Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مطالعه جدیدی که توسط موسسه گودفود به عنوان نماینده صنعت غذای گیاهی آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد فروش جایگزین محصولات حیوانی از ۳.۷ میلیارد دلار فراتر رفته و این در حالی است که فروش کل خرده‌فروشی مواد غذایی در ۱۲ ماه گذشته، تنها ۲ درصد رشد کرده است، اما در همین مدت زمان، خرده‌فروشی غذاهای گیاهی ۱۷ درصد رشد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میشله سیمون، مدیر اجرایی اتحادیه مواد غذایی گیاهی (پی‌بی‌اف‌ای)، می‌گوید: صنعت مواد غذایی گیاهی، از یک بازار نسبتا ناشناخته به یک بازار کاملا اصلی تبدیل شده است.

سیمون توضیح می‌دهد: حالا جایگزین‌های گیاهی گوشت و لبنیات (مثلا سویا به جای گوشت و شیر بادام به جای شیر)، دیگر فقط توسط گیاه‌خواران مصرف نمی‌شوند و حتی مصرف‌کننده‌های اصلی آنها را خریداری می‌کنند. آنها از این گزینه‌های نوآورانه و خوشمزه لذت می‌برند.

در سال گذشته مصرف گوشت گیاهی ۲۳ درصد افزایش یافت، در حالی‌ که در سال قبل از آن تنها ۶ درصد رشد کرده بود. میزان خرید مواد غذایی گیاهی در تمام ۹ منطقه تقسیمات جمعیتی آمریکا، با رشد ۲ رقمی مواجه شده است.

موسسه گودفود پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۳ فروش بازار مواد گیاهی جایگزین گوشت به ۶.۳ میلیارد دلار برسد.

شیر گیاهی هم امسال توانست بازار خود را به ۱.۸ میلیارد دلار برساند که ۱۳ درصد کل فروش شیر در ایالات‌متحده است؛ اما این میزان تنها ۱ درصد کل فروش گوشت در این کشور است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صنعت دلار مواد غذایی رشد گوشت لبنیات شیر آمریکا گوشت تقلبی محصولات حیوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۸۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، یوسف روستا  با اشاره به بازدید کارشناسان دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب از مراکز عرضه مواد غذایی، اظهار کرد: بیش از ۲ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب طی بازدید و بررسی‌ها کشف شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل‌مصرف با تشدید نظارت‌های امسال توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی توقیف و جمع‌آوری‌شده بودند.

وی گفت: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف پس از کشف و جمع‌آوری و طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی و با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

روستا با اشاره به بازدیدهای مکرر توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تصریح کرد: کار نظارت بر مراکز عرضه در طول سال همچنان بادقت لازم انجام می‌شود و از مردم نیز درخواست داریم هنگام خرید به شرایط بهداشتی مواد غذایی توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای بازرسی‌های روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و خوراکی و غیره در سطح شهرستان، اظهار کرد: از عموم مردم خواهشمندیم مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و نیز پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید توجه کنند.

دیگر خبرها

  • نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • تندی غذا را چگونه بگیریم ؟ | رفع تندی غذا با چند راه ساده ؛ از رفع تندی غذا با نوشابه تا سیب زمینی و لبنیات
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟