Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@16:10:06 GMT

بازداشت یکی از عاملان انفجار سفارت ایران در لبنان

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۷۹۱۵

ساعت 24- ارتش لبنان با تکیه بر کار اطلاعاتی ، موفق به بازداشت مفتی یک گروه تروریستی و از عاملان انفجار سفارت ایران در بیروت شد.

 ارتش لبنان چهارشنبه (دیروز) « بهاء الدین محمود حجیر» مفتی شرعی گروهک تروریستی «عبدالله عزام» را در اردوگاه فلسطینی «عین حلوه» در جنوب لبنان بازداشت کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، در بیانیه ارتش لبنان آمده است در نتیجه رصد و تعقیب عناصر تروریستی در داخل عین‌حلوه، «اطلاعات ارتش» طی عملیاتی امنیتی، شخص مورد نظر را به دام انداخت و او را بازداشت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش لبنان در ادامه افزود وی با تروریست‌هایی که عملیات انتحاری در نزدیکی سفارت ایران در «بئرالحسن» بیروت انجام دادند، در ارتباط بوده و از نیت یکی از انتحاری‌ها برای منفجر کردن خودش در داخل لبنان آگاهی داشته است. او همچنین اخیرا با داعش همکاری کرده و برای انجام اقدامی تروریستی در خارج از اردوگاه عین‌حلوه به نفع داعش برنامه‌ریزی داشته است.

سال 1392 (2013) دو انفجار تروریستی در نزدیکی سفارت ایران در «بئر الحسن» در حومه جنوبی بیروت رخ داد که طی آن 26 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 140 نفر دیگر زخمی شدند.

از جمله شهدای این انفجار حجت الاسلام «ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بود.

مسئول  لبنانی حفاظت از سفارت ایران در بیروت به نام  «رضوان فارس» معروف به حاج رضا و محافظ شخصی سفیر پس از ممانعت از ورود شخص انتحاری اول به داخل سفارت و تیراندازی به سمت وی در جریان انفجار به شهادت رسید.

علاوه بر این ، 5 تن از نگهبانان و نیروهای محلی سفارت ایران در لبنان نیز در این اقدام تروریستی شهید شدند.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سفارت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت چند داعشی در استانبول

وزیر کشور ترکیه از بازداشت تعدادی از عناصر تروریستی وابسته به داعش در استانبول خبر داد.

به گزارش ایسنا، «علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد شماری از مظنونان وابسته به داعش قبل از انجام یک حمله تروریستی در استانبول دستگیر شدند.

به گزارش آناتولی، وزیر کشور ترکیه در حساب کاربری خود در ایکس افزود: در نتیجه عملیاتی در منطقه بیکوز، ک.ع. که از مواد منفجره مطلع بود، دستگیر شد.

علی یرلی‌کایا گفت: ثابت شد تیم تروریستی در حال تدارک یک حمله تروریستی و آزمایش مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت بمب بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان