Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: سندروم روده تحریک پذیر به طور معمول شامل یکی از سه علامت اسهال، یبوست یا درد شکمی است، اما بیماران ممکن است ترکیبی از همه این علایم را داشته باشند.

مریم روستا ادامه داد: ناراحتی معده و روده‌ای بعد از وعده‌های غذایی یا همراه با پریشانی‌های روانی، اجتماعی، نفخ، گاز، افزایش پاسخ معدی، کاهش حد آستانه ناراحتی‌های معمول معده و روده و حرکات غیر طبیعی روده در افراد مبتلا به IBS شایع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درمان سندروم روده تحریک پذیر را شامل مجموعه‌ای از تلاش‌ها برای کاهش عوارض بیماری از جمله آموزش، تجویز دارو، مشاوره و رژیم غذایی عنوان کرد و افزود: هدف از مراقبت تغذیه ای، اطمینان از دریافت کافی مواد مغذی توسط فرد بیمار، راهنمایی کردن او به سوی رژیمی که منجر به ادامه بروز علایم نشود و توضیح دادن نقش عادات غذایی معمولی در ایجاد یا اجتناب از علایم معده و روده است.
این کارشناس تغذیه با اشاره به تحمل کمتر چربی اضافی رژیم غذایی، کافئین، قندهایی، چون لاکتوز، فروکتوز، سوربیتول و غذا‌های سنگین در مقایسه با اشخاص طبیعی در این بیماران، گفت: مصرف زیاد سبوس نیز توصیه نمی‌شود، اما افزایش فیبر غذایی تا حد مقادیر توصیه شده ۲۵ گرم یا بیشتر در روز ممکن است کمک کننده باشد.
عضو دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز خوردن مقادیر کافی مایعات را مفید دانست و توصیه کرد: به مبتلایان به این سندروم توصیه می‌شود تا مواد غذایی را در حجم کم و تعداد دفعات بیشتر مصرف کنند.
او یادآور شد: چربی رژیم غذایی نیز باید در حد متعادل یا کم باشد و مصرف غذا‌های پرچرب، سرخ شده و همچنین لبنیات پرچرب محدود شود.
کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، کنترل استرس، پرهیز از مصرف الکل، کافئین، نوشابه ها، استفاده از لبنیات پروبیوتیک، شیر بدون لاکتوز، محدود کردن مصرف غذا‌های چرب را در بهبود علایم موثر دانست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما سلامتی سندروم روده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۴۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر

آفتاب‌‌نیوز :

نکات مراقبتی پس از مصرف یک فرآورده، رعایت و اجرا شود (به ویژه مصرف ضد آفتاب ها)؛ به عنوان مثال سرم‌های پوستی حاوی رتینول که برای کاهش تیرگی و رفع چین و چروک صورت و بصورت بدون نسخه در اختیار قرار می‌گیرد، می‌تواند باعث افزایش حساسیت بافت پوست به نور خورشید شود؛ بنابراین توصیه می‌شود پس از مصرف این فرآورده (در طول روز) از ضد آفتاب‌ها استفاده کرد.

از مصرف بیش از میزان توصیه شده محصولات خودداری شود؛ برای نمونه، مصرف بیش از حد برخی فرآورده‌های لایه بردار حاوی سالیسیلیک اسید یا گلایکولیک اسید که برای بهبود خطوط ریز و اسکار آکنه (جای جوش) عرضه می‌شود، می‌تواند منجر به قرمزی پوست، التهاب و کاهش تولید چربی سطح پوست شود.

به زمان مناسب مصرف هر فرآورده توجه شود؛ به طور مثال اگر مصرف همزمان سرم‌های پوستی حاوی ویتامین C و رتینول (هر دو به منظور جوانسازی و رفع تیرگی پوست) در برنامه مراقبت پوستی فرد باشد، باید زمان مصرف سرم ویتامین C به صبح و زمان مصرف سرم رتینول به شب موکول شود.

در هر برنامه مراقبت پوستی باید مرطوب کننده سازگار با نوع پوست را تهیه کرد؛ این امر علاوه بر حفظ شادابی پوست، منجر به جذب مناسب‌تر فرآورده‌های پوستی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد