Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین معنوی که عصر روز سه شنبه هشتم ماه محرم برگزار شد، صدها نفر از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت با شعار لبیک یا حسین و لبیک یا ابوالفضل (ع) به عزاداری پرداختند.
در این تجمع جمعی از مداحان شهرستان نقده به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت (ع) پرداخته و عزاداران حسینی به صورت یکپارچه به سینه زنی در عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خردسالان، کودکان، بانوان و افراد سالمند در این آیین معنوی حضوری بسیار چشمگیر داشتند و والدین برای آشنایی بیش از پیش فرزندان خود با مکتب حسینی، به صورت خانوادگی در این آیین مذهبی حضور یافتند.
این تجمع با هدف ذکر مصایب عاشورا و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی با حضور اقشار مختلف مردم و کسبه بازار در نقده برگزار شد و جوانان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت به استقبال تاسوعا و عاشورای حسینی می روند.
عزاداری های حسینی از چند روز مانده به ماه محرم در آذربایجان غربی به ویژه ارومیه آغاز شده و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به اوج خود می رسد.
امام حسین (ع) و 72 یار باوفای ایشان در روز دهم ماه محرم سال 61 هجری قمری در صحرای کربلا به شهادت رسیدند و حدود 14 قرن است که شیعیان و آزادیخواهان جهان این روز را عزاداری می کنند.
8135/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت آذربایجان غربی امام حسین کربلا محرم والدین رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، به همت بسیج دانشجویی بعد از ظهر یکشنبه تجمع دانشجویی تا مسجدالاقصی با حضور دانشجویان قزوینی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این تجمع که جمعی از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و مسؤولان این دانشگاه حضور داشتند از خیزش دانشجویان ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا حمایت شد.

در این تجمع فریادهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «شرارت اسرائیل، زیر سر آمریکاست» از سوی دانشجویان سر داده شد.

گفتنی است روز گذشته نیز دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای قزوین تجمع اعتراضی را در حمایت از مردم مظلوم غزه برگزار کرده بودند.

کد خبر 6091175

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • تجمع دانشگاهیان استان سمنان برگزار شد
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد