Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- بارسلونا ليگ قهرمانان را با پيروزي آغاز کرد.

به گزارش سرويس ورزشي آريا، در اولين هفته از رقابت هاي مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا بارسلونا در ورزشگاه نيوکمپ ميزبان آيندهوون بود که اين مسابقه با برتري 4-0 بارسا به پايان رسيد.

دو تيم براي اولين بار از فصل 98-1997 در مقابل هم قرار مي‌گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آيندهوون در 3 مصاف اخير خود با بارسا در نيوکمپ به برتري نرسيده و 1 تساوي و 2 شکست در کارنامه آن ها ثبت شده بود. اين بازي همچنين تقابل مارک فن‌بومل، سرمربي پي اس وي با تيم دوران بازيگري اش بود. فن‌بومل در فصل 06-2005 براي بارسا بازي کرد و با اين تيم به قهرماني ليگ قهرمانان نيز دست يافت.

آناستاسيوس سيديروپولوس يوناني قضاوت اين مسابقه را بر عهده داشت. 73462 نفر از نزديک اين مسابقه را تماشا مي‌کردند.

دو تيم با اين ترکيب پاي به ميدان گذاشتنذ:

بارسلونا (3-3-4):

تراشتگن؛ روبرتو، پيکه، اومتيتي، آلبا؛ راکيتيچ، بوسکتس، کوتينيو؛ مسي، دمبله، سوارز

آيندهوون (3-1-2-4):

زوئت؛ دامفريس، شواب، ويرگور، آنجلينو؛ هندريکس، روساريو؛ پريرو؛ لوزانو، برگوين، دي‌يونگ

بارسلونا در دقيقه 32 به گل نخست رسيد. خطاي ويرگور روي دمبله پشت قوس محوطه جريمه يک ضربه ايستگاهي را نصيب بارسلونا کرد. ليونل مسي پشت اين توپ قرار گرفت و با شليک توپ به سمت چپ دروازه، به زيبايي هرچه تمام تر دروازه آيندهوون را باز کرد. زوئت نيز عليرغم شيرجه به سمت توپ نتوانست مانع ورود توپ به دروازه شود. به اين ترتيب اولين گل اين فصل از مسابقات به نام لئو مسي ثبت شد. مسي همچنين با اين گل به دومين بازيکن تاريخ مسابقات (بعد از رائول) تبديل شد که در 14 فصل متوالي گلزني مي‌کند.

نيمه اول اين ديدار با همين نتيجه به پايان رسيد. بارسا با 77 درصد تصاحب توپ، مالکيت کامل توپ و ميدان را در اختيار داشت.

بارسلونا در نيمه دوم به فاصله 3 دقيقه به 2 گل دست يافت. در دقيقه 74 پاس کوتينيو در ميانه هاي ميدان به دمبله رسيد. بازيکن فرانسوي که پشت به دروازه بود با تغيير مسير خود دو بازيکن آيندهوون را از بازي خارج کرد و به سمت دروازه پيش رفت و در نهايت با رسيدن به قوس محوطه جريمه با ضربه پاي راست ديدني خود، توپ را به گوشه سمت چپ دروازه فرستاد تا زوئت باز هم روي يک ضربه از راه دور مغلوب شود.

در دقيقه 77 بارسا به گل سوم هم دست يافت. ارسال زميني روبرتو از سمت راست قبل از رسيدن به سوارز با قطع ارتباط مدافعان تيم هلندي همراه بود. توپ بيرون از محوطه جريمه به راکيتيج رسيد و ارسال او به درون محوطه جريمه با ضربه تک ضرب مسي با پاي چپ وارد دروازه آيندهوون شد. زوئت اين بار تنها نظاره گر وارد شدن توپ به دروازه اش بود.

در دقيقه 79 بارسلونا ده نفره شد. ساموئل اومتيتي که با خطا، حرکت پا به توپ لوزانو را متوقف کرده بود با دريافت کارت زرد دوم از زمين مسابقه اخراج شد. 

بارسا در دقيقه 87 به گل چهارم نيز دست يافت. حرکت آرتور در ميانه ميدان با پاس او به سوارز همراه بود. پاس تک ضرب مهاجم اروگوئه اي در عمق مدافعان پي اس وي به مسي رسيد و او با ضربه پاي راست دروازه تيم هلندي را گشود تا هت‌تريک خود را تکميل کند.

بارسا در نهايت با پيروزي 4-0 اين مسابقه را به پايان رساند تا با 3 امتياز و بر حسب تفاضل گل بهتر نسبت به اينتر در رده نخست گروه قرار گيرد. بازي بعدي بارسا 2 هفته ديگر در مقابل تاتنهام در ورزشگاه ومبلي خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۸۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ژاوی در بارسا یک فصل دیگر هم ادامه دارد

رئیس باشگاه بارسلونا در نشست خبری گفت: امروز باعث افتخار من است که ادامه حضور ژاوی را به عنوان مربی تیم اعلام کنم. می‌دانیم که او قبلا رفتنش در پایان فصل را اعلام کرده بود، اما اکنون خبر خوبی دارم که صحبت کرده‌ایم و او به پروژه‌اش ادامه خواهد داد. او مشتاق به ادامه‌دادن پروژه‌اش است و ما مطمئن‌ایم که این بهترین خبر برای بارساست.

او در ادامه گفت: تجربه من به عنوان رئیس باشگاه این است که ثبات بسیار مهم است. دلیل دیگری هم وجود دارد. در بارسلونا در توانایی ژاوی شکی نداریم و همه با این موضوع موافق‌اند. وقتی موقعیت‌های پیچیده را تحلیل می‌کنیم، همیشه مربی‌ای را می‌خواهیم که بارسا را در ذهن داشته باشد و او را درک کند. بهترین تصمیم بدون شک ادامه‌دادن با ژاوی است.

لاپورتا در پایان گفت: حضور ژاوی در کنار بازیکنان مهم است. من خوشحالم، زیرا این نتیجه‌ای است که می‌خواهیم. ما از این تصمیم حمایت می‌کنیم. دیروز مستقیما با ژاوی صحبت کردیم و به او تبریک گفتیم. می‌توانم بگویم فصل گذشته یک لیگ تاریخی را بردیم. ژاوی و کادرش این شجاعت را دارند که این مسئولیت را بر عهده بگیرند.

او از تغییرات در کادر فنی بارسا خبر داد و اظهار کرد دکو، مدیر ورزشی باشگاه، در جریان این مسائل است و آن‌ها قصد تقویت ژاوی را دارند.

دیگر خبرها

  • حضور ژاوی در بارسا یک فصل دیگر هم ادامه دارد
  • عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد
  • دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین
  • بحران در کاتالان
  • ژاوی در بارسا ماندنی شد
  • مذاکره آیندهوون با بارسلونا برای خرید ارزان دِست
  • پاسخ بارسلونا به پی اس جی در مورد یامال
  • ژاوی نمی‌خواهد بازنده و سرافکنده از بارسا برود
  • قدرت‌نمایی حکیمانه
  • بارسلونا در خطر از دست دادن یک جام دیگر