Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@09:26:35 GMT

سنت حسنه اطعام عزاداران حسینی

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۸۴۹۸

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، پخت غذای نذری از جمله سنت‌های دیرینه ماه محرم مردم استان فارس و شیراز به خصوص در روز‌های تاسوعا و عاشور است.

تاسوعا و عاشورا در میان مناسبت‌های ماه‌های قمری اوج دادن نذری نزد مردم این استان است که از سالیان گذشته تاکنون در هر شرایطی نسل به نسل برای برآورده شدن حاجت انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم و عزاداران بعد از سوگواری در مساجد، تکایا و امامزادگان شهر و اقامه نماز ظهر و عصر بر سفره غذای نذری می‌نشینند و از آن بهره می‌برند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما نذر اطعام تاسوعا عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۸۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف قطعات یدکی نقلبی با اجرای کامل ایران کد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا گفت: یکی از گلایه‌های همیشگی مردم در روز‌های پایانی سال، گرانی قطعات یدکی و روغن موتور خودرو است؛ بازار این محصولات در این روز‌ها با التهاب بیشتری روبه‌رو می‌شود، زیرا تقاضای مردم برای تعمیر خودرو‌های خود به دلیل سفر‌های نوروزی بیشتر خواهد شد در نتیجه برخی افراد سودجو با سوءاستفاده موجب نابسامانی این بازار می‌شوند.   نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی باید نظارت بر بازار را بیشتر کنند تا بتوانند از گرانفروشی‌ها جلوگیری کنند در غیر این صورت هزینه مردم بیش از گذشته افزایش می‌یابد، زیرا روغن موتور کالایی مصرفی است و مردم ناچارند آن را پس از دوره‌ای کوتاه تعویض کنند.   وی درباره وجود قطعات یدکی تقلبی در بازار، گفت: با اجرای ایران کد می‌توان کالا‌های تقلبی از اصل را شناسایی کرد هرچند اقدامات لازم در این زمینه اجرایی شده، اما باید به اجرای کامل آن سرعت بیشتری بخشید.   حسینی کیا با بیان اینکه استفاده از روغن موتور و قطعات یدکی تقلبی علاوه بر آسیب اقتصادی به مردم، خودرو‌ها را نیز دچار مشکلات فنی می‌کند، تصریح کرد: ما موضوع تامین روغن موتور با قیمت مناسب را در کمیسیون صنایع بررسی و بر ضرورت به کارگیری سازوکار درست برای نظارت بر بازار تاکید کردیم.

دیگر خبرها

  • هشدار؛ بارش‌های سیل آسا در راه خوزستان
  • تاکید بر خودداری از سفر‌های غیر ضروری در روزهای پیش رو
  • نیروهای مسلح در خوزستان آماده امدادرسانی هستند
  • ۶۷ هزار پُرس غذای گرم در بین مددجویان ایلام توزیع می‌شود
  • مازندران آماده میزبانی از مسافران نوروزی
  • تلاش برای تبدیل مفاهیم قرآنی به مطالبه‌ عمومی در«زندگی با آیه‌ها»
  • حذف قطعات یدکی نقلبی با اجرای کامل ایران کد
  • پخت ۶۵۰ هزار پرس غذای گرم در ماه رمضان
  • ماه رمضان در کهگیلویه و بویراحمد از کاسه بهره تا نذری غذای محلی
  • ماه رمضان در کهگیلویه و بویراحمد از «کاسه بهره» تا نذری غذای محلی