Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@10:54:51 GMT

تامین و ساخت ۶۳۰ واگن برای مترو تهران

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۲۳۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سلمان سامانی افزود: فرآیند انتخاب پیمانکار تامین و ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن از طریق مناقصه بین المللی بوده که توسط سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور انجام شده است، در فراخوان مناقصه ۱۲ شرکت خارجی واگن سازی و ۵ شرکت ایرانی واگن ساز حضور یافتند
که در نهایت کنسرسیوم ایرانی - چینی برنده مناقصه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سامانی با بیان اینکه ۵۷۴ دستگاه از این واگن ها در داخل کشور و توسط شرکت واگن سازی تهران ساخته و تست خواهد شد، افزود: با شروع تولید در ایران به طور متوسط هر ماه ۲۱دستگاه واگن تولید خواهد شد.
وی تاکید کرد: در این پروژه برای نخستین بار سیستم های حیاتی واگن مترویی مانند سیستم رانش، بدنه آلومینیومی و بوژی در داخل کشور و به کمک سازندگان معتبر بین المللی ساخته خواهد شد.
سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه میزان ساخت داخل واگن مترویی در پایان این پروژه به ۵۶ درصد خواهد رسید، گفت: با توجه به ابعاد این پروژه پیش‌بینی می‌شود هزار و ۸۶۰ نفر شغل مستقیم و ۲۵۰۰ شغل به صورت غیرمستقیم در زمینه‌های ساخت و بهره برداری ایجاد شود.
سامانی با اشاره آماری از کمک های دولت تدبیر و امید به متروی تهران گفت: بر اساس گزارش واصل شده دولت یازدهم و دوازدهم از سال ۹۲ تاکنون مبلغ ۶۵۲۵ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی و ۴۰ هزار میلیارد ریال به صورت اوراق مشارکت به مترو تهران کمک کرده است.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تامین ساخت واگن مترو کلان شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه بودجه کشور گفت: تکمیل متروی گلبهار به مشهد در ردیف پروژه های اولویت دار دولت قرار گرفته است.


مسعود شکیبایی افزود: قرار گاه خاتم الانبیا هم پای کار هستند و تولیت آستان قدس رضوی هم به این مهم ورود کرده است.وی افزود: مترو گلبهار به مشهد پروژه مهم و شاخصی است که برای تکمیل آن علاوه بر دولت، مجموعه استانی هم باید پیگیر باشند.


وی گفت: مسیر گلبهار به مشهد پرترددی است که با تکمیل مترو گلبهار زائران و مجاوران آقای علی بن موسی الرضا علیه السلام از آن بهره مند خواهند شد.


متروی گلبهار به مشهد ۴۰ کیلومتر طول داردکه زیرسازی ۳۶ کیلومتر آن انجام شده و مابقی تونل بوده که زمان بر است.

 

در بخش زیرسازی و ابنیه این پروژه به‌ جز تونل این مسیر، تقریباً ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اکنون می‌توان ریل‌گذاری و روسازی ۳۵ کیلومتر از مسیر پروژه را شروع کرد.

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان