Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی درخصوص حذف برخی رشته محل‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخی از کارشناسی‌ها و طراحی فرایند‌های اشتباه سبب ایجاد این مشکل شده است. باید با سازمان سنجش و شورای گسترش وزارت علوم درباره تعیین رشته محل‌ها تعامل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه امسال مقرر شد اعلام رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی از سوی سازمان سنجش کشور صورت گیرد، اظهار داشت: بعد از طی مراحل مختلف پردازش، اسامی را به همراه مجموعه اطلاعات کارشناسی ارشد در اختیار سازمان سنجش قرار دادیم و کارشناسان شورای گسترش وزارت علوم کار بررسی رشته محل‌ها را آغاز کردند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بعد از ۲۴ ساعت شورای گسترش اعلام کرد ۶۶۸ رشته محل دچار مشکل است و ۱۱ هزار نفر را بر این اساس حذف کردند.

دکتر طهرانچی به تجربه دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: بعد از پیگیری‌های دانشگاه آزاد اسلامی، شورای گسترش پذیرفت که بیش از ۴۰۰ رشته محل را در مرحله اول اشتباه کارشناسی کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۳۳ رشته محل دانشگاه آزاد اسلامی حذف شده است، گفت: در نتیجه این حذف رشته ها، ۴ هزار دانشجو نیز حذف شدند. این در حالی است که این تعداد رشته محل در سایت وزارت علوم به عنوان رشته‌های معتبر منتشر شده و بیش از ۱۰ سال است که دانشجو می‌پذیرد.

دکتر طهرانچی در ادامه در پاسخ به این سؤال که چرا نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی دیر اعلام شد، خاطرنشان کرد: فرایند‌های تحمیلی از سوی شورای گسترش سبب این تأخیر شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه بزودی تکلیف رشته محل‌های حذف شده مشخص می‌شود، گفت: همه باید تابع قوانین و مقررات باشیم و قانون بین طرفین حکم کند.

وی با بیان اینکه بهترین ارتباط و همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی با مجموعه وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حاکم است، ابراز امیدواری کرد که این ارتباط خوب مانع اثرگذاری آشفتگی کارشناسی باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر طهرانچی درباره رعایت استاندارد‌های آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه در مسیری حرکت می‌کند که در سال ۱۴۰۴ انتخاب اول داوطلبان باشد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، کیفیت و کارآمدسازی آموزش عالی را سرلوحه کار خود قرار داده است، خاطر نشان کرد: اگر واحدی ظرفیت لازم را برای رشته محل نداشته باشد، قطعاً آن را حذف می‌کنیم. به طوری که در یک سال گذشته این اتفاق افتاده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: شعار نظام آموزش عالی کارآمدسازی و کیفیت است و دانشگاه آزاد اسلامی به سمت تعالی نظام آموزش عالی کشور حرکت می‌کند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 طهرانچی دانشگاه آزاد اسلامی رشته های کارشناسی ارشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی صدر، معاون امور آزمون های سازمان سنجش در این مراسم گفت: در سال ۱۳۷۵ این المپیاد با ۶ رشته و در سال ۱۴۰۳ با ۲۳ رشته برگزار شد. داوطلبان علاقه مند برای شرکت در المپیاد علمی دانشجویی که هم زمان با آزمون کارشناسی ارشد است باید به سایت سنجش مراجعه کنند و با تکمیل فرم ثبت نام و تایید گزینه علاقه مند به شرکت در المپیاد علمی دانشجویی اقدام به شرکت در آزمون کرده و شانس خود را برای قبولی در المپیاد علمی دانشجویی بسنجند.

وی افزود: پس از اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد سازمان سنجش ۱۵ نفر برتر رشته های ۲۴ گانه المپیاد دانشجویی با توجه به بالاترین نمره علمی کسب شده در آزمون ارشد (بدون احتساب معدل ) معرفی می شوند.

صدر ادامه داد: این المپیاد در ۱۰ دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه مازندران، دانشگاه تبریز، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه اصفهان،دانشگاه شیراز،دانشگاه باهنر کرمان،دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

کد خبر 6100565

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی برگزار شد
  • راه‌اندازی۶ دانشکده موضوعی جدید در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • دانشکده‌های مهارت برای تأمین نیاز صنایع دانشجو تربیت کنند
  • راه‌اندازی رشته آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • زمان اعلام نتایج آزمون ارشد مشخص شد
  • بلاتکلیفی هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بندرشهید رجایی/ تعیین تکلیف به زودی
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد