Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، تاکید روسیه بر محفوظ دانستن حق پاسخگویی به سرنگونی هواپیمای خود در آسمان دریای مدیترانه، صهیونیست‌ها را به شدت نگران کرده و باب پیش‌بینی ها و پیش‌گویی ها را درباره واکنش احتمالی روسیه به این حادثه باز کرده است.

روسیه اعلام کرد حق پاسخگویی به سرنگونی هواپیمای خود را در سواحل سوریه محفوظ می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هواپیما حامل چهارده نظامی روس بود.

وزارت دفاع روسیه، نیروی هوایی اسرائیل را مسئول سرنگونی این هواپیما دانست و سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد عصر دوشنبه همزمان با اعلام خبر دولت سوریه مبنی بر تجاوز جدید جنگنده های متجاوز به خاک این کشور، ارتباط پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه با هواپیمای روسیه در آسمان دریای مدیترانه قطع شد. در این حمله صنایع فنی در لاذقیه در ساحل سوریه هدف قرار گرفت.
ایگور کوناشنکوف، سخنگوی ارتش روسیه اعلام کرد: جنگنده های اسرائیلی از هواپیمای روسیه برای در امان ماندن از پدافند هوایی سوریه استفاده کردند. نظامیان روس کشته شدند و ما حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می دانیم.

در ادامه این گزارش آمده است: نگرانی اسرائیل از واکنش روسیه کاملا آشکار است و برخی محافل اسرائیلی از مقامات این رژیم می خواهند از ورود به تنش های هوایی با روسیه خودداری کنند.

روزنامه هاآرتص از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست همه تلاش خود را برای مهار کردن بحران و استفاده از شیوه های دیپلماتیک برای جلوگیری از تشدید تنش ها به کار گیرد. منابع سیاسی اسرائیلی نیز به روزنامه معاریو گفتند در روزهای آینده تماس هایی در همین خصوص انجام خواهد شد.

در ادامه گزارش آمده است: منابع احتمال دادند این ماجرا سه پیامد داشته باشد؛ یا این که روسیه از نیروهای سوریه می خواهد هواپیماهای اسرائیلی را در آسمان سوریه هدف قرار ندهند یا این که این حادثه را اشتباهی به شمار می آورند که در مرزهای سوریه روی داده است یا این که روسیه اقداماتی برای محدود کردن تحرکات اسرائیل در آسمان سوریه انجام خواهد داد و اسرائیل نیز از همین واکنش روسیه بیم دارد؛ اما با توجه به فضای حاکم بر رسانه های اسرائیلی، محافل مختلف در فلسطین اشغالی اتفاق نظر دارند که مرحله آینده برای اسرائیل بسیار حساس خواهد بود و این رژیم باید در سوریه بسیار محتاط تر باشد و برای جلوگیری از ارتکاب اشتباه جدیدی از این نوع که ممکن است پیامدهای وخیمی داشته باشد، هماهنگی های خود را با روسیه افزایش دهد.

روسیه درباره سرنگون شدن هواپیمای خود در سوریه تحقیق می‌کند

در همين حال گروه تحقیق روسیه اعلام کرد ابهامات مربوط به سرنگون شدن هواپیمای این کشور در سوریه را بررسی می کند.

کرملین اعلام کرد اقداماتی که اسرائیل در سوریه انجام می دهد نقض حق حاکمیت (سوریه) است.

کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خواسته است اجازه ندهد اتفاقی که برای هواپیمای روسیه روی داد، تکرار شود.

پوتین افزود تل آویو به توافق جلوگیری از وقوع حوادث خطرناک پایبندی نشان نداده است. وزارت امور خارجه روسیه نیز اقدام هواپیماهای اسرائیلی را غیرمسئولانه دانست زیرا هواپیمای روسیه را در معرض حملات پدافند هوایی سوریه قرار دادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه روسیه رژیم صهیونیستی تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۲۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ویژه حزب‌الله به اسرائیل!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا شبکه المیادین در گزارشی با عنوان «سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب الله؛ پیام‌ها و مفاهیم» گفت: مقاومت اسلامی لبنان موفق به ساقط کردن ۵ پهپاد از ابتدای جنگ شده است که این، پیام‌هایی طبق رفتار عملیاتی حزب الله دارد، اما این پیام‌ها چیست؟

«هانی الدالی» کارشناس مسائل مقاومت فلسطین در گفت‌وگو با این شبکه به تشریح این پیام‌ها و پیامدهای سرنگونی پهپادها برای ارتش اشغالگر پرداخت و گفت: حزب الله دامنه عملیات خود را در چارچوب نبرد چالشی و ارسال پیام‌های نظامی به دشمن گسترش می‌دهد که این بر عرصه سیاسی و واقعیت میدانی تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: اقدامات نظامی حزب الله در راستای اظهار برتری در برابر ارتش اشغالگر است و حزب الله در راستای بهبود وضعیت و آزمودن توان دفاعی خود در زمین و آسمان حرکت می‌کند.

الدالی درباره پیام‌ها و مفاهیم سرنگونی پهپادها به دست حزب الله تصریح کرد: شواهد بیانگر این است که حزب الله سامانه هشداردهنده پیشرفته‌ای در اختیار دارد که آن را قادر می‌سازد تا اهداف هوایی متخاصم را شناسایی کند. این سامانه به مقاومت لبنان امکان می‌دهد تا موقعیت هوایی را به شکل پیشرفته ارزیابی و ترسیم کند. سامانه‌های دفاعی پیشرفته‌ای که حزب الله در اختیار دارد آن را قادر می‌سازد که این نوع پهپادها به ویژه «هرمس ۹۰۰» بسیار پیشرفته و گرانقیمت را که اشغالگران آن را «ستاره پیشگام» می‌نامند، سرنگون کند.

الدالی افزود: این همچنین سبب محرومیت اشغالگران از برتری هوایی و اطلاعاتی در آسمان و صحنه عملیاتی می‌شود و قدرت جمع آوری اطلاعات از فرماندهان و نیروهای مقاومت و امکانات آنها را از کار می‌اندازد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، تاثیر روحی بر دشمن صهیونیست و جبهه داخلی آنها دارد و در مقابل، روحیه مقاومت لبنان و حامیان آن را بالا می‌برد.

مقاومت اسلامی لبنان یکشنبه شب یک پهپاد اسرائیلی از نوع هرمز ۴۵۰ را بر فراز جنوب لبنان سرنگون کرد.

«عمیر بوحبوط» تحلیلگر نظامی رسانه صهیونیستی «واللا» با اشاره به سرنگونی پهپاد این رژیم به دست حزب الله لبنان و ضربات مهلک حزب الله در منطقه عرب العرامشه در شمال فلسطین اشغالی به اشغالگران گفته بود: حزب الله ضربه مهلکی به اسرائیل وارد کرده است.

وی درباره از دست رفتن برتری هوایی در لبنان هشدار داده و آن را عاملی برای کاهش توان جمع آوری این رژیم دانسته و اذعان کرده بود: ما با مشکل بزرگی روبرو هستیم.

کد خبر 846750 برچسب‌ها ویژه ورزشی اسرائیل لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • السنوار، کابوس صهیونیست‌ها
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود
  • چه تعداد پهپاد اسرائیلی دست ایران افتاده؟ پاسخ جالب ژنرال اسرائیلی
  • فارین پالیسی: ۷۴ درصد اسرائیلی‌ها با واکنش به حمله موشکی ایران مخالفند
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • پیام ویژه حزب‌الله به اسرائیل!
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله
  • چرا اسرائیل عمدا پاسخ ایران را کم اهمیت نشان می‌دهد