Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: گاهی اوقات چیز‌هایی در جامعه مد می‌شوند که بسیار خطرناک و عجیب هستند، ولی بسیاری از افراد به دلیل زیبایی از ان استفاده می‌کنند.

وقتی به عکس های زیبای قدیمی نگاه می کنیم هرگز به این فکر نمی کنیم که آن ها برای رسیدن به این زیبایی چه تلاش هایی کرده اند. مدهایی که در گذشته بسیار گران قیمت و برای سلامت جسمی خطرناک بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدهایی که در ادامه آمده است ثابت کرده اند قربانی مد یک اتفاق تصادفی نیست.

رنگ پارچه سمی

امروزه در بازار Store لباس ها در رنگ های متنوعی هستند اما در گذشته تنوع رنگ لباس ها بسیار محدود بود و مواد رنگ ها هم گران قیمت بودند و هم سمی. به عنوان مثال این پیراهن سبز رنگ متعلق به عصر ویکتوریا بسیار خطرناک است زیرا رنگ آن حاوی مواد مسموم آرسنیک و سولفات مس است.

اما با این وجود هیچکس از مصرف آن خودداری نمی کرد و از گرد “سبز پاریس” برای رنگ کردن لباس ها و حتی کاغذهای دیواری استفاده می کردند.این گرد بعدها برای دفع حشرات به کار برده شد. در این تصویر عکس کارگری را می بینید که گرد پاریس را با خاک ترکیب می کند تا از در نقاط تولید مثل پشه ها در جنگ جهانی دوم استفاده کند.

دامن کرینولین

این حلقه فلزی خودش هیچ خطری ندارد اما کسانی که آن را می پوشیدند هنگام عبور از دروازه دچار مشکل می شدند.

ممکن بود متوجه نشوند که به آتش نزدیک هستند در نتیجه ممکن بود لباس آتش بگیرد و جان فرد به خطر بیفتد.

کوچک کردن پا

این رسم ترسناک در چین بسیار رایج بود تا زمانی که در سال ۱۹۱۱ به کلی ممنوع اعلام شد. پاهای دختران جوان “به ویژه دختران اشراف زاده” را در کفش های بسیار تنگ به نام کفش های لوتوس می بستند تا پاها رشد نکند و کوچک بماند.

در بسیاری موارد پای افراد فلج می شد و بدون کمک نمی توانستند راه بروند. اما از آن جا که این مدل پاها معیار زیبایی بودند آن ها می توانستند ازدواج موفقی داشته باشند. امروزه با وجود این که استفاده از کفش های لوتوس ممنوع است بعضی از زنان چینی این رسم را ادامه می دهند.

کفش های بیش از حد پاشنه بلند

دلیل اصلی تولید این کفش ها گل های خیابان و متعلق به زنان قشر مرفه جامعه بود. به مرور زمان این کفش ها که به کفش های چوپاین معروف بودند در سرتاسر اروپا رایج شد و ارتفاع آن ها به قدری زیاد بود که بدون کمک برده ها نمی توانستند با آن راه بروند.

بلادونا برای براق کردن چشم ها

تقریبا همه ما درباره خاصیت های سمی بلادونا می دانیم. اما زنان اشراف زاده اروپایی در گذشته هیچ ترسی از استفاده از این ماده نداشتند. قطرات این ماده باعث گشاد شدن مردمک چشم و براق شدن آن می شد. مصرف دائم این ماده باعث مشکلاتی چون کوری چشم می شد اما مردم دست از مصرف آن بر نمی داشتند.

لوازم آرایشی سمی

در گذشته در بین زنان اشراف زاده آرایش سفید مد بود و آن ها برای سفید شدن پوست از لوازم آرایشی سرب دار استفاده می کردند. عوارض استفاده از این مواد خراب شدن پوست، ریزش مو و مسمومیت منجر به مرگ بود. بعضی از رژگونه ها نیز حاوی آرسنیک بودند. پس زیاد عجیب نبود اگر زنان ۳۰ سال بیشتر عمر نمی کردند.

یقه های سفت

در قرن ۱۹ مردها از یقه های سفت استفاده می کردند. آن ها یقه های سفت را داخل یقه لباس کار می گذاشتند. از عوارض این یقه ها مشکلات در گردش خون و خفگی بود. به همین دلیل این یقه ها «پدر کش» نام گرفتند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تتلو اسیر روح پاک آتنا اصلانی شد / پدر دخترک چه گفت؟! + صدا

این 29 مرد مخوف می خواستند عاشورا را به هم بریزند + عکس بدون پوشش

قتل یک شرور در زندان / هر دو گوش او را بریدند + عکس

جزییات شفا پیدا کردن مرد معروف در حرم امام رضا (ع) + تصویر

جزییات عملیات وحشتناک در عاشورا / 26 داعشی دستگیر شدند!

فوری / فیلم لحظه سرقت مسلحانه از طلافروشی در ارومیه + جزئیات

تجاوز پدر ایدزی به 2 دخترش + عکس

سر مردی را در آبادان بیخ تا بیخ بریدند!

21 مسافر اتوبوس شب گذشته در جاده نطنز زنده زنده سوختند + فیلم و اسامی قربانیان

فیلم لحظه پیدا شدن پیکر شهید «درستی» با پیراهن مشکی

حمید 16 ساله همکلاسی هایش را آلوده می کرد! / او از رقص شروع کرد!

اعتراف شوم خواننده زیرزمینی عروسی های تهران / زنان را به خلوت می برد و ... ! + عکس

پاتوق شوم جوانی که 3 خواهر بزرگتر از خود داشت!

تتلو به حبس و شلاق محکوم شد + حکم

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه زیبایی سلامت بازار Store مدل جامعه مد خطرناک تصاویر تاریخ عکس فیلم دختر من تهران قتل مرد اتوبوس ازدواج بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۷۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است

رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه بروز علایم مسمومیت با الکل‌های حاوی متانول زمانبر است، گفت: مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شاهین شادنیا، درباره افزایش موارد مسمومیت با الکل‌های سمی، اظهار کرد: اغلب موارد، مسمومیت‌هایی هستند که به بهانه تفریح، اقدام به مصرف مشروبات دست ساز و سمی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در کشور ما تولید و واردات مشروبات الکلی ممنوع است، افزود: الکل‌هایی که به صورت دست‌ساز تولید و یا قاچاق وارد کشور می‌شوند زمینه‌ساز بروز مسمومیت‌های خطرناک می‌شوند.

شادنیا گفت: ماده اصلی در مشروبات الکلی «اتانول» است که در مقدار و مصرف مشخص معمولاً باعث بروز مسمومیت‌های جدی در افراد نمی‌شوند.

رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با تاکید بر اینکه مصرف الکل اتیلیک یا اتانول در اغلب موارد سمیت جدی و خطر مرگ و میر برای افراد ندارد، اضافه کرد: صرفاً مصرف بیش از حد این مشروبات الکلی می‌تواند خطرناک باشد.

وی با بیان این موضوع که مشروبات الکلی که به صورت قاچاق وارد کشور و یا به صورت غیرمجاز تهیه می‌شوند خطرات جدی برای مصرف کننده به همراه دارند، ادامه داد: معمولاً افراد سودجو در مراحل ساخت این مواد از الکل‌های حاوی متانول و یا سایر الکل‌های سمی استفاده می‌کنند و همین موضوع زمینه‌ساز بروز مسمومیت شده است.

شادنیا با بیان اینکه به طور کلی مصرف بیشتر از حد مشروبات الکلی حاوی اتانول (الکل اتیلیک) با نشانه‌هایی همراه است، گفت: اختلال تعادل، ناهماهنگی بین فعالیت‌های عضلانی و مغزی، پرخاشگری، خواب آلودگی و یا افت قندخون از نشانه‌های مصرف این مشروبات الکلی است.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال مصرف مشروبات الکلی حاوی اتانول و به محض بالا رفتن سطح آن در خون، علایم مسمومیت سریع ایجاد می‌شود، گفت: در مورد الکل‌های سمی و غیر استاندارد مشکل اینجا است که این مواد سمی در فاز اولیه بعد از مصرف نشانه یا علامت خاصی ندارند و وقتی این مواد سمی وارد بدن می‌شوند، شروع به متابولیزه شدن می‌کنند و سپس باعث بروز علایم مسمومیت می‌شوند.

شادنیا با بیان اینکه ایجاد علایم مسمومیت با متانول زمانبر است، افزود: عمده بیماران بین ۱۲ ساعت و یا حتی در مواردی تا ۷۲ ساعت بعد از مصرف این الکل‌های سمی دچار نشانه‌های مسمومیت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مصرف مشروبات الکلی سمی با درجاتی از اختلال بینایی همراه است، عنوان کرد: افراد به دنبال مصرف اینگونه از مشروبات، معمولاً بعد از چند ساعت به یکباره دچار تاری و یا سیاهی دید می‌شوند. نشانه‌هایی مثل برفکی شدن دید و یا مگس پران و متاسفانه در شرایط وخیم‌تر شدن مسمومیت، کوری مطلق از مهم‌ترین عارضه‌های مصرف مشروبات الکلی سمی و دست ساز حاوی متانول است.

شادنیا با بیان اینکه مراجعه سریع به مراکز درمانی به دنبال مسمومیت با مشروبات الکلی ضرورت دارد، تاکید کرد: بسیاری از افراد با فرض اینکه با گذشت زمان نشانه‌های مسمومیت کمتر می‌شود در همان ساعات اولیه به مراکز پزشکی مراجعه نمی‌کنند، این کار می‌تواند باخطرات جدی همراه باشد، که آسیب‌های چشمی، کوری، کاهش سطح هوشیاری و حتی مرگ از جمله آن است.

وی در پایان با یادآوری اینکه نشانه‌های مسمومیت با الکل‌های سمی با تاخیر بروز می‌کند، افزود: نکته مهم درباره الکل‌های سمی این است که هر فردی که از این مشروبات استفاده کند، دچار مسمومیت می‌شود؛ بنابراین میزان مصرف عامل تعیین کننده در بروز نشانه‌ها و آسیب نیست، مصرف این الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است.

دیگر خبرها

  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • (ویدئو) روش خطرناک دانش آموزان یک روستا برای رفتن به مدرسه
  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • طرح عجیب و خطرناک شهرداری تهران +فیلم
  • خطرات عادت عجیب پا گذاشتن روی داشبورد!
  • (تصاویر) این عنکبوت بی‌رحم و خطرناک است
  • حرکت عجیب و خطرناک راننده تاکسی در تونل + فیلم