Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال گذشته یکی از اعضاء شورای شهر بوشهر خطاب به مسئولین فرهنگی در نطقی اعلام کرد شهر بوشهر مانند حسینه شده است و امسال نیز شرکت توزیع برق در اقدامی برخی از بنرهای تبلیغات مراسم سوگواری سید سالار شهیدان به دلیلی که هنوز مشخص نیست پائین کشیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سپاس؛ با توجه به ایام محرم الحرام برخی از هیئت های عزاداری در شهر بوشهر سیاهپوشی و بنرهای تبلیغاتی محرم را در خیابانها و برخی نیز به پایه های برق نصب کرده اند که شرکت توزیع برق استان بوشهر در اقدامی این بنرهای عزاداری را جمع آوری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا برخی از خادمین هیئت خطاب به مسئولین دستور دهنده جهت این اقدام متنی در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

متن منتشر شده به شرح زیر است:

داد عزا از یزید کنیم یا رؤسای برق بوشهر

متاسفانه طی دو روز گذشته اداره برق شهرستان بوشهر طی اقدامی  نابخردانه و معاندانه مبادرت به تخریب و جمع آوری کلیه بنرهای اطلاع رسانی عزاداری ایام محرم مربوط به مساجد، حسینیه ها و تکایا نموده است.

در این شهری که هیچ مسئول دولتی به فکر فعالیت های فرهنگی و مذهبی نیست، متاسفانه شاهدیم تا تعدادی از مسئولین با عملی و بدون هیچ سابقه قبلی اقدام به ضدیت با مجالس عزاداری اهل بیت علیهم السلام نموده اند و هیچ نهادی پاسخگو نیست.

۱۴۰۰ سال است که مجلس عزای حسین(ع) با هزینه مردمی (به خصوص در این شرایط گرانی بازار) اداره می شود ،مسئولین برق بوشهر بجای همراهی در این امر مقدس کار را به اینجا رسانده اند که عزاداران و فعالین مجالس اباعبدالله را به سخره گرفته و علم امام حسین(ع) را پائین کشیده اند.

فعالین و خادمان مجالس اباعبدالله الحسین علیه السلام ضمن اعلام شکایت از مسئولین معاند اداره برق شهرستان بوشهر ، از مسئولین ارشد شهرستان و استان خواستار برخورد شدید با اینگونه رفتارهای ضد فرهنگی و دینی هستند و می بایست نسبت به دلجویی از کلیه تکایا و مساجد و حسینیه های متضررشده اقدام گردد.

این اقدام در حالی توسط شرکت توزیع برق دیده شده است که در ایام انتخابات، برگزاری کنسرت ها، برگزاری جشن های مختلف و جریان سازی بنرهای تبلیغاتی نصب و هیچ گونه ممانعتی وجود نداشته است.

سال گذشته یکی از اعضاء شورای شهر بوشهر خطاب به مسئولین فرهنگی در نطقی اعلام کرد شهر بوشهر مانند حسینه شده است و امسال نیز شرکت توزیع برق در اقدامی برخی از بنرهای تبلیغات مراسم سوگواری سید سالار شهیدان به دلیلی که هنوز مشخص نیست پائین کشیده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۳۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود

محمدعلی سعیدی نژاد گفت: امام جعفر صادق (ع) چهار هزار شاگرد داشت و ۵۰ درصد از احادیث شیعه را آن حضرت بیان کرده اند، همانگونه که ۲۵درصد از روایات از امام باقر، پدر آن حضرت نقل شده است. یعنی ۷۵درصد احادیث ما از این دو امام نقل شده درحالی که ما برای شناخت امام صادق (ع) کم کار کرده ایم.

وی افزود: در راستای شناخت امام ششم طرح پیوند صادق از منازل و مدارس تا محله‌ها و مساجد اجرا می‌شود تا در روز شهادت امام صادق که تعطیل رسمی است، در‌های مدارس باز باشد و مراسم مختلف مانند عزاداری آن حضرت با حضور مردم و دانش آموزان برگزار شود.

سعیدی نژاد اضافه کرد: از ساعت ۱۱ دسته عزاداری از مدارسی که به مسجد نزدیک هستند، آغاز می‌شود و بعد از عزاداری نماز جماعت ظهر برگزار می‌شود که یکی از این برنامه‌ها از مدرسه پیام غدیر تهران آغاز می‌شود و در استان‌های دیگر مانند کرمانشاه، قزوین و لرستان شاهد برپایی چنین تجمعاتی خواهیم بود.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و ستاد برگزاری نماز جمعه برای برپایی هرچه بهتر این مراسم اعلام آمادگی کرده اند و در شبکه شاد برای دانش آموزان اطلاع رسانی انجام شده است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی پیام غدیر اضافه کرد: در کنار این مراسم دو برنامه فرهنگی نیز برگزار می‌شود که یکی مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب پند‌های امام صادق نوشته مرحوم آیت الله محمدتقی مصباح یزدی است و دیگری ارائه ۶ داستان در قالب کتاب صوتی است.

وی از برگزاری مراسمی دیگر در سالروز ولادت امام ششم خبر داد و گفت: هفدهم ربیع الاول مصادف با سالروز میلاد پیامبر اکرم و هفته وحدت است و کمتر به معرفت افزایی امام صادق پرداخته می‌شود. به همین منظور در ۱۷ ربیع نیز مراسم جشن آن حضرت در مدارس و مساجد برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • دسته عزای شهادت امام صادق(ع) با حضور آیت الله وحید خراسانی در قم
  • برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • مصلی کیش میزبان عزاداران شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • آئین غبار روبی و گلباران مزار شهدای پیرانشهر بمناسبت روز معلم