Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@03:38:44 GMT

بورس روسیه در بالاترین سطح تاریخ خود ایستاد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۳۳۶۸

به گزارش ایسنا به نقل از راشاتودی، شاخص "موئکس" بورس مسکو در پایان آخرین دور معاملات به ۲۳۹۰ واحد رسید. روبل روسیه نیز به دنبال انتشار این خبر صعودی شد و هر دلار به ۶۷.۷ روبل و هر یورو به ۷۹.۱ روبل کاهش یافت. در ماه جاری روبل روسیه به دلیل تهدید آمریکا به اعمال تحریم‌های بیشتر بر ضد اقتصاد روسیه کاهشی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص " آر تی اس" نیز که ارزش شاخص بورس مسکو بر حسب دلار را نشان می‌دهد برای نخستین بار از ماه اوت به سطح ۱۱۱۱ واحد رسید. آرتم دی یف تحلیلگر موسسه "آ مارکتس" گفت: به لطف تقویت روبل، شاخص موئکس از سطح تاریخی گذشت.

افزایش قیمت سهام در نمادهای بانکی و معدنی از اصلی‌ترین دلایل رکوردشکنی بورس مسکو عنوان می‌شود. ایوان مارچنا تحلیلگر "فارکس کلاب" گفت: می‌توانیم منتظر رشد بیشتر بورس در آینده نزدیک باشیم.

پیشتر موسسه رتبه‌بندی مودی در گزارشی از اثربخشی تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد روسیه نوشته بود: در سال‌های اخیر تنش‌های بین روسیه و آمریکا افزایش یافته است و دولت روسیه حداقل وابستگی را به تامین مالی بانک‌های خارجی دارد در نتیجه تاثیر تحریم‌های جدید آمریکا بر دولت روسیه محدود خواهد بود مگر آنکه تهدیدهای آمریکا باعث کاهش اطمینان سرمایه‌گذاران به وضعیت اقتصاد روسیه شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به بهانه جدید دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه مسکو اعلام کرد که اتهامات آمریکا علیه روسیه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

دیروز چهارشنبه دولت آمریکا تحریم هایی را علیه نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه و همچنین تعدادی از موسسات، شرکت ها و مقامات آنها اعمال کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در توضیح اعمال این تحریم‌های جدید بدون ارائه سند و مدرکی اعلام کرد که «روسیه ظاهراً از ماده سمی کلروپیکرین در اوکراین استفاده کرده است»

به نوشته اسپوتنیک وزارت خارجه آمریکا همچنین از توجه به حقایق متعدد دربارهاستفاده از سلاح های شیمیایی توسط نیروهای مسلح اوکراین خودداری می کند.

کد خبر 6094882

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد
  • پایان پوتین؟!
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • پایان پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • سرنگونی پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است