Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@08:02:41 GMT

مذاکره مجدد با دولت آمریکا حماقت سیاسی است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۶۹۴۱

مذاکره مجدد با دولت آمریکا حماقت سیاسی است

عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تلاش اصلاح‌طلبان برای مذاکرات مجدد با آمریکا گفت: جریان دنبال کننده مذاکره با آمریکا، قصد پاک کردن حافظه تاریخی ذهن مردم را دارد اما تجربه نشان داده که  مذاکره با دولت ترامپ  نتیجه‌ای ندارد.

محمد کاظم انبارلویی، عضو حزب موتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تجربه پنج سال گذشته در خصوص مذاکره و عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش گفت: مطرح کردن بحث مذاکرات مجدد با آمریکا به عنوان یک راه حل یک بلاهت و حماقت سیاسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همین جریانی که امروز بر طبل مذاکره می‌کوبد پنج سال پیش هم اینطور می‌گفتند که ما توانایی مذاکره داشته اما جریان مقابل ما این توانایی ندارد اما نتیجه آن مذاکره چه چیزی بود؟

انبارلویی با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام تصریح کرد: شاهد بودیم که  عملا در برخی از قسمت‌های مذاکرات خیلی کوتاه آمدیم اما طرف مقابل به عهد خود وفا نکرد و در اولین فرصت آمریکا از توافق  خارج شد.

عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تلاش اصلاح‌طلبان برای مذاکرات مجدد با آمریکا اظهار کرد : جریان دنبال کننده مذاکره با آمریکا، قصد پاک کردن حافظه تاریخی ذهن مردم را دارد اما تجربه نشان داده که  مذاکره با دولت ترامپ  نتیجه‌ای ندارد.

انبارلویی در پایان خاطرنشان کرد: حل مشکلات اقتصادی با مذاکره گرا دادن اشتباه به جامعه است چراکه اگر بنا به حل شدن مشکلات اقتصادی بود با همان توافق قبلی مشکلات حل می شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مذاکره با آمریکا سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، در این نامه آمده است:

به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا

بسم الله الرحمن الرحیم

اصرار و استقامت شما در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مخالفت با نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در این کشور باعث شد تا برخود لازم بدانیم مطالبی را در این نامه به جهت حمایت و همراهی با شما، به عنوان صاحبان آینده، در میان بگذاریم.

روحیه نخبگانی و حریت جریان دانشجویی موجب گسترش و پیشرفت آرمان‌های انسانی در هر جامعه‌ای می‌شود. متاسفانه سیاست‌های مادی‌گرایانه و مستکبرانه برخی دولت‌ها باعث می‌شود هدف، وسیله را توجیه کند و حتی به بهای زیر پا گذاشتن شرافت و کرامت انسانی اهداف خود را دنبال کنند؛ نمونه آن مسئله فلسطین است که علی‌رغم وقوع نسل‌کشی در دهه‌های اخیر، از هر گونه حمایت اقتصادی  ـ تسلیحاتی دریغ نکرده‌اند. لذا جریان دانشجویی می‌تواند با آگاهی‌بخشی در بین عموم مردم و کنشگری اجتماعی، حاکمیت دولت‌های متبوع خود را در مورد مشارکت در این جنایت منع کند.

در چند روز اخیر، اعتراضات و تحصن دانشجویان در برخی از دانشگاه‌های کشورهای آمریکایی و اروپایی با برخورد سلبی و حتی بازداشت از سوی پلیس روبه‌رو شد. آه از مدعیان دروغین آزادی بیان! شاید بهتر است بگوییم آزادیِ بیانِ آنچه که تروریست‌های کت و شلوار پوشیده می‌پسندند! گرچه نگرانی آنان دو علت دارد. اول در مقطع زمانی کنونی که با سیاست‌های خصمانه آنان در تعارض است. دوم در بلند مدت که جوانان امروز تبدیل به مسئولین و صاحبان آینده کشور خود شوند، از خود می‌پرسند آیا قرار است مسیر خصمانه فعلی کنار گذاشته شود و آنان به زباله‌دان تاریخ بپیوندند؟!

حال باید گفت آیا وقت آن نرسیده است که شریان‌های حیاتی رژیم جنایتکار صهیونیستی قطع شود؟ آیا هنوز زمان آن نرسیده است که دولت مردان حامی رژیم جعلی اسرائیل شفاف کنند از دلارها و یوروهای کدامین مردم مستضعف، هزینه نسل‌کشی و کودک‌کشی در فلسطین و... تامین می‌شود؟ آیا وجدان عمومی این ملت‌ها به درد نمی‌آید که آن‌ها کار می‌کنند و مالیات می‌دهند و همان مالیات تبدیل به بمب و انفجار و شهید شدن هزاران کودک و زن و غیرنظامیان می شود؟ نقش دانشجویان دردمند را در آگاه‌سازی و همراه‌سازی جامعه جهانی نمی‌توان نادیده گرفت.

کتمان کرامت انسانی و اجرای برده‌داری مدرن جز در بستر پروپاگاندای رسانه‌ای محقق نمی‌شود. جابه‌جایی نظام ارزش گذاری در جوامع مختلف و تزریق فرهنگ مسموم توسط رسانه‌های اقلیتِ سرمایه‌دارِ مستکبر با تصویرسازی غلط و سیاه‌نمایی در مورد هنجارها و ارزش‌ها و حقایق ابزار مشروعیت‌بخشی به بی‌عدالتی است.

ما معتقدیم برای آزادی فلسطین عزیز و احیای ارزش‌های انسانی باید هسته‌های مقاومت در سرتاسر جهان تشکیل شود. هسته‌هایی از جنس علم، اراده، معنویت، ارزش‌های انسانی و مبارز در برابر بی‌عدالتی که موجب تحول و برداشتن قدم‌های جدی در راستای ایجاد نظم جدید در جهان شود. پیشران ایجاد این هسته‌های مقاومت جز جوانان و دانشجویان به عنوان جریان آزاده و نخبگانی نمی‌تواند باشد.

در آخر باید بگوییم ما، جوانان و دانشجویان دیار حافظ و سعدی، به شما افتخار کرده و تمام قد حمایت خود را از هر گونه اقدام شما در راستای تحقق آرمان مقدس فلسطین و تقابل با استکبار جهانی اعلام می‌داریم.

فإنّ حزب‌الله هم الغالبون

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خالص سازها به سراغ قالیباف رفتند /حمله همه جانبه برای جلوگیری از ریاست مجدد قالیباف بر مجلس /پایداری ها پشت متکی می ایستند؟
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن