Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:15:26 GMT

بزرگراه باکو – آستارا افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۳۷۲۷

بزرگراه باکو – آستارا افتتاح شد

باکو – ایرنا –بزرگراه « باکو – آستارا » تا مرز جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه طی مراسمی با حضور الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی آذرتاج ، «صالح محمد اف» رئیس اداره راه جمهوری آذربایجان در باره ساخت این بزرگراه، گفت: طول جاده قبلی باکو – آستارا تا مرز جمهوری اسلامی ایران 243 کیلومتر بوده که با بهره برداری از بزرگراه جدید ، این مسیر 38 کیلومتر کوتاه تر سد و به 204 کلیومتر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این بزرگراه چهار باندی 204 کیلومتری با مشارکت چند شرکت از جمهوری آذربایجان ، ترکیه ، ایتالیا ، آلمان و آمریکا و طی چند مرحله و در سال های 2006 تا 2009 و 2011 تا 2018 میلادی اجرا شد.
رئیس اداره راه جمهوی آذربایجان گفت: در طول مسیر این بزرگراه در مجموع 24 پل ، 66 گذرگاه زیر زمینی ، 4 تونل و زیر ساخت های دیگر احداث شده است .
بزرگراه جدید الت ( حومه باکو ) – آستارا- مرز جمهوری اسلامی ایران بر اساس وام اختصاص یافته از سوی بانک جهانی، بانک توسعه آسیا و بانک توسعه و مرمت اروپا ساخته شده است.
جاده قبلی که باکو را به آستارا وصل می کرد یک جاده قدیمی، فرسوده ، کم عرض و ناهمواره بود و مشکلات عدیده ای برای رانندگان کامیون ها در حمل و نقل بین المللی در این مسیر ایجاد می کرد.
بهره برداری از بزرگراه جدید باکو - آستارا که جزو دالان بین المللی حمل و نقل شمال –جنوب به شمار می رود ، علاوه بر تامین حرکت راحت خودرو ها، موجب توسعه گردشگری و کشاورزی و حمل و نقل در این مسیر می شود .
خاورم ** 337** 1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جمهوري آذربايجان مرز ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارمنستان و آذربایجان ‌اعلام کردند که اصلاح مرزهای خود را به عنوان بخشی از تلاش‌های عادی‌سازی روابط، آغاز کرده‌اند.

ماه گذشته، «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان با درخواست باکو برای بازگرداندن چهار روستای مرزی که بخشی از آذربایجان در زمان اتحاد جماهیر شوروی بود، موافقت کرد.

دو کشور هفته گذشته مجدداً تأیید کردند که بر اساس نقشه‌های مربوط به دوران شوروی در تعیین حدود مرزها در این منطقه پیشروی می‌کنند، تصمیمی که باعث اعتراض ساکنان روستاهای ارمنی مجاور شد.

امروز -سه‌شنبه- وزارت کشور دو کشور از آغاز کار تحدید حدود در محل خبر دادند.

آذربایجان گفت که گروه‌های متخصص در حال انجام «روشن‌سازی مختصات براساس مطالعات ژئودزیکی زمین» هستند، در حالی که ارمنستان «انتقال هر بخش از خاک ارمنستان» به باکو را در نتیجه تحدید حدود رد کرد.

دیگر خبرها

  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد