Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،فصل جدید رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا از امشب آغاز می شود و تیم های چهار گروه نخست ، اولین مسابقشان را در این بازیها انجام می دهند.

گروه A

کلوب بروژ - دورتموند (ساعت 23 و 30 دقیقه)

یاران کاوه رضایی در تیم کلوب بروژ بلژیک که توانستند از مرحله پلی آف به سلامت عبور کنند، در گروهی تقریبا دشوار قرار گرفتند و باید در نخستین دیدار در خانه به مصاف دورتموند بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته کاوه این دیدار را به دلیل مصدومیت از دست داد و با بدشانسی برای نخستین بازی اش در لیگ قهرمانان اروپا باید بیشتر صبر کند. بعید به نظر می رسد که صدرنشین لیگ بلژیک در گروهی که دورتموند، اتلتیکو مادرید و موناکو حضور دارند، شانس صعود داشته باشد.

شاگردان لوسین فاوره نیز که شروعی خوبی در فصل جدید بوندس لیگا داشتند، می دانند برای صعود باید کلوب بروژ را در هر دو بازی رفت و برگشت شکست دهند.

این پنجمین مصاف تیم های کلوب بروژ و دورتموند در رقابتهای اروپایی و نخستین دیدارشان در لیگ قهرمانان اروپا است. در چهار دیدار قبلی هر تیم دو پیروزی به دست آورده است.

موناکو - اتلتیکو مادرید (ساعت 23 و 30 دقیقه)

دیگر بازی این گروه را تیم های موناکو و اتلتیکو مادرید در ورزشگاه لویی دوم موناکو برگزار می کنند. هر دو تیم از تیم های مدعی لیگ های خود محسوب می شوند که فصل جدید را ضعیف و دور از انتظار آغاز کردند و هر دو تیم با پنج امتیاز در میانه های جدول لیگ های داخلی قرار دارند.

این دو تیم برای نخستین بار است که مقابل یکدیگر قرار میگیرند.

اتلتیکو مادرید نهمین تیم اسپانیایی است که به مصاف موناکو می روند.

موناکو سه بازی اخیرش را مقابل تیم های اسپانیایی برده است.

اتلتیکو نیز تنها یک بازی از 13 بازی قبلی اش مقابل تیم های فرانسوی را باخته است.

گروه B

اینتر - تاتنهام (ساعت 21 و 25 دقیقه)

یکی از جذابترین دیدارهای امشب بازی دو تیم اینتر و تاتنهام است. این مسابقه در ورزشگاه جوزپه مه آتزا شهر میلان برگزار می شود و هواداران اینتر آماده هستند تا پس از شش سال دوباره برای تماشای بازی تیمشان در لیگ قهرمانان به این ورزشگاه بیایند. این گروه یکی از سخت ترین گروه های جام و البته به عقیده خیلی ها سخت ترین گروه است.  این دو تیم رقابت بسیار سختی با بارسلونا برای صعود به مرحله بعد دارند.

اینتر که تاکنون سه بار قهرمان این رقابتها شده، امسال پس از شش سال دوباره جواز حضور در این بازی ها را به دست آورده است، اما تاتنهام که تاکنون قهرمان این رقابتها نشده، در چند سال اخیر پای ثابت این رقابتها بودند و سال گذشته نیز بازیهای خوبی را به نمایش گذاشتند اما در مقابل یک تیم ایتالیایی دیگر یعنی یوونتوس حذف شدند. نراتزوری که آخرین تیم ایتالیایی است که قهرمان لیگ قهرمانان شده، بعید به نظر می رسد امسال نیز شانس قهرمانی داشته باشند. حتی  بسیاری از کارشناسان شانس صعود این تیم از گروه را زیاد نمی دانند و تیم های بارسلونا و تاتنهام را شانس ها اصلی صعود می دانند. شاگردان اسپالتی فصل جدید سری آ را نیز اصلا خوب شروع نکردند و فقط چهار امتیاز از چهار بازی خود گرفته اند.

در طرف مقابل تاتنهام که در فصل نقل و انتقالات هیچ خریدی انجام نداد، در دیدار این هفته اش در لیگ جزیره مقابل لیورپول در خانه شکست خورد تا هواداران این تیم کمی نگران تیمشان شوند. آنها یکی از تیم های بدشانس لیگ قهرمانان هستند زیرا پارسال نیز در گروه سختی که رئال مادرید و دورتموند نیز بودند قرار داشتند که البته به عنوان تیم اول صعود کردند و امسال نیز گروه دشواری دارند.

این اولین فصلی است که بازی های لیگ قهرمانان به صورت مدام در دو ساعت برگزار می شود و بازی های این گروه از بازی های اول شب این هفته لیگ قهرمانان اروپا است.

اینتر در 15 بازی خانگی اخیرش برابر تیم های لیگ برتر انگلیس، 10 پیروزی و 2باخت در کارنامه دارد.

این پنجمین مصاف دو تیم محسوب می شود و هر دو تیم دو پیروزی به دست آورده اند.

هر دو تیم دو دیدار آخر خانگی خود را مقابل هم پیروز شده اند.

آخرین دیدار دو تیم در ورزشگاه جوزپه مه آتزا در لیگ قهرمانان در فصل 11-2010 بود که دیدار خاطر انگیزی شد. دیداری که گرت بیل در آن هت تریک کرد اما در نهایت تاتنهام بازی را چهار بر سه باخت.

بارسلونا - آیندهوون (ساعت 21 و 25 دقیقه)

دیگر دیدار گروه دوم بین تیم های بارسلونا و آیندهوون در ورزشگاه نیوکمپ برگزار می شود.بارسلونا  برای پایان دادن به سلطه چندین سال رئال مادرید لیگ قهرمانان را آغاز خواهد کرد. این تیم باید در خانه به مصاف قهرمان فصل قبل لیگ هلند برود.

مارک فن بومل که سابقه بازی در همین تیم بارسلونا را در کارنامه دارد، هدایت تیم هلندی را بر عهده دارد و در این دیدار بار دیگر به ورزشگاهی که چند سال در آن بازی کرد باز خواهد گشت. روی کاغذ تیم آیندهوون ضعیف ترین تیم این گروه محسوب می شود اما شاگردان فن بومل می خواهند ثابت کنند این فرضیه غلط است.

این هفتمین مصاف دو تیم محسوب می شود که بارسا دو بار برده و آیندهوون نیز یک بار پیروز شده است. سه بازی هم مساوی شد.

بارسلونا هر 5 بازی فصل قبلش در نیوکمپ را در لیگ قهرمانان برد.
بارسلونا 5 سال است که در بازی های خانگی لیگ قهرمانان شکست نخورده است.
بارسلونا 2 بازی از 6 رو در رویی قبلی را برده است و تنها در 1 بازی شکست خورده است.
آخرین بازی دو تیم به لیگ قهرمانان فصل 98-1997 برمی گردد که هر دو بازی رقت و برگشت آن فصل با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

گروه C

لیورپول - پاری سن ژرمن (ساعت 23 و 30 دقیقه)

دیگر دیدار جذاب امسال مصاف تیم های لیورپول و پاری سن ژرمن است که در ورزشگاه آنفیلد برگزار می شود. هر دو تیم تمام بازیهای این فصل لیگ های داخلیشان را برده اند و در اوج آمادگی قرار دارند.

لیورپول فینالیست سال گذشته لیگ قهرمانان ، امسال نقظه ضعف اصلی سال گذشته اش یعنی دروازه بان را با خرید آلیسون بکر برطرف کرده است و امسال چشم به قهرمانی در این رقابتها دارد و می خواهد برای ششمین بار قهرمان این رقابتها شوند. در طرف مقابل پاریسی ها که امشب بوفون و وراتی دو ستاره ایتالیایی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند، چندین سال است که با خرجهای سنگین به دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان هستند که تاکنون به آن دست نیافته اند. رقبای داخلی در حد و اندازه های پی اس جی نیستند و قهرمانی در لوشامپیونه هم دیگر جذابیتی برایشان ندارد.

دو تیم پیش از این دو بار با هم بازی کرده اند که هر تیم یک بازی را برده است.

پاری سن ژرمن در 16 بازی اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده اما دو بازی خارج از خانه قبلی اش را به حریف واگذار کرده است.
پاری سن ژرمن در سه بازی اخیرش در لیگ قهرمانان شکست خورده است.
پاری سن ژرمن و لیورپول در هر یک از سه بازی اخیرشان در لیگ قهرمانان اروپا حداقل دو گل دریافت کرده اند.

ستاره سرخ بلگراد - ناپولی (ساعت 23 و 30 دقیقه)

دیگر بازی این گروه در صربستان و بین تیم های ستاره سرخ و ناپولی برگزار می شود.ناپولی دیگر تیم مدعی این گروه است و ستاره سرخ احتمالا و روی کاغذ ضعیفترین تیم گروه محسوب می شود. ناپولی برای صعود از گروه باید ستاره سرخ را در صربستان هم شکست دهد تا بتواند با تیم های لیورپول و پی اس جی در راه صعود رقابت کند.

ستاره سرخ صدرنشین لیگ صربستان است و ناپولی از چهار بازی خود در سری آ 9 امتیاز به دست آورده است و در رتبه سوم قرار دارد. هواداران ناپولی امیداورند امسال با حضور آنچلوتی روی نیمکت تیمشان تا مراحل پایانی لیگ قهرمانان پیشروی کنند هر چند گروه بسیار دشواری دارند و ابتدا باید از این گروه دشوار به سلامت عبور کنند.

این دو تیم تاکنون هیچ مسابقه ای با هم برگزار نکردند.

ستاره سرخ بلگراد برای نخستین بار از فصل 92-1991 است که در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد.

ناپولی فقط یک بازی از پنج دیدار آخرش را در بازیهای اروپایی مقابل تیم های صربستانی برده است.

گروه D

گالاتاسرای - لوکوموتیو مسکو (ساعت 23 و 30 دقیقه)

شالکه - پورتو (ساعت 23 و 30 دقیقه)

گروه چهارم لیگ قهرمانان اروپا، کم هیجان ترین گروه این رقابتهاست. جایی که چهار تیم نه چندان بزرگ با یکدیگر هم گروه شدند و هر چهار تیم از اینکه در این گروه قرار گرفتند بسیار راضی و خشنود هستند. هر چهار تیم این گروه شانس صعود دارند و پیش بینی دو تیم صعود کننده این گروه کار دشواری است .

بیشتر بخوانید:

اسامی داوران بازی‌های شب اول لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد

لژیونر فوتبال ایران در لیگ قهرمانان اروپا غایب است

حمایت اینتر از اسپالتی

انتهای پیام/

پیش بازی لیگ قهرمانان اروپا

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی دنیای ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستکوگلو: کلوپ زود به سطح اول فوتبال جهان برمی‌گردد

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول و تاتنهام روز یکشنبه در دیداری حساس در چارچوب لیگ برتر انگلیس به مصاف همدیگر می‌روند. هر دو تیم در روند ضعیفی به سر می‌برند و این دیدار بهترین فرصت برای بازگشت به روزهای خوب است. آنگه پوستکوگلو که تیمش شب گذشته مقابل چلسی متحمل شکست ۲-۰ شد، در مورد شرایط تیمش صحبت کرده است.

آپدیتی از وضعیت مصدومان؟
در حال حاضر چیزی مشخص نیست. بنابراین صحبت درباره آن کمی سخت است. امروز بعدازظهر نتایج بهتری خواهیم داشت. البته فکر نکنید که چیز مهمی مشخص می‌شود اما قطعا وضعیت روشن‌تر خواهد شد.

کند شدن روند پیشرفت تاتنهام؟
هر شغلی که داشته‌ام بخش‌های سختی داشته است، گاهی اوقات در وسط، شروع و پایان. هیچ چیز من را شگفت‌زده نمی‌کند. یک باشگاه اینطور رشد می‌کند. همیشه همه چیز آرام نیست. باید از این زمان‌ها هم گذشت.

رویارویی با کلوپ؟
مطمئناً روزی او را می‌بینم که او خیلی زود دوباره به سطح اول فوتبال بازگشته است. او در چنین باشگاه بزرگی توانست سبک و فلسفه خود را به تصویر بکشد و موفقیت را به ارمغان بیاورد.

بازی یکشنبه با لیورپول؟
شرایط ما طوری است که باید این بازی و دیگر بازی‌هایمان تا پایان فصل را ببریم. متاسفانه در مقطع نامناسبی افت کرده‌ایم و شرایط برای بازگشت سخت است اما چاره‌ای جز تلاش و سخت‌کوشی برای بازگشت نداریم.

دیگر خبرها

  • کلوپ با برد مقابل تاتنهام به استقبال وداع از آنفیلد می‌رود
  • کلوپ: امیدوارم با باران هفته آخر اشک‌هایم را نبینید؛ هیچکس جدایی‌ام را درک نمی‌کند
  • کلوپ: لیورپول امشب را خیلی دوست داشتم
  • گل ستاره لیورپول آنفیلد را منفجر کرد (عکس)
  • لیورپول برد و تاتنهام را از لیگ قهرمانان دورتر کرد
  • بازگشت توفنده فرعون: من همان مو صلاح هستم!‏
  • سرنوشت پاریس و دورتموند در دست داور ایتالیایی
  • مقایسه تقابل ۴تیم بزرگ لیگ ایران با ۴ لیگ اروپا
  • ژاوی: فرمین لوپز کشفی بزرگ برای بارسلونا بود؛ می‌خواهیم انتقام تقابل قبلی با ژیرونا را بگیریم
  • پوستکوگلو: کلوپ زود به سطح اول فوتبال جهان برمی‌گردد