Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@09:24:21 GMT

تیم فردیس قهرمان رقابتهای اسکیت کشور شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۴۰۴۰

تیم فردیس قهرمان رقابتهای اسکیت کشور شد

کرج- ایرنا - رییس هیات اسکیت استان البرز گفت: تیم سروش اسکیت فردیس استان البرز در رقابتهای کاپ آزاد کشوری اسکیت سرعت (جایزه بزرگ سروش اسکیت) قهرمان کشور شد.

محمود فرهنگ رنجبر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم های اراک و آکادمی بنفشه البرز نیز به ترتیب مقام های دوم و سوم این رقابتها را بدست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این رقابت ها با عنوان گرامیداشت یادواره شهدای استان البرز و در 2 بخش آقایان و بانوان در پارک تندرستی فردیس به مدت 2 روز برگزار شد.
وی اظهار داشت: این رقابتها با حضور 90 اسکیت کار پسر و 150 اسکیت کار دختر از استان های البرز، تهران، زنجان، مرکزی، مازندران ،سمنان ،کردستان ،اردبیل ،کرمانشاه ،لرستان و اصفهان برگزار شد.
در پایان این رقابتها به نفرات برتر مدال قهرمانی و جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.
7413/6993

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش اسكيت رقابتهاي كشوري البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از شش‌هزار جایزه در 60 سال فعالیت جایزه ملی البرز اعطا شد

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، نشست شصت و یکمین سالگرد تاسیس بنیاد فرهنگی البرز امروز، ۲۶ اسفند با حضور حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز برگزار شد. 

در ابتدای این‌ مراسم، ارشدی طی سخنانی ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه رمضان و ایام نوروز بیان کرد: بنیاد البرز متولی اعطای باسابقه‌ترین جایزه علمی کشور است. امروز سالگرد تاسیس بنیاد فرهنگی البرز است و شاید یکی از ویژگی‌های این بنیاد، اقدام ماندگار بنیانگذار این بنیاد یعنی مرحوم حسینعلی البرز در راه‌اندازی این مرکز خیریه علمی است. 

وی تصریح کرد: جایزه البرز همه ساله در دو بخش نخبگان دانشگاهی، حوزوی و فناوران و دانشمندان و نیز بخش دانش‌آموزان برگزار می‌شود که چند ماه قبل از برگزاری هر کدام از این بخش‌ها، فراخوان جایزه البرز در پایگاه اینترنتی بنیاد به نشانی alborzprize.ir منتشر می‌شود. همچنین، از سوی وزارتخانه‌های مربوطه نیز اطلاع‌رسانی برگزاری جایزه هرسال انجام می‌شود. 

ارشدی افزود: هر کدام از نخبگان و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام در این جایزه، مشخصات خود را در پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ثبت کنند که پس از انجام مراحل داوری، نفرات برتر مفتخر به کسب جایزه البرز خواهند شد‌. 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز بیان کرد: یکی از برنامه‌های بنیاد که از سال ۹۷ انجام شد، طراحی نظام انتخاب نفرات برتر جایزه علمی البرز بود که این امر باعث شد تا بهترین و شفاف‌ترین داوری‌ها در این زمینه انجام شود. در این رابطه از مسئولان استعدادهای درخشان دانشگاه‌ها دعوت شد تا با تشکیل یک مجموعه علمی، بهترین‌های علمی کشور را معرفی کنند‌. کاهش آلام انسانی، ارتقای رفاه اجتماعی و اعتلای حیثیت ایرانی در جهان سه راهبرد اصلی بنیاد البرز است که داوری‌ها و سنجش‌های علمی افراد و نخبگان نیز طبق همین مسئله انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد نفرات برتر جایزه البرز در هرسال محدود است، گفت: هرسال و بنا به تعداد سالی که از زمان‌ تاسیس بنیاد فرهنگی البرز می‌گذرد، به همان تعداد از نخبگان علمی کشور جایزه اعطا می‌شود. طی شش دهه از فعالیت بنیاد فرهنگ البرز نیز بیش از شش هزار نفر از نخبگان علمی کشور موفق به دریافت این‌ جایزه علمی شده‌اند. 

ارشدی با اشاره به اینکه طبق وقف‌نامه مرحوم البرز تمامی ایرانیان داخل و یا ایرانیانی که خارج از کشور زندگی می‌کنند‌ نیز به شرط آنکه جلای وطن نکرده و تابعیت ایرانی داشته باشند، می‌توانند موفق به دریافت جایزه علمی البرز شوند، گفت: امسال فراخوان البرز برای تمامی رایزنی‌های فرهنگی ایران در کشورهای مختلف ارسال شد و اتباع ایرانی خارج از کشور نیز می‌توانند در این جایزه شرکت کنند. 

اعطای جایزه البرز به ایرانیان خارج از کشور

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد برای اعطای جایزه البرز به ایرانیان خارج از کشور نیازمند اصلاح در شیوه‌نامه جایزه ملی البرز هستیم که این مسئله از سال آتی با قوت بیشتری اجرایی و پیگیری خواهد شد. اطلاع‌رسانی اقدامات بنیاد فرهنگی البرز یکی از موضوعات مهمی است که باعث شناسایی بیشتر جایزه نوبل ایرانی از سوی ایرانیان در داخل و خارج از کشور خواهد شد. 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با بیان اینکه جایزه ملی البرز مرهون زحمات مرحوم حسینعلی البرز است، گفت: مرحوم البرز تمامی دارایی خود را در راه علم کشور وقف کرد تا جوانان و دانشمندان ایرانی بتوانند از این امکانات برای اعتلای علمی‌ کشور بهره‌گیری کنند. امیدواریم بتوانیم راه آن مرحوم را به خوبی ادامه داده و گامی هرچند کوچک در راه توسعه علمی ایرانی اسلامی برداریم.

وی بیان کرد: بنیاد البرز مجموعه‌ای است که زایش خود را مدیون اندیشه پاک زنده‌یاد حسینعلی البرز است که با وقف تمام اموال خود بنیاد برکت را برای تجلیل از مقام علم و عالمان تأسیس و وقف کرد. واقف نیک‌سرشت بنیاد البرز با اینکه هیچ‌گونه ارثی جز نام نیک از پدر به ارث برده باشد، با اتکا به توان شخصی خود موفق به اقدامی اقتصادی شد که تبدیل به یکی از ۵۰ کنشگر اقتصادی ایران شده و از کنار این فعالیت، موفق به راه‌اندازی و وقف بنیاد البرز شد.

ارشدی ادامه داد: در دهه ابتدایی تأسیس بنیاد فرهنگی البرز، مرحوم البرز اولین فردی بود که مبدع وام دانشجویی با عنوان وام شرافتی بود. همچنین، ایشان مبدع وام اشتغال به کار در کشور بود و این مهم را در اوایل دهه ۵۰ برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی انجام داد که نشان‌دهنده نگاه حمایتی آن مرحوم از نخبگان است.

وی با بیان اینکه برندگان جایزه البرز از سطح تا دانش‌آموزان و دانشجویان و نخبگان هستند، گفت: این جایزه مختص به رشته و دانش خاصی نیست. نحوه اجرای جایزه البرز نیز از بدو راه‌اندازی آن به صورت ویژه انجام می‌شد و در ابتدا به نخبگان برتر کشور یک فقره چک پنج‌هزارتومانی اعطا می‌شد به گونه‌ای که پیش از انقلاب اسلامی بیش از سه هزار نفر موفق به کسب جایزه بنیاد البرز شدند.

ارشدی تصریح کرد: جایزه البرز قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور بوده و تنها جایزه‌ای است که بر اساس سنت حسنه وقف اعطا می‌شود. این جایزه هیچ هزینه‌ای را برای برترین‌های خود ندارد و در تراز جوایز علمی معتبر در جهان است. جوایز بنیاد نیز از رقباتی است که برای آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جریمه مشاور املاک متخلف در فردیس
  • البرز برای نخستین‌بار نرخ تک رقمی بیکاری را تجربه کرد
  • ملی‌پوش گلبال ایران آقای گل آسیا شد
  • پست خاص سروش: آمدم، دیدم و فتح کردم!
  • درخشش جودوکاران البرزی در رقابتهای نابینایان کشور
  • برپایی بازارچه دائمی مشاغل خانگی در فردیس
  • امکان حضور ایرانیان خارج از کشور در جایزه موقوفه البرز فراهم شده است 
  • بررسی عملکرد هیئت اسکیت خوزستان
  • شرکت ۵۰۰ مددجوی ندامتگاه فردیس در آزمون فنی و حرفه‌ای
  • بیش از شش‌هزار جایزه در 60 سال فعالیت جایزه ملی البرز اعطا شد