Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس از برگزاری همایش «کارون نامه نی نوا» برگرفته از یادواره حماسه عاشورا و دفاع مقدس به مدت هشت روز در قالب هشت مجلس تعزیه، هشت پرده خوانی، هشت نمایشنامه خوانی، هشت نمایش خیابانی و 6 نمایش صحنه ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، صابر سهرابی، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس امروز (27 شهریور) از برگزاری همایش «کارون نامه نی نوا» برگرفته از یادواره حماسه عاشورا و دفاع مقدس به مدت هشت روز در قالب هشت مجلس تعزیه، هشت پرده خوانی، هشت برصحنه خوانی (نمایشنامه خوانی)، هشت نمایش خیابانی، 6 نمایش صحنه ای و هشت کارگاه آموزش تعزیه، خبر داد و گفت: رویدادها در تاریخ، هرچه از زمان وقوع آن فاصله می گیرند، كم رنگ ‎تر و بی فروغ‎ تر و سرانجام به سایه روشنی از یك خاطره یا حادثه در ذهن ‎ها بدل می شوند، گفت: اما تنها، یك حادثه را می شناسیم كه در روزی داغ، در سرزمینی كوچك و گمنام به نام «كربلا» رخ داد و امروز پس از قرن‎ ها و روزگاران دراز، همانند حماسه دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان اسلام، دامنگستر و تاثیر گذار و حركت آفرین، به سمت فردایی درخشان‎ تر راه می سپارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه شور و شكوه و شراره‎ ای كه عاشورا و فداکاری های مردان و زنان این سرزمین اسلامی برای مقابله با دشمن در جنگ تحمیلی آفریدند، هنوز و هماره قلمرو قلب و ذهن انسان ‎ها را فتح می كند، اظهار داشت: برنامه های همایش نمایشی «کارون نامه نی نوا» که در راستای یادواره حماسه عاشورا و دفاع مقدس توسط هنرمندان و انجمن هنرهای نمایشی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تولید شده است از 30 شهریور تا 6 مهر 1397 آغاز به کار می کند.

 


وی افزود: این برنامه عاشورایی و دفاع مقدس با اجرای مجلس های مختلف تعزیه، پرده خوانی، برصحنه خوانی (نمایشنامه خوانی)، نمایش های خیابانی و صحنه ای و همچنین کارگاه های آموزش تعزیه در محوطه های تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، ابوریحان، بوستان آزادی، تماشاخانه های استاد هودی، استاد سپاسدار، تماشاخانه شماره یک و 2 استاد لایق، و تالار ابوریحان از ساعت 15 تا 20 برگزار می شود.

 


 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم ماه محرم عزاداری امام حسین ع روزنامه های ورزشی شیرخوارگان حسینی عزاداری محرم دفاع مقدس اردبیل شیرخوارگان عاشورا مراسم دهه محرم برنامه های دهه محرم دهه محرم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۵۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد

ایسنا/گیلان محفل مشق حماسه به مناسبت واقعه تاریخی وعده صادق با محوریت کتابت آیات جهاد در رشت برگزار شد.

حسن صمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری محفل مشق حماسه در رشت خبر داد و اظهار کرد: محفل مشق حماسه به مناسبت واقعه تاریخی وعده صادق و با حضور اساتید و هنرمندان خوشنویس استان گیلان در پارک قدس رشت برگزار شد.

مدیر خانه فرهنگ ‌و هنر انقلاب اسلامی گیلان افزود: ۲۰ هنرمند خوشنویس در این محفل به کتابت آیات قرآن کریم با موضوع جهاد پرداختند.

وی با اشاره به پیشتازی گیلان در برگزاری محفل مشق حماسه، بیان کرد: با توجه به پرچم‌داری رزم آوران جمهوری اسلامی ایران در عرصه مقاومت و دفاع از مظلوم، هنرمندان کنشگر گیلانی هم با برگزاری چنین محافلی در عرصه هنری جهاد کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • «آسید کاظم» در تماشاخانه‌ ایران‌شهر نمایش‌نامه خوانی می‌شود
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • برگزاری «مشق حماسه» در رشت
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد