Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، علیرضا نصرآبادی تعداد مناطق تحت فرسایش بادی را ۲۳ منطقه و کانونهای بحرانی فرسایش بادی را ۲۸ کانون عنوان کرد.

وی افزود: تداوم خشکسالی، کاهش پوشش گیاهی ،رطوبت خاک و عدم احداث  ایجاد بادشکن در حاشیه مزارع از دلایل ایجاد گرد و غبار در استان است.

به گفتۀ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیابان زدایی و کاهش پدیده گرد و غبار در این استان از سال ۱۳۵۸ آغاز شد و در سالهای گذشته سطح قابل توجهی از عرصه های بیابانی استان در کانون های بحرانی فرسایش بادی و یا مناطق تحت تاثیر آن با اجرای نهالکاري، مديريت رواناب هاي سطحي، بذرکاري، احداث بادشکن زنده و غيرزنده و تهيه و اجرای طرح­هاي مديريت جنگلهاي دست کاشت احیا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علیرضا نصرآبادی افزود:  جامع نگری و رویکرد توسعه پایدار در اجرای پروژه های مختلف منابع طبیعی و مدیریت اصولی اراضی کشاورزی استان برای مقابله با پدیده گرد و غبار در دستور کار است.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گرد و خاک خسارت منابع طبیعی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار شهرستان زیرکوه گفت: با توجه به طغیان رودخانه‌های بخش شاسکوه، تمامی نیروها در حال خدمت‌رسانی در این منطقه هستند.

محمد غیرتی، در گفت و گو با ایسنا گفت: در پی بارندگی های شدید از روز گذشته در شهرستان زیرکوه، بند خاکی نوده و طغیان تمامی رودخانه های بخش شاسکوه شکست.

وی افزود: تمام نیروها در حال خدمت رسانی هستند و برای ماشین آلات سنگین و لودر جهت مدیریت سیلاب فراخوان داده شده است.

فرماندار زیرکوه اظهار کرد:خسارت جدی به قنوات، بخش کشاورزی، باغات، زیرساخت ها زیرکوه به ویژه شهر حاجی آباد و آبیز وارد شده است.

وی با بیان اینکه حجم بارندگی بسیار بیشتر از پیش بینی ها بوده گفت: حجم خسارت ها هم بسیار بالاست و امکانات شهرستان پاسخگوی نیاز این شهرستان نیست و نیازمند کمک تمامی شهرستان های استان هستیم.

 غیرتی افزود: با توجه به احتمال ادامه بارش ها امکان افزایش خسارت ها بالاست و هم اکنون هیچ برآوردی نمی شود کرد.

وی یادآورشد: بیشتر قنات ها به صورت جزئی آسیب دیده اند و به تعدادی هم آسیب کلی وارد شده است.

 فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر سه شنبه در خراسان جنوبی آغاز شد و امروز در برخی مناطق استان شدت گرفت.

بارش‌های رگباری باعث جاری شدن روان آب در معابر شهری و روستایی شهرستان‌ زیرکوه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های امروز به بخش‌هایی از راه‌های روستایی در مناطق غرب استان خسارت زد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • سیل به برخی راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی خسارت زد / فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی