Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > خاورمیانه - ایسنا نوشت: یک هیأت اسرائیلی امروز (پنجشنبه) راهی مسکو می‌شود تا نتایج تحقیقات تل‌آویو درخصوص سرنگونی جنگنده روس ایل - ۲۰ بر فراز آسمان سوریه را در اختیار مقامات روسی قرار دهد.

به گزارش اسکای نیوز، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این هیأت به ریاست ژنرال امیکام نورکین، فرمانده نیروی هوایی این رژیم امروز عازم مسکو خواهد شد تا درخصوص سرنگونی هواپیمای نظامی روسیه در آسمان سوریه به رایزنی بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک جنگنده روسی از نوع ایل-۲۰ بر فراز دریای مدیترانه در ۳۵ کیلومتری سواحل سوریه در مسیر بازگشت به پایگاه حمیمیم در استان اللاذقیه سرنگون شد.

همزمان با ناپدید شدن این هواپیما از صفحه رادارها چهار جنگنده‌ اسرائیلی از نوع اف ۱۶ حملاتی را به زیرساخت‌های سوریه در استان لاذقیه داشتند که با پاسخ سامانه‌های دفاع هوایی سوریه روبه‌رو شدند.

درهمین راستا، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که مسئولیت کامل سرنگونی این جنگنده روسی بر عهده اسرائیل است.

از سوی دیگر ارتش اسرائیل استفاده از جنگنده روسی را رد و در بیانیه‌ای اعلام کرد، زمانی که ارتش سوریه به سمت این جنگنده شلیک کردند جنگنده‌های اسرائیلی به حریم هوایی اراضی اشغالی برگشته بودند.

اسرائیل در ماه جاری میلادی ۲۰۰ حمله در ۱۸ ماه گذشته میلادی علیه اهدافی در سوریه انجام داده است.

در همین حال، رئیس جمهوری سوریه در پیام تسلیتی به روسیه به خاطر کشته شدن نظامیان روس در حادثه سرنگونی هواپیمای نظامی این کشور در سوریه، اسرائیل را مسئول این رخداد دانست.

به گزارش سانا، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در پیامی به ولادیمیر پوتین، همتای روس خود بابت کشته شدن نظامیان این کشور در سقوط هواپیمای نظامی روسیه در دریای مدیترانه تسلیت گفت.

وی در این پیام با مسئول دانستن اسرائیل گفت: این اتفاق تاسف آور نتیجه قلدری‌های اسرائیل است که همواره از کثیف‌ترین و پلیدترین ابزار ممکن برای تحقق اهداف پست خود و اجرای دشمنی‌هایش در منطقه استفاده می‌کند.

اسد افزود: ما مطمئنیم که چنین حوادث فاجعه‌باری نه شما و نه ما را از ادامه مبارزه با تروریسم که در راه آن نظامیان قهرمان کشورمان را از دست دادیم، منصرف نمی‌کند.

پیشتر وزارت دفاع روسیه نیز اسرائیل را بابت این حادثه مسئول خوانده بود.

5252

کلید واژه‌ها : سوریه - حمله به سوریه - بشار اسد -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سوریه حمله به سوریه بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری «رویترز» فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی اعلام کرد، جنگنده‌های آمریکا چهار فروند هواپیمای نظامی روسیه را که در حریم هوایی بین‌المللی نزدیک آلاسکا مشغول پرواز بودند، رهگیری کردند.

رسانه‌های آمریکایی بر این باورند که روسیه با نفوذ در منطقه دفاع هوایی آلاسکا پیام‌های پنهان به ارتش آمریکا ارسال می‌کند.اول از همه، روسیه با اینگونه ماموریت‌ها به توانایی خود برای تهدید ساحل غربی ایالات متحده اشاره می‌کند

فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی این رهگیری را «اقدام معمول» توصیف و اعلام کرد ۶ یا ۷ بار در سال در شناسایی دفاع هوایی آلاسکا این ماجرا رخ می‌دهد.

این مرکز در بیانیه خود تایید کرد که این فعالیت روسیه در آمریکای شمالی به طور منظم رخ می‌دهد و به عنوان یک تهدید تلقی نمی‌شود تمام هواپیماهای نظامی که وارد این منطقه می‌شوند ردیابی و شناسایی شده و گاهی جنگنده‌های آمریکا آن‌ها را اسکورت می‌کنند.

کد خبر 849198 برچسب‌ها خبر ویژه روسیه جنگنده ایالات متحده آمریکا دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟