Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تقریب ـ 25 شهریور، سالروز درگذشت فقیه مبارز آیت الله ابوالقاسم خزعلی رحمت‌الله علیه است. عالم گرانقدری که رهبر معظم انقلاب او را با عناوینی چون «عالمِ عامل و پرهیزگار»، «روحانی با فضیلت» و «عالم متقی و پرکار» خطاب کردند و ثبات قدم ایشان در خط اصیل و صراط مستقیم انقلاب را ستودند.

به‌مناسبت سالگرد رحلت ملکوتی آیت‌الله خزعلی، شواهد دیگری از برخورد آیت‌الله خزعلی با فرزند خویش را منتشر می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشد که تمام مسئولین کشور مانند آن مرحوم، با اقتدا به امیرالمومنین علی(ع) مقتدرانه با فساد اطرافیان خویش مبارزه کنند.

بی‌شک از بزرگترین امتحان های الهی که آیت‌الله خزعلی از آن سربلند بیرون آمد، مواجهه و مقابله ایشان با فساد مالی، اعتقادی و سیاسی یکی از فرزندانشان بود. چنان که در خرداد سال 1388 و در بیانیه‌ای چنین نوشتند: «مدت مدیدی است پسرم مهدی خزعلی از راه مستقیم منحرف شده، درست در خط مقابل قرار گرفته. هر چه نصحیت می‌کنم و برای هدایتش متوسل به اولیای خدا می‌شوم اثر نمی‌کند ... دیگر کاسه صبرم لبریز شده، دیگر با او صحبت نمی‌کنم و حرف‌های نامناسب او را بر نمی‌تابم».



 

مرحوم آیت الله خزعلی در اواخر عمر شریف خود نامه ای به وزیر اطلاعات می نویسند و در آن راه هرگونه سوءاستفاده از نام و جایگاه خویش را مسدود می کنند. متن آن از این قرار می باشد:

حضور محترم جناب آقای علوی وزیر محترم اطلاعات

باسلام و تحیت به استحضار می رساند اینجانب ابوالقاسم خزعلی هرگونه توصیه به نام و امضای اینجانب را غیر واقعی می دانم و درصورتی که نامه ای با مضمون فوق از جانب هرکس و حتی منسوبین اینجانب مشاهده فرمودید، اکیداً تقاضای پیگیری و برخورد قضایی با آن را دارم.

مطلب مذکور نه تنها گذشته و حال را شامل می شود، بلکه هرگونه توصیه وسفارش به نام یا مهر اینجانب را در بر می گیرد.

ابوالقاسم خزعلی



 

همچنین ایشان که موسس بنیاد بین المللی غدیر بودند، در آخرین غدیر حیات مبارکشان، پذیرفتن آن فرزند و راه دادن وی به منزل خویش را مشروط به برخی اصلاحات نمودند. متن یادداشت ایشان را از نظر می گذرانیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب ابوالقاسم خزعلی اعلام می دارم امکان پذیرش فرزندم را در صورتی دارم که به موارد زیر عمل کند:

1-   پرداخت کلیه طلبها و حق الناس خصوصاً طلب های ایتام، آقای سیفی، آقای پرهیزگار، آقای حکیم و حقوق صاحبخانه فعلی ایشان که موارد مذکور می تواند از اموالی که ایشان به نام بستگان خود نموده تامین شود .

2-    پرداخت کلیه حقوق مرتبط با بیت المال مانند بنیاد مستضعفان، بانکها و...

3-   اعلام برائت از نوشته هایی که موجب اهانت به مقدسات به ویژه قرآن کریم شده است .

4-   التزام عملی به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی

در پایان بار دیگر برای هدایت ایشان و بهره مندیشان از حیات طیبه با بازگشت به مسیر حق دعا می‌کنم.

ابوالقاسم خزعلی

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۶۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر ندارد

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: دستگیری صدها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌هاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از قوه قضاییه ،کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در پیامی، نوشت: دستگیری صدها دانشجو و استاد معترض آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، از یکسو نشان‌دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی ارتکابی صهیونیست‌هاست و از سوی دیگر، حاکی از عدم صلاحیت آمریکا در ورود به عرصه حقوق بشر است. 

به نوشته وی، آمریکا اخیرا گزارش حقوق بشری علیه طیفی از کشورها منتشر کرد!

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • خلجی: ادعای دروغین حفظ حریم دانشگاه در غرب، رسوا شده است
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • مسوولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر ندارد
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • میرزا مهدی آشتیانی؛ جمع بین نبوغ و تبحر
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • چرا آمدن مهدی قایدی به پرسپولیس ممکن نیست؟