Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با اعمال ۲۰۰ میلیارد تعرفه واردات بر روی کالاهای چینی که با خاک ایالات متحده وارد می شوند گلوله دیگری را به سمت صحنه نبرد جنگ تجاری واشنگتن-پکن روانه کرد.  

در همین حال واردات شمار دیگری از کالاهای وارداتی چینی به آمریکا مشمول تعرفه ۱۰ درصدی شدند که ارزش آنها تقریبا ۲۰۰ میلیارد دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این ترامپ از روبرت لایتیزر نماینده تجاری آمریکا خواسته بود که مطالعه بر روی اعمال تعرفه بر روی چه نوع از کالاهای چینی را برای وضع تعرفه بین ۱۰ تا ۲۵ درصد در دستور کار خود قرار دهد.  

همچنین انتظار می رود تعرفه ها تا پایان سال جاری میلادی به ۲۵ درصد افزایش پیدا کند. البته سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن اقدامات متقابل را اتخاذ خواهد کرد.

بلومبرگ انگلیسی در گزارشی دیگر به نقل از ۲ منبع آگاه که خواستند نامی از آنها برده نشود، نوشت: آن دسته از کالاهایی که مشمول تعرفه نمی شوند شامل محصولات شرکت اپل، Fitbit و اسپیکرهای Sonos هستند.

بر پایه این گزارش، دونالد ترامپ در هشتم ماه می سال جاری میلادی هشدار داده بود که به دنبال وضع تعرفه های سنگین ممکن است قیمت محصولات اپل افزایش پیدا کند؛ اما یک راه حل ساده هم برای آن عنوان کرده بود که محصولات اپل به جای اینکه در چین تولید شوند در آمریکا ساخته شوند و مالیات آن ممکن است صفر باشد و در حقیقت مالیات انگیزشی دنبال شود.

ترامپ اعلام کرد که مبالغ زیادی به بودجه آمریکا سرازیر خواهد شد. همچنین منتقدین بر این باور هستند که تعرفه ها منجر به افزایش مالیات در آمریکا می شود: به دلیل اینکه این موضوع قیمت کالاهای مصرفی را در ایالات متحده بالا می برد.
منبع: ایبنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد

به گزارش خبرآنلاین، عباس شرفی روز یکشنبه با بیان اینکه حجم بار جابه‌جا شده در سال ۱۴۰۲ و در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزون برهفت درصد افزایش داشته است، افزود: متناسب با این افزایش شاهد افزایش ۶ درصدی صدور بارنامه طی این مدت هستیم

وی بیان کرد: عمده کالاهای جابجا شده در این بازه زمانی شامل انواع بنزین، نفت گاز، محمولات معدنی، سیمان، شمش آهن، کیسه مواد، قطعات یدکی و کالاهای اساسی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگن همچنین با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل و نقل اظهار کرد: ۲۳۱ شرکت حمل و نقل کالا در استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند که تقاضا داریم رانندگان قبل از اقدام به بارگیری و حین سفر قوانین و مقررات مربوط به این حوزه را با دقت رعایت کنند تا مشکلی متوجه آنان نشود.

شرفی یادآور شد: رانندگان بخش حمل و نقل کالا و یا سایر کاربران جاده‌ای در صورت داشتن هرگونه شکایت، انتقاد و یا پیشنهاد می‌توانند با تلفن ۱۴۱ تماس بگیرند و یا با مراجعه به سایت www.۱۴۱.ir نسبت به ثبت شکایت و یا انتقاد و پیشنهاد خود اقدام کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903056

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان