Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان طی سخنانی در جمع شماری از بزرگان، نخبگان و جوانان غرب کابل در کاخ سلام‌خانه این شهر تاکید کرد: «افغانستان میدان جنگ نیابتی هیچ کشوری که موجب برهم زدن وحدت ملی ما باشد، نیست و باید از این امر جلوگیری شود. هر شهروندی که در کشور سومی می‌جنگد، بر اساس قانون جزایی افغانستان، مرتکب جرم شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس اطلاعیه دفتر رسانه‌ای کاخ ریاست جمهوری افغانستان وی اضافه کرد: «در حال حاضر جنگ سراسری علیه مردم افغانستان جریان دارد و هدف آن، تضعیف نیرو‌های امنیتی و دفاعی ماست و باید اجماع غیر سیاسی در حمایت از نیرو‌های امنیتی و دفاعی، شکل گیرد. هدف قرار دادن هزاره‌ها و شیعه‌ها قابل قبول نیست. هدف ما این است تا مبارزه جدی در برابر آن صورت گیرد و وضعیت در غرب کابل خوب شود».

رئیس‌جمهور افغانستان گفت: «اکنون روش‌های جنگ تغییر کرده و فاقد اصول است و دشمن که در میدان‌های جنگ در مقابل نیرو‌های امنیتی و دفاعی شکست خورده است، مردم را در هر گوشه هدف قرار می‌دهد. داعش در ننگرهار نیز به شکست مواجه شده است».

وی ضمن تاکید بر اینکه داعش باید از لحاظ فکری نیز نابود شود، از علمای اهل سنت و شیعه خواست تا در این خصوص اجماع کنند.

گفتنی است پیش از این موضوع حضور شبه نظامیان افغان موسوم به «لشکر فاطمیون» زیر نظر نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در سوریه و سرنوشت آنان پس از پایان جنگ، به موضوع داغ رسانه‌های داخل و خارج افغانستان تبدیل شد و تمجید محمد محقق، معاون دوم رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی این کشور از آن‌ها نیز بر دامنه مخالفت‌ها افزوده بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اشرف غنی افغانستان لشکر فاطمیون سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان

حنان حسن بلخی، رئیس منطقه‌ مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در دیدار با امیر خان متقی، وزیر امور خارجه طالبان گفت: عربستان، قطر و امارات متحده عربی هر یک ۳ میلیون دلار و یک بنیاد خیریه جهانی نیز ۱۵ میلیون دلار به توسعه بخش صحت در افغانستان کمک کرده اند.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی روی طرحی کار می‌کند تا زمینه گفتگو در بخش صحت بین حکومت‌های افغانستان و پاکستان فراهم شود.

در این دیدار وزیر خارجه طالبان نیز اطمینان داد که هیأت حاکمه افغانستان تلاش می‌کند تا امنیت را برای تمامی گروه‌های صحی به شمول تیم های مبارزه با پولیو تأمین کند.

این در حالیست که عبدالسلام حنفی، معاون اداری طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، خواستار همکاری سازمان‌های بین‌المللی به منظور کشت محصول جایگزین خشخاش در راستای حمایت از کشاورزان افغانستانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روایت اوکراین از خنثی‌سازی طرح روسیه برای ترور «زلنسکی»
  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • رئیس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز، سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران