Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@22:41:09 GMT

شوراي شهر ساري براي سرويس مدارس نرخ تعيين کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۳۳۴۴

شوراي شهر ساري براي سرويس مدارس نرخ تعيين کرد

خبرگزاري آريا - ساري- ايرنا- اعضاي شوراي اسلامي شهر ساري در سي امين نشست خود کرايه سرويس مدارس را نسبت به سال گذشته 14 تا 20 درصد اضافه کردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، بر اساس پيشنهاد شوراي اسلامي شهر ساري، ميانگين نرخ کرايه سرويس مدارس براي خودروي سواري از 900 هزار ريال سال گذشته براي هر دانش آموز در مسافت زير سه کيلومتر به يک ميليون و 50 هزار ريال افزايش يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کرايه سرويس مدارسي که سه تا پنج کيلومتر مسافت دارند و با خودروي سواري انجام مي شود براي هر دانش آموز از 950 هزار ريال سال گذشته به يک ميليون و 100 هزار ريال رسيد.
همچنين کرايه سرويس مدارس با خودروهاي جمعي مانند ` ون ` براي مسافت تا پنج کيلومتر از 700 هزار ريال براي هر دانش آموز در سال گذشته به 850 هزار ريال افزايش يافت.
مصوبه شوراي اسلامي شهر ساري در صورت تصويب از سوي فرمانداري شهرستان رنگ قانوني براي اجرا خواهد گرفت.
بر اساس قانون شوراها، فرمانداري تا دو هفته مهلت دارد نظر خود را نسبت به اين مصوبه اعلام کند و در صورت عدم اعلام نظر، مصوبه به صورت خودکار قانوني خواهد شد.
** نبود نظارت، مهم ترين مشکل اعمال نرخ مصوب
رئيس کميسيون عمران شوراي اسلامي شهر ساري اين مصوبه شورا را همانند سنوات گذشته به دليل نبود اهرم مناسب نظارتي از سوي تاکسيداران غير قابل اجرا دانست.
فرامرز نقيبي گفت: رانندگان سرويس معمولا نرخ را بيش از مصوبه شورا افزايش مي دهند.
وي اضافه کرد: اگر قرار است که مصوبه شوراي اسلامي شهر رنگ قانوني به خود نگيرد و افزايش خودسرانه همچنان ادامه داشته باشد، تصويب نرخ کرايه سرويس مدارس براي سال جاري بي معناست.
رييس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر ساري هم خواهان برخورد با رانندگان متخلفي شد که مصوبات شورا را اجرايي نمي کنند.
کوروش يوسفي با تاييد اجرايي نشدن مصوبه سال قبل شوراي اسلامي شهر در مورد نرخ سرويس مدارس، گفت: اين پيشنهاد در صورت تصويب از سوي فرمانداري شهرستان ساري بايد با دقت نظارت شود و رانندگان نيز طبق قانون برخورد شود.
** موافقت با افزايش 70 درصدي هزينه ساخت پل غيرهمسطح هلال احمر
شوراي اسلامي شهر ساري همچنين در اين نشست با افزايش 70 درصدي هزينه ساخت پل غير همسطح هلال احمر که در آستانه پايان کار قرار دارد ؛ موافقت کرد.
بر اساس اين مصوبه، هزينه ساخت پل غير همسطح از 70 ميليارد ريال به 120 ميليارد ريال افزايش يافته است.
دليل درخواست شهرداري ساري براي افزايش حدود 70 درصدي هزينه ساخت اين پل، اشتباه در محاسبه هزينه ساخت از سوي مشاور اعلام شده است.
تعدادي از اعضاي شوراي اسلامي شهر ساري نسبت به افزايش هزينه ساخت اين پل اعتراض کرده و آن را ` تحميلي ` به خاطر اشتباه محاسباتي مشاور طرح توصيف کردند و تاکيد کردند که تنها در صورت تکرار نشدن چنين اشتباهاتي در آينده، با مصوبه موافقت کرده اند.
سي امين نشست شوراي اسلامي شهر ساري تا ارسال خبر با شرکت هفت نفر از 9 عضو شورا برگزار شد.
اين نشست پيشتر قرار بود روز شنبه 24 شهريور برگزار شود که با وجود اطلاع رساني به دليل مرخصي چهار عضو شورا به امروز موکول شده بود.
6982/1654
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال

معاون آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، گفت: اردوگاه شهید چمران در چمعالی استان پس از ۱۸ سال تعیین تکلیف شد و فاز یک آن تا پایان تابستان بهره‌برداری خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، امین سلیمانی امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: در اوایل دولت سیزدهم با مسائل مختلفی از جمله کرونا، افت تحصیلی، چالش فضاهای فیزیکی مدارس و چالش حضور در مدارس به‌واسطه کرونا، روبرو بودیم، لازم بود در این زمینه کارهای زیادی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اتفاق‌هایی که در استان صورت گرفت، انتخاب 2 معلم از استان چهارمحال و بختیاری به‌عنوان معلم نمونه کشوری بود. جعفر عالی‌پور و سلمان رستمی، دو معلم نمونه کشوری از استان هستند.

سلیمانی با بیان اینکه متاسفانه سال گذشته با چالش جدی نیروی انسانی در تامین معلم مدارس کشور مواجه بودیم، گفت: مدیریت خوب در سطح آموزش و پرورش استان باعث شد این چالش هم مدیریت شود و مشکل جدی خاصی در استان وجود نداشته باشد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال 1401، مجموعا یک هزار و 70 نفر جذب آموزش و پرورش استان شدند، گفت: در سال گذشته نیز یک هزار و 144 نفر از طریق آزمون ماده 28 و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان شدند.

سلیمانی با اشاره به برگزاری آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش در سال جاری، بیان داشت: در سال جاری نیز یک هزار و 558 نفر از طریق آزمون‌های ماده 28 و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری خواهند شد.

وی با بیان اینکه توزیع شیر رایگان پس از چندین سال در دولت سیزدهم آغاز شد، بیان کرد: هفته‌ای دو نوبت شیر رایگان در مدارس استان توزیع شد که این توزیع نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه در سطح مدارس استان ادامه خواهد داشت.

معاون آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال گذشته 70 میلیارد تومان تجهیزات در مدارس توزیع شد، گفت: 18 مرکز رفاهی و اقامتی استان در دولت سیزدهم تجهیز و بروزرسانی شدند.

سلیمانی با اشاره به اینکه اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران استان در چمعالی، 18 سال بلاتکلیف مانده بود، خاطرنشان کرد: پس از 18 سال، این اردوگاه تعیین تکلیف شد که ان‌شاء‌الله فاز یک این اردوگاه تا پایان تابستان بهره‌برداری خواهد شد.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • واگذاری سرویس مدارس شیراز به شهرداری
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد