Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@04:55:57 GMT

برخورد با مدارس غیرقانونی اتباع

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۴۲۰۰

برخورد با مدارس غیرقانونی اتباع

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ضمن اعلام اینکه با مدارس غیررسمی اتباع برخورد و در صورت دریافت گزارش به مراجع نظارتی ذیربط اعلام می‌کنیم، از دریافت ۳۰ درخواست برای تاسیس مدارس غیردولتی ایرانی در خارج از کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا کریمی با اشاره به مدارس غیررسمی راه‌اندازی شده از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد به منظور پوشش تحصیلی اتباع خارجی اظهار کرد: تاکید ما این است حالا که دولت اعلام آمادگی کرده، مدارس خودگردان هم در قالب مدارس عادی بیایند و به مدارس عادی تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنوز مورد خاصی از وجود مدارس خودگردان به ما اعلام نشده که به وزارت کشور و سایر مراجع مربوط گزارش کنیم، ولی اگر مورد خاصی گزارش شود حتما برخورد و به مراجع ذیربط اعلام می‌کنیم. معتقدیم این مدارس استاندارد حداقلی را ندارند و در شان مردم ایران نیست که حتی دانش آموزان مهاجر در زیر زمین و فضاهای نامناسبی مانند آن درس بخوانند. تاکید ما بر توقف فعالیت مدارس غیرقانونی و ورود دانش آموزان اتباع به مدارس عادی است.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به سیاست توسعه مدارس ایرانی در خارج از کشور گفت: در برخی کشورها بار تقاضا برای ورود به مدارس ایرانی در حال افزایش است و معمولا افرادی پشت نوبت باقی می‌مانند و نمی‌توانند ثبت نام کنند.

کریمی افزود: به همین علت در صدد تاسیس مدارس در کشورهای پرمراجعه که تقاضا وجود دارد برآمدیم. در هر کشوری که بستر کار فراهم شود به عنوان مثال سفیر یا سرکنسول اعلام کند که نیاز به مدرسه داریم، درخواست‌ها را بررسی می‌کنیم. تا کنون ۳۰ درخواست برای تاسیس مدارس غیردولتی در خارج از کشور به ما رسیده که همه آنها را بررسی و تلاش می‌کنیم زمینه برای فعالیت و ورود بخش خصوصی و تاسیس مدارس غیردولتی در خارج از کشور فراهم شود.

به گفته وی در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار دانش آموز در ۶۰ کشور دنیا داریم که در ۱۱۰ مدرسه ایرانی تحصیل می‌کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدارس غیر انتفاعی مدارس اتباع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۴۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی

نشست معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی با مدیرکل و کارکنان اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی امروز در محل این اداره کل برگزار شد. 

حسین شرافتی در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارش از اهم فعالیتهای صورت گرفته در خصوص اتباع و مهاجرین خارجی استان در سال گذشته به بیان برنامه ها، طرحها و فعالیتهای پیش روی این اداره کل همسو با سیاست های سازمان ملی مهاجرت در سال ۱۴۰۳ پرداخت.

محمد زهدی با بیان اینکه با هرگونه حضور اتباع غیرمجاز در استان خراسان رضوی بصورت جدی برخورد خواهیم نمود، خاطر نشان ساخت: اداره کل اتباع خراسان رضوی بعنوان دبیرخانه قرارگاه طرد اتباع غیرمجاز و دستگاههای امنیتی و انتظامی مرتبط نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی