Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@23:09:40 GMT

تاکید آلمان بر ادامه حمایت‌هایش از پیشمرگ‌های کرد عراق

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۸۵۸۷

تاکید آلمان بر ادامه حمایت‌هایش از پیشمرگ‌های کرد عراق

وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که حمایت‌های آلمان از کردهای شمال عراق ادامه می‌یابد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از شبکه خبری دویچه وله، اورسولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان در جریان دیدارش از اربیل عراق گفت که پس از پیروزی پیشمرگ‌های کرد بر شبه‌نظامیان داعش در آینده کمک‌های آلمان به اقلیم خودمختار کردستان شامل تجهیزات لجیستیکی، تجهیزات ضد مین و امکانات برای مراقبت‌های پزشکی را شامل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش آلمان در سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) در حمایت از پیشمرگ‌های اقلیم کردستان عراق به آنها آموزش نظامی می‌داد و در جنگ با جریان تروریستی داعش برای آنها سلاح می‌فرستاد.

فون درلاین در جریان سفرش به اربیل از پایگاه‌های تمرینات نظامی پیشمرگ‌های اقلیم کردستان عراق دیدن کرد و از جمله به مرکزی رفت که در آن خودروهای نظامی آلمان نگهداری می‌شدند. او همچنین از بیمارستانی در این منطقه دیدن کرد.

وزیر دفاع آلمان در این دیدار گفت در ارتباط با پروژه‌هایی که آلمان در اقلیم خودمختار کردستان پیاده کرده می‌توان به خوبی دید که کمک تنها به صورت تحویل وسایل ضروری یا پول نقد نیست، بلکه آنچه در امر کمک‌رسانی بسیار پراهمیت است تداوم و طولانی بودن زمان آن است.

فون درلاین در این دیدار از پیشمرگ‌های اقلیم کردستان عراق به خاطر "دفاع عالی از کشورشان، کمک به پناهجویان و مقابله با داعش تشکر کرد.

وی شرایط جدید برای فعالیت ارتش آلمان در عراق را در ماه فوریه سال جاری میلادی (۲۰۱۸) در جریان سفرش به عراق اعلام کرد. این فعالیت را مجلس نمایندگان آلمان "بوندستاگ" به مدت هفت ماه تمدید کرده و شمار سربازان مستقر در کردستان عراق را از یکهزار و ۳۵۰ نفر به ۸۰۰ نفر کاهش داد. فعالیت ارتش آلمان در اقلیم خودمختار کردستان با پایان ماه اکتبر ۲۰۱۸ خاتمه می‌یابد.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر دفاع آلمان عراق پیشمرگ های کرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی دیدار کرد

نچیروان ادریس مصطفی بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق، دقایقی پیش با حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد.

گفتی است؛ بارزانی در رأس هیأتی عالی رتبه روز گذشته وارد تهران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار رییس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با حسین امیرعبداللهیان
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی
  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی دیدار کرد
  • بارزانی وارد تهران شد