Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:49:14 GMT

۱۲ ایستگاه پرستاری و فرهنگ عاشورایی در اردبیل برپا شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۳۹۵۳

۱۲ ایستگاه پرستاری و فرهنگ عاشورایی در اردبیل برپا شد

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت اخوان اکبری در حاشیه بازدید از ایستگاه پرستاری و فرهنگ عاشورایی اردبیل گفت: این ایستگاه ها به عشق پرستار بزرگ کربلا حضرت زینب کبری (س) در روزهای سوگواری تاسوعا و عاشورا در اردبیل برپا شده است.

وی بزرگداشت و یادمان پرستار دشت نینوا حضرت زینب کبری (س) را از مهمترین اهداف برپایی این ایستگاه ها برشمرد و تصریح کرد: ترویج و توسعه فرهنگ سلامتی، ارتقا سطح آگاهی مردم در رابطه با بیماری های غیرواگیردار، ترویج فرهنگ خود مراقبتی، اجتماعی سازی حرفه پرستاری و شناساندن این حرفه مقدس به آحاد جامعه از دیگر اهداف این اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: در کنار انجام فعالیت این ایستگاه چنانچه افراد مستعد بیماری و در معرض خطر شناسایی شوند جهت ادامه مراقبت به مراکز بهداشتی و درمانی تابعه دانشگاه معرفی خواهند شد.

به گفته وی در قالب این طرح تعدادی از پرسنل پرستاری و دانشجویان پرستاری اردبیل با نیت خالصانه وعاشقانه به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) به صورت داوطلبانه طی روزهای تاسوعا وعاشورای حسینی در دو نوبت صبح و عصر در این غرفه ها فعالیت خواهند کرد.

اخوان اکبری یادآور شد: این ایستگاه ها توسط شورای هماهنگی پرستاری استان و با همکاری اداره پرستاری و دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، سازمان نظام پرستاری و حمایت سازمان ها و ادارات از جمله فرمانداری، شهرداری و  شورای شهر اردبیل و با همت تعدادی از تشکل ها و سازمان های مردم نهاد برپا شده است .

وی بیان داشت: در این برنامه معاونت امور بهداشتی دانشگاه نیز با در اختیار گذاشتن انواع بروشورهای آموزشی، قرص ویتامین D۳، ترازوی BMI سنج مشارکت فعال دارد.

کد خبر 4407447

منبع: مهر

کلیدواژه: تاسوعا و عاشورا دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ماه محرم کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر مشهد شهرکرد گرگان مراسم عزاداری شیراز سانحه تصادف عاشورا مجلس شورای اسلامی بیرجند احتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل تلاش معلمان در کلاس‌های درس به‌منظور علم‌آموزی به دانش‌آموزان را برای نسل آینده سرنوشت‌ساز دانست و گفت: آینده جامعه و کودکان به مبدأ آموزش‌ها یعنی کلاس‌های درس وابسته است و معلمان با دلسوزی در این راه فعالیت می‌کنند.

سیدحامد عاملی، ۱۱ اردیبهشت در آیین استانی زنگ سپاس معلم در دبیرستان مصلی‌نژاد اردبیل، اظهار کرد: تلاش معلمان در کلاس‌های درس به‌منظور علم‌آموزی به دانش‌آموزان برای نسل آینده سرنوشت‌ساز بوده و آینده جامعه و کودکان به مبدأ آموزش‌ها یعنی کلاس‌های درس وابسته است.

وی با بیان اینکه معلمان با دلسوزی در این راه فعالیت می‌کنند، افزود: باید فرهنگ سپاس از معلمان مردمی‌سازی شود و در هفته‌ای که به نام معلمان نام‌گذاری شده، هر قشر و صاحب صنفی از معلمان فعلی و گذشته خود تقدیر کند.

استاندار اردبیل با اشاره به ارزش و اهمیت علم و دانش در رشد و شکوفایی جامعه، ادامه داد: در آینده جامعه‌ای که افرادش دارای علم و مهارت باشند، به ثروت و امکانات دست می‌یابند و باید دانش‌آموزان با تمام توان و توجه به تحصیل علم و استفاده از تجارب معلمان در راستای پیشرفت علمی کشور در آینده تلاش کنند.

عاملی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و توصیه به معلمان و دانش‌آموزان برای مطالعه کتاب‌های این معلم تأثیرگذار، گفت: محتوای کتاب‌های شهید مطهری برگرفته از متن سخنرانی‌ها و کلاس‌های این استاد گرانقدر است و وی به‌عنوان معلمی تأثیرگذار توانست در تربیت نسل انقلاب به‌صورت اثربخش نقش داشته باشد.

اجرای سرود سپاس معلم توسط دانش‌آموزان، تجلیل از معلمان برگزیده و نواختن زنگ سپاس معلم از بخش‌های مختلف این آیین بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران