Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشاورزان لرستانی باید به هشدارهای سازمان هواشناسی، شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی که از ابتدای مهرماه اطلاع‌رسانی خواهد شد توجه داشته باشند.
وی افزود: با توجه به بحران کم آبی و لزوم پرهیز از کشت گیاهان آبدوست، متاسفانه کاشت برنج در استان نسبت به سال های گذشته افزایش بالایی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان بیان کرد: بیشترین انحراف و اختلاف از الگوی کاشت مربوط به محصولات آبدوست در شهرستان های خرم آباد و از پل هرو تا بخش بیرانشهر و شهرستان ‌های دورود، نورآباد و چگنی است.
میرزایی اضافه کرد: کمترین انحراف نیز مربوط به شهرستان های الیگودرز، ازنا، رومشکان و پلدختر است.
وی با اشاره به اینکه امسال 32هزار هکتار کشت محصولات آبدوست توسط سازمان جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده، گفت: حدود هشت هزار هکتار انحراف از این میزان گزارش شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان همچنین به خالی بودن 82 درصدی از حجم مخزن سد مروک دورود اشاره کرد و افزود: با این وضعیت حتی اگر در سال آبی 98 میزان بارش ها در منطقه نرمال باشد، در سال آینده فقط رهاسازی حق آبه های زیست محیطی امکان پذیر است.
میرزایی اظهارداشت: به علت آبگیری سد کمال صالح استان مرکزی در 20 کیلومتری بالادست سد مروک و تاثیر خشکسالی های چند سال اخیر حدود 67 درصد از مخزن این سد خالی است.
وی بیان کرد: حجم موجود آب پشت سد مروک در حال حاضر معادل 19.5 میلیون متر مکعب است که با توجه به خنک شدن دمای هوا و کاهش سطح تبخیر و برداشت بخشی از محصولات کشاورزی منطقه، رهاسازی آب را از 2.6 به 1.3 متر مکعب در ثانیه کاهش داده شده است.
وی حجم مخزن سد مروک را معادل 105 میلیون مترمکعب عنوان کرد.
3210/7273
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت استان مرکزی جهاد کشاورزی خشکسالی سازمان هواشناسی محصولات کشاورزی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۷۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مرادعلی الله وردی اظهار کرد: این بلوار به محلی برای استقرار مشاغل مزاحم شهری تبدیل شده است از این رو حذف پل‌ها برای مسدود کردن دسترسی خودروها به پیاده روها با جدیت دنبال شده است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های این بلوار ایجاد زیرگذر در تقاطع امیرالمومنین (ع) است که طرح آن در حال تهیه است و اجرای آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شهردار حمیدیا از دیگر اقدامات به ایجاد بوستان‌های جدید و فرهنگسرا در شهر حمیدیا اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۸۲ درصد بودجه شهر به پروژه عمرانی اختصاص یافت که شامل ۳۵ پروژه با ۳۰۰ میلیارد تومان بود و امسال هم دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: حمیدیا اولین شهری است که برنامه ۵ ساله مصوب دارد که در اجرای طرح‌ها تأثیر بسزایی دارد.

شهردار حمیدیا به سیلاب سال گذشته اشاره کرد و افزود: سیلاب ۱۴۰۱ شهرداری باعث شد که شهرداری برای مهار سیلاب نسبت به مخزن هیدرولیکی در مسیر رودخانه برای مهار روان آب‌ها اقدام کند تا جذب آب‌های زیرزمینی شود.

الله وردی اضافه کرد: دو باب مخزن دیگر هم برای کنترل روان آب‌ها در حال ساخت است و ۱۵ حلقه چاه نیز حفر خواهد شد چرا که بعضی معابر شهر بافت قدیم و در معرض آسیب از مخل روان‌آب‌ها قرار دارد.

کد خبر 6091117

دیگر خبرها

  • ۲ معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند
  • اتصال خط ۵۰۰ مخزن عباس آباد به خط اصلی آبرسانی منطقه ۹ پله ارومیه
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • اعزام بسیجیان لرستانی به اردوهای راهیان نور
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم