Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صداوسيما مركز كيش، نماینده وزیر آموزش و پرورش کشور در جلسه شورای آموزش و پرورش کیش، گفت: آموزش و پرورش مبنای توسعه در هر جامعه است و یکی از شاخصه های ارزیابی توسعه یافتگی محسوب می شود.
زینی وند افزود: گره گشایی از مشکلات آموزش و پرورش محصول فعالیت شوراها است و با همت، عزم و اراده ای که در دکتر انصاری لاری و معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش وجود دارد شاهد رفع مشکلات این حوزه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زینی وند گفت: درجهت دستیابی به مصوبات شورای راهبردی آموزش و پرورش مناطق آزاد و منطقه آزاد کیش و ماکو به عنوان محل اجرای دو طرح محوری انتخاب شدند و یکی از این طرح ها برگزاری مستقیم امتحانات و ساماندهی نیروی انسانی است.
وی با بیان اینکه آیین نامه اجرایی آموزش و پرورش در مناطق آزاد به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ابلاغ شده است گفت: انتظار این است نظام آموزش و پرورش کیش الگویی برای کشور باشد و تاکید  وزیر آموزش و پرورش و دبیرشورایعالی مناطق آزاد نیز برتسهیل فرآیندها ودستیابی به این موضوع است.
زيني وند با بیان اینکه در خصوص ارتباط کیش با مرکز بین الملل آموزش و پرورش مسائل حقوقی مانع از اجرای طرح است گفت: وزارت آموزش و پرورش آمادگی دارد در بحث ساختاری، با آموزش و پرورش مناطق آزاد برای فعالیت  مبتنی بر تعریف شورای راهبری مناطق آزاد و همکاری با سازمان مشارکت های مردمی فعالیت کند.
زینی وند در پایان در خصوص تامین نیروی انسانی مورد نیاز جزیره کیش از طریق مدارس خرید خدمات اعلام آمادگی کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و رییس شورای آموزش و پرورش جزیره کیش نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات ساختاری آموزش و پرورش کیش به عنوان معضلی چند ساله در این جزیره گفت: آموزش و پرورش کیش در تراز با ساختار های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری قرار ندارد و از استانداردها درمقایسه با حوزه های دیگر بسیار عقب تر است. محمدابراهيم انصاری لاری افزود: مشکلات آموزش و پرورش کیش یکی از دلیل عدم سکونت نخبگان و سرمایه گذاران در این منطقه آزاد است و بسیاری از خانواده ها به دلیل اهمیت تحصیل فرزندانشان از سکونت در جزیره کیش منصرف می شوند.
وی با اشاره به کمک های سازمان منطقه آزاد کیش برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش کیش تصریح کرد: پرداخت  ماهانه مبلغ 140 میلیون تومان، خرید 750 میلیون تومان تجهیزات در ماه گذشته، احداث دو مجتمع بزرگ آموزشی با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان برمبنای محاسبه در سال 96 و بسیاری اقدامات دیگر بخش هایی از کارهای حمایتی سازمان منطقه آزاد کیش است.
انصاری لاری تاکید کرد: اگر وضعیت آموزش و پرورش کیش از نظر متولی به همین شکل باقی بماند سازمان منطقه آزاد کیش هم در حمایت از این نهاد زیربنایی تردید می کند.
وی تصریح کرد: یکی از دغدغه های تیم مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش وضعیت آموزش و پرورش است و از بدو ورود اقدامات گسترده ای در جهت تعامل با وزارت آموزش و پرورش و وزیر آموزش و پرورش انجام داده ایم تا وضعیت آموزش و پرورش کیش روشن شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: جزیره کیش به لحاظ جغرافیایی و شرایط باید متمایز و متفاوت از مناطق آزاد دیگر باشد و این موضوع شامل تصمیم گیری ها در خصوص وضعیت آموزش و پرورش نیز هست. اگر جزیره کیش الگوی مناسبی در آموزش و پرورش باشد بسیاری از خانواده ها به جای اعزام فرزندانشان به خارج از کشور برای تحصیل به جزیره کیش سفر می کنند.
وی در ادامه از پیش بینی بودجه 15 میلیارد تومانی برای تامین حقوق کارکنان اداری و آموزشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: اگر ساختار آموزشی کیش از استان قطع و به تهران وصل شود سازمان منطقه آزاد کیش متولی نیمی از هزینه های آموزش و پرورش کیش خواهد شد.
انصاری لاری در پایان تاکید کرد: این موضوع مهمی است و روشن کردن تکلیف آموزش و پرورش کیش مبنای تصمیم گیری ها و فعالیت های سازمان منطقه آزاد کیش برای توسعه این بخش است. در این جلسه معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از اقدامات انجام شده در خصوص بهبود وضعیت آموزش و پرورش کیش ارائه کرد و گفت: با تاکید مديرعامل سازمان منطقه آژاد كيش آموزش و پرورش موضوعی محوری در پیگیری های سازمان منطقه آزاد کیش است و بر اساس برنامه ریزی ها سال گذشته 8 مدرسه در طرح بهسازی قرار گرفتند.
پورعلي افزود: احداث دو مجتمع آموزشی دخترانه و پسرانه از پیش دبستانی تا متوسطه، پیش بینی 5 میلیارد تومان برای توسعه تجهیزات و امکانات، پیش بینی 15 میلیارد تومان برای جذب نیروهای کیفی، حمایت از فعالیت های آموزشی و ضمن خدمت و اعزام دانش اموزان به مسابقات و احداث یک مدرسه جدید از جمله اقدامات حمایتی سازمان منطقه آزاد کیش از آموزش و پرورش کیش است.
امام جمعه کیش نیز در این نشست، حضور محمد ابراهيم انصاری لاری را به عنوان شخصیتی فرهنگی و متعهد، فرصتی مناسب برای ارتقاء کمی و کیفی آموزش و پرورش کیش دانست و گفت: آموزش و پرورش از مهمترین مجموعه های تاثیر گذار و یکی از بخش هایی است که می تواند به جزیره کیش اصالت دهد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده افزود: اصالت جزیره کیش به مردم این منطقه است و برای ماندگاری مردم در جزیره کیش باید آموزش و پرورش اصیل داشته باشند.
وی با بیان اینکه مشکل آموزش و پرورش کیش ساختاری است تصریح کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش کیش دچار سر در گمی است و تقاضای ما از وزیر آموزش و پرورش رفع این سر درگمی است و فعالیت آموزش و پرورش کیش زیر نظر بندرلنگه و استان آینده مطلوبی برای کیش ندارد. حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده گفت: جزیره کیش جایگاه ملی دارد و به ادارات آن نیز باید نگاهی ملی شود و جا دارد به آموزش و پرورش کیش نیز نگاه ملی شود و ارتباط آموزش و پرورش کیش با مرکز بین الملل و خارج از کشور آموزش و پرورش طرح خوبی برای نجات وضعیت نا مناسب آموزش و پرورش کیش است.
امام جمعه اهل سنت هم در این جلسه به تجربه چند ساله خود در خصوص وضعیت آموزش و پرورش کیش اشاره کرد و گفت: با وجود پیگیری ها سال ها است که آموزش و پروش مشکل جدی شهروندان این جزیره و دچار مشکلات عدیده است. 
شیخ یعقوب شمس افزود: با حضور محمدابراهيم انصاری لاری و پیگیری های معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و با همکاری وزارت آموزش و پرورش امید داریم این مشکل بزرگ در کیش رفع شود. بنابر اعلام نماینده وزیر آموزش و پرورش کشور آیین نامه اجرایی مصوبه شورای راهبری آموزش و پرورش مناطق آزاد در خصوص فعالیت آموزش و پرورش کیش با همکاری سازمان مشارکت های مردمی تا دی ماه سال جاری ابلاغ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: كيش شورا آموزش و پرورش وزير نماينده انصاري لاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از تلاش برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در استان نام برد و گفت : پس از گلایه مقام معظم رهبری از اجرایی‌نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس، نقشه راه این سند تهیه شده و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است.

 وی افزود: از مهر امسال ۵۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان بر مبنای الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت بخشی به مدارس دولتی یکی از مهمترین اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش در استان خواهد بود، گفت: در تلاشیم تا با کیفیت بخشی به مدارس برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان تلاش کرده و در عین توجه به جنبه‌های تربیتی، در راستای بالا بردن معدل دانش‌آموزان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

محمدی با بیان اینکه باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در عین داشتن امید و نشاط مجهز به خردورزی باشند، افزود: امسال اهتمام بیشتری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی اشاره‌ای هم به استخدامی‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه داشت و گفت: سال گذشته قریب ۱۵۰۰ نفر پ یرفته شدند و امسال ۱۶۰۰ معلم از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد که البته بگونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در فرآیند گزینش افرادی جذب شوند که شانیت معلمی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد، گفت: ۲۶ هزار فرهنگی متولی امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای