Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:23:16 GMT

لاشه هواپیمای روسی پیدا شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۲۵۵۵

لاشه هواپیمای روسی پیدا شد

مسکو - ایرنا - وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که لاشه هواپیمای تجسسی ایل-20 که بامداد امروز چهارشنبه سرنگون شده بود در دریای مدیترانه پیدا شد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: لاشه هواپیمای ایل-20 و بقایای اجساد شماری از سرنشینان هواپیما به یک کشتی روسی در دریای مدیترانه منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هواپیما در 27 کیلومتری ساحل منطقه بانیاس در استان لاذقیه سوریه در دریای مدیترانه سقوط کرده است.
به گزارش ایرنا، بامداد امروز اعلام شد که ارتباط پایگاه نظامیحمیمیم با یک فروند هواپیمای شناسایی از نوع IL-20 قطع شده است.
ارتباط این هواپیما در ساعت 23 به وقت مسکو هنگام بازگشت به پایگاه نظامی حمیمیم و از فاصله 35 کیلومتری سواحل سوریه قطع شد و هنگام قطع ارتباط با این هواپیما، چهار جنگنده F-16 درحال بمباران لاذقیه بودند و رادارهای وزارت دفاع رسویه شلیک موشک از ناو فرانسوی مستقر دراین منطقه را نیز ثبت کردند.
ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه، رهگیری جنگنده های رژیم صهیونیستی را اقدامی خصمانه و غیرمسئولانه خواند که باعث شد هواپیمای روسی مورد هدف موشک اس-200 پدافند هوایی سوریه قرار بگیرد و 15 تن از سرنشینان آن کشته شوند.
روسیه در بیانیه ای پاسخ دادن به این اقدام اسرائیل را حق خود دانسته است.
در همین حال به گزارش شبکه روسیه24، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه امروز تلفنی با آویگدور لیبرمان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفت و گو کرد.
از کرملین نیز خبر می رسد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بابت سرنگونی هواپیمای تجسسی روسیه در مدیترانه ابراز تاسف کرده و به بازماندگان قربانیان این حمله تسلیت گفته است.
اروپام*391* 1346 ** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه اسرائيل سرنگوني هواپيما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند

به گزارش خبرآنلاین روسیه، امروز (دوشنبه) پس از آنچه به گفته وزیر دفاع این کشور، تهدیدات تحریک‌آمیز مقامات غربی خوانده شده است، اعلام کرد که قصد دارد رزمایشی با استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی انجام بدهد.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: وزارت دفاع روسیه گفت که این رزمایش به دستور «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه انجام می‌شود و در آن آمادگی نیروها و توانمندی‌های هسته‌ای غیراستراتژیک برای اجرای ماموریت‌های رزمی سنجیده می‌شود.

به نقل از ایسنا وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این رزمایش شامل تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات غیراستراتژیک به منظور استفاده از آن‌ها خواهد بود. یگان‌های موشکی منطقه نظامی جنوب و نیروی دریایی نیز در آن شرکت خواهند کرد.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، «طی این نشست، برخی تدابیر به منظور تمرین آماده‌سازی استفاد از تسلیحات هسته‌ای غیراستراتژیک استفاده خواهد شد.»

روسیه بزرگ‌ترین زرادخانه تسلیحات هسته‌ای را دارد.

وزارت دفاع روسیه بیان کرد که این رزمایش با هدف تامین امنیت ارضی و استقلال روسیه را «در پاسخ به اظهارات و تهدیدات تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی علیه فدراسیون روسیه» انجام می‌شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903441

دیگر خبرها

  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد
  • یک میلیون رزمنده آماده جنگ خواهند شد/ عملیات در دریای مدیترانه
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید