Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@13:23:06 GMT

مهمترین خبرهای جهان (7-19)

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۶۹۱۹

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ، مهم ترین اخبار و رویدادهای جهان طی 12 ساعت گذشته به شرح زیر است .

سوریه
/ بشار اسد رئیس جمهوری سوریه مسئولیت سرنگونی هواپیمای روسی بر فراز سوریه را متوجه رژیم صهیونیستی دانست. 


آلمان
/ یک سند دولت آلمان که روز چهارشنبه رویت شد نشان می دهد که این کشور بعد از اعلام اینکه فروش تسلیحات به کشورهای درگیر در جنگ یمن را متوقف خواهد کرد فروش یک محموله تسلیحاتی را به عربستان سعودی تصویب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایران
/جمهوری اسلامی ایران از سازمان ملل خواست تا تهدید چندی قبل رژیم صهیونیستی علیه کشورمان را محکوم کند.
/ در شصت و دومین نشست کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در وین در حال برگزاری است، اکثر کشورهای عضو آژانس ضمن استقبال از همکاری ایران با آژانس بین المللی اتمی، خواستار حفظ و اجرای برجام شدند و از خروج یکجانبه آمریکا از برجام ابراز تاسف نمودند.


لبنان
/ سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت شب دهم محرم گفت ما به دولت آمریکا به چشم دشمن نگاه می کنیم.

انگلیس
/ نخست وزیر انگلیس از رهبری حزب کارگر این کشور خواست تا برگزاری همه پرسی دوم در مورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را رد کند.


اتریش
/ صدراعظم اتریش می گوید برگزیت بدون حصول توافق برای اروپا دشوار اما برای انگلیس وحشتناک خواهد بود.


روسیه
/ همزمان با شب عاشورای حسینی ، تجمع بزرگ عاشوراییان با حضور اتباع کشورهای مختلف در مسکو برگزار شد .

/ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از مقامات نظامی این کشور خواسته است سامانه های نظارتی و حفاظتی پیشرفته را برای دفاع از دو پایگاه نظامی حمیمیم و طرطوس در سوریه مستقر کنند.
/وزارت امور خارجه روسیه می گوید اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه روسیه به کره شمالی کمک می کند تا « به صورت غیرقانونی محصولات نفتی تصفیه شده » را خریداری کند بی پایه و فاقد سند و مدرک است.


اتیوپی
/ یک سازمان غیر دولتی در اتیوپی اعلام کرد در خشونت های اخیر این کشور دست کم 58 نفر کشته شدند.


فلسطین اشغالی
/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگوی تلفنی با پوتین گفت: اسرائیل مصمم است تا از حضور ایران در سوریه و انتقال سلاح به حزب الله جلوگیری کند .
/ فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برای گفتگو درباره مسئله سرنگونی هواپیمای روسی بر فراز سوریه، پنجشنبه به مسکو می رود.
/فلسطینان روز چهارشنبه در غزه در اعتراض به کاهش ارائه خدمات آنروا برای آوارگان فلسطینی تظاهرات کردند.
/ وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد:13 فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در شرق دیر البلح در مرکز نوار غزه زخمی شدند.


یمن
/ سازمان بین المللی - غیردولتی «کودکان را نجات دهید» می گوید هم اکنون نزدیک به 5 میلیون کودک یمنی به علت پیامدهای جنگ در این کشور در خطر مرگ از گرسنگی قرار دارند.
/آژانس غذای سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد زمان برای گروههای کمک رسان که در یمن فعال هستند تا از قحطی در این کشور جنگ زده جلوگیری کنند، در حال تمام شدن است.
/یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن پایگاه المستحدث ارتش سعودی را در شرق جیزان با موشک بالستیک بدر یک هدف قرار داد.

امریکا
/آتش سوزی عظیم در جنوب شهر لس آنجلس کالیفرنیا یک زخمی برجای گذاشت . 
/در تیراندازی در یک شرکت تولید کننده نرم افزار در شهر میدلتون (Middleton) در ایالت ویسکانسین (Wisconsin) در آمریکا چهار نفر زخمی شدند.
/ پمپئو افزود مذاکرات در مورد خلع سلاح کره شمالی تا ژانویه سال 2021 تکمیل خواهد شد.
/ مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا می گوید از همتای کره شمالی خود دعوت کرده است برای انجام ملاقاتی به نیویورک بیاید.
/ در گزارش وزارت امور خارجه آمریکا آمده است در سال 2017 در قیاس با سال 2016 شمار حملات تروریستی در جهان 23 درصد و شمار تلفات ناشی از این حملات 27 درصد کاهش داشت.
/مسئول کارگروه ایران در دولت آمریکا گفت ایران باید به تکثیر موشک های بالستیک خود پایان دهد.
برایان هوک در جریان سخنرانی خود در موسسه هادسون اظهار داشت: همانطور که پمپئو وزیر خارجه در سخنرانی اعلام راهبرد جدید ما در قبال ایران گفت، تهران باید به تکثیر موشک های بالستیک خود پایان دهد و آزمایش و یا توسعه سیستم های موشکی با قابلیت هسته ای را متوقف کند.
/ یک شهروند آمریکایی مخالف، سخنرانی یکی از مقامات وزارت خارجه این کشور را علیه ایران مختل کرد.
/ در گزارش وزارت امور خارجه آمریکا آمده است با وجود موفقیت علیه افراط گرایان یعنی گروه های (تروریستی) داعش و القاعده ، وابستگان آنها « انعطاف پذیری » خود را ثابت کردند و موفق شدند خود را با فشارهای وارده تطبیق دهند.


چین
/رئیس سابق بانک مرکزی چین می گوید احتمال دارد صادرکنندگان چینی به علت جنگ تعرفه ها به سرعت بازار آمریکا را ترک کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سوریه مهمترین روسیه بین الملل یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۶۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین امروز (جمعه) در جریان گفت‌وگوی با همتای آمریکایی خود «آنتونی بلینکن» که با هدف حل و فصل اختلافات تجاری و سیاسی میان دو قدرت به پکن سفر کرده است، اظهار داشت: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وانگ یی به آنتونی بلینکن گفت که «کشتی غول پیکر» روابط چین-آمریکا، متعادل و استوار شده بود، «اما عوامل منفی در رابطه ۲ کشور همچنان در حال ایجاد و افزایش است».

وزیر امور خارجه چین با بیان اینکه روابط پکن-واشنگتن با اختلالات مختلفی مواجه است، تصریح کرد: حقوق توسعه مشروع چین بی‌جهت سرکوب شده است و منافع اصلی ما با چالش‌هایی مواجه است.

بلینکن پاسخ داد که برای پیشبرد دستور کار تعیین شده توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین هنگام دیدار آنها در سانفرانسیسکو در ماه نوامبر (آبان/آذر)، به «دیپلماسی فعال» نیاز است.

وی با اشاره اینکه «در تصمیم‌گیری ما هیچ جایگزینی برای دیپلماسی رودررو وجود ندارد»، اضافه کرد که می‌خواهد اطمینان حاصل کند چین و آمریکا در مورد زمینه‌هایی که با هم اختلاف دارند، حداقل برای جلوگیری از سوء تفاهم و اقدامات نسنجیده، تا حد امکان شفاف هستند.

بر اساس این گزارش، بلینکن قرار است چندین ساعت با وانگ یی پشت در‌های بسته در «مهمانخانه دولتی دیائویوتای» جلسه برگزار کند، زیرا طرفین تلاش می‌کنند با وجود دستور کار گسترده و پیچیده، پیشرفت در روابط ۲ کشور را حفظ کنند.

بلینکن اولین وزیر خارجه آمریکا است که در طول ۱۴ سال گذشته به شانگهای سفر می‌کند، وی سفر خود به چین را روز چهارشنبه از این شهر اقتصادی آغاز کرد.

روابط پکن و واشنگتن در سال گذشته با فراز و نشیب‌هایی از جمله حادثه بالن‌های بدون سرنشین و دیدار مخفیانه تسای اینگ ون رهبر سابق تایوان در آمریکا همراه بوده است.

واشنگتن که در حال حاضر روابط پر تنشی را با پکن به ویژه بر سر موضوع تایوان سپری می‌کند، بار‌ها از متحدان اروپایی‌اش خواسته است که فشار بر چین را افزایش دهند تا مانع کمک آن به روسیه شوند.

ایالات متحده مدعی است که کمک چین به روسیه شامل مواد و فناوری برای ساخت موشک، پهپاد، تانک و هواپیما و سایر افزار‌های کلیدی دیگر است.

این درحالی است که آمریکا و کشور‌های غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صد‌ها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشتر اعلام کرد که این کشور قاطعانه اتهامات بی‌اساس آمریکا را درباره مبادلات تجاری و اقتصادی معمول خود با روسیه رد می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • بلینکن وارد چین شد
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • در هوای مهاجرت ۷۰ میلیون ایرانی!/کلاه‌ها را به احترام ایران از سر بردارید/خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است