Web Analytics Made Easy - Statcounter

­

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از آناتولي، شماری از معترضان با تجمع در برابر کاخ سفید به کاهش میزان پذیرش پناهجویان در این کشور اعتراض کردند. 

دهها نفر که اکثر آنها آمریکایی بودند، در اعتراض به تصمیم دولت آمریکا برای کاهش شمار پناهجویانی که برای سال آینده در نظر گرفته شده بود، سه شنبه شب در برابر کاخ سفید در واشنگتن تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
شماری از سازمان های مدنی آمریکا و شورای روابط اسلام و آمریکا این تظاهرات را برگزار کردند. معترضان شعارهایی علیه این تصمیم که روز دوشنبه توسط مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مطرح شد سر دادند. آنها اعلام کردند این تصمیم منطبق با ارزش های آمریکایی نیست.
رابرت مک کاو مقام ارشد شورای روابط اسلام و آمریکا گفت: افراد زیادی که در شرایط دشوار زندگی می کنند کشور خود را ترک می کنند و به ‌آمریکا می آیند. ما باید شمار بیشتری از آنها را بپذیریم.
مک کاو دولت آمریکا را متهم کرد که با این تصمیم همه پناهجویانی را که اجازه ورود به این کشور را نیافته اند و همچنین کسانی که در مرز از خانواده خود جدا افتاده اند هدف قرار داده است. به گفته این فعال آمریکایی این تصمیم که افراد ضعیف و بسیار آسیب پذیر در جهان را هدف قرار داده است گستردگی ظلم و ستم، نژادپرستی و خصومت ترامپ نسبت به خارجی ها را نشان می دهد.
مایک پمپئو روز دوشنبه اعلام کرد دولت آمریکا شمار پناهجویانی را که قرار بود در سال آینده در آمریکا پذیرفته شوند از چهل و پنج هزار نفر به سي هزار نفر کاهش داد.
در حالی که آمریکا قرار بود در سال جاری چهل و پنج هزار پناهجو را بپذیر تاکنون تنها نیمی از این تعداد را پذیرفته است. در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما هم دولت آمریکا متعهد شده بود که 85 هزار پناهجو را در سال دوهزار و پانزده بپذیرد اما در آن زمان تنها بیست و دو هزار پناهجو پذیرش شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: معترضان تجمع کاخ سفيد پناهجوياني تظاهرات پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه

آمریکا و ۱۷ کشور دیگر خبر دادند طرحی برای آتش‌بس در غزه و آزادی اسرای صهیونیست به جنبش حماس ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهادهای مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روزهای اخیر نشان می دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • دلیل تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس
  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند
  • فیلم| طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی
  • طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی | ویدئو