Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا - همزمان با عاشورای حسینی ، شهرستان های جنوب شرق استان تهران یکپارچه غرق در عزا و ماتم است و مردم در سوگ امام حسین (ع) در حال عزاداری هستند.

به گزارش ایرنا ، مردم شهرستان های ورامین ، پاکدشت ، پیشوا و قرچک از صبح پنجشنبه با حضور در مساجد و حسینیه‌ها، پس از خواندن زیارت عاشورا و زیارت ناحیه مقدسه ، با مرثیه‌خوانی و عزاداری به خیابانهای شهر آمده و با حرکت در مسیرهای منتهی به آستان مقدس امامزادگان مدفون در این شهرستان ها ، به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ده ها هیأت عزاداری در آئینی قدیمی با پخت حلیم ، از هزاران نفر از عزاداران حسینی پذایریی کردند و نذری خود را بین مردم توزیع کردند.
هیأت های سینه زنی و زنجیر زنی در خیابان های شهرها و روستاها به راه افتادند تا خود را برای عزاداری سید و سالار شهیدان به مزار امامزادگان مدفون در شهرستان ها برسانند.
خیابانهای ورامین از ابتدای روز مملو از جمعیت عاشقی است که فریاد یا حسین(ع) و عزا و ماتم سر داده‌اند و کوچک و بزرگ ، زن و مرد در عزای عزیز دل پیامبر اسلام بر سر و سینه می‌زنند .
هیات‌های عزاداری در ورامین در صفوفی منظم به سمت گلزار شهدای سید فتح الله ، گلزار شهدای حسین رضا ، امامزاده یحیی ، امامزاده سکینه بانو و طاهر و مطهر خیرآباد حرکت کردند تا مراسم سوگواری را در این مکان‌های مقدس برپا کنند.
در شهرستان نیز زائران و مجاوران با حضور در صحن با صفای امامزاده جعفر (ع) به عزاداری پرداختند .
بیش از یکصد هیأت عزاداری از ابتدای میدان شهید چمران و به فاصله دو کیلومتری حرم مطهر در صفوفی منظم آماده اند تا با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) این مصیبت عظما را خدمت ایشان و امام زمان (عج) تسلیت عرض کنند.
در شهرستان قرچک نیز هیات‌های عزاداری با حرکت به سمت آستان مقدس امامزاده بی‌بی‌زبیده به عزاداری و سینه زنی پرداختند .
امامزاده ابراهیم (ع) روستای ولی آباد نیز پذیرای خیل عظیم عزادارانی است که هر کدام در قالب هیأت های مذهبی و با سنت های ویژه به سر و سینه می زنند و در غم شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اقامه عزا می کنند.
دسته‌های عزاداری با راه‌انداختن کاروان‌های شتر و کجاوه به یاد کجاوه زینب (س) و کاروان حسینی یاد آن ایام سراسر غم و اندوه را گرامی می‌دارند.
بسیاری از عاشقان خاندان عصمت و طهارت با برپا کردن سفرهای اطعام از عزاداران حسینی پذیرایی خواهند کرد.
تهرام/7254//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي عاشورا عزاداري ورامين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدیر اجرایی امامزاده قاسم (ع) با بیان اینکه تمام فعالیت‌ها در این آستان پیوست رسانه‌ای دارد، گفت: در دوره‌هایی که برگزار می‌کنیم، دانش آموز یک شب در امامزاده بیتوته می‌کند و برنامه فرهنگی برگزار می‌شود و در هر بیتوته بالغ بر ۱۵۰۰ نفر متقاضی داریم.

حجت الاسلام رستمی، مدیر اجرایی امامزاده قاسم (ع) طی سخنانی در دومین روز برپایی نمایشگاه دستاورد‌های وقف با اشاره به موضوع جوانان و رسانه گفت: آستان امامزاده قاسم (ع) با توجه به انتسابی که به قاسم بن الحسن (ع) دارد، رویکرد خود را مبتنی بر نوجوانان و جوانان دارد.

وی با بیان اینکه روایات فراوان ما را به سوی توجه به نوجوانان و جوانان سوق داده است، اظهار کرد: آستان امامزاده قاسم (ع) در دربند پایگاه ویژه برای نوجوانان است و به واسطه حمایت سازمان اوقاف مجموعه امامزاده قاسم به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده است.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: در یکسال دو دوره اعتکاف دانش آموزی برگزار کرده ایم و ۶ هزار نفر متقاضی داشتیم. در دوره‌هایی که برگزار می‌کنیم، دانش آموز یک شب در امامزاده بیتوته می‌کند و برنامه فرهنگی برگزار می‌شود. در هر بیتوته بالغ بر ۱۵۰۰ نفر متقاضی داریم.

وی افزود: در برنامه روزه اولی ها، چند ده هزار نفر حضور داشتند. اینکه این مجموعه به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده بخاطر فعالیت رسانه‌ای خوب است. وقتی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلا ب به شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن اشاره می‌کنند، راهکارش توجه به مقوله رسانه استتاکنون چندین مستند ارائه کرده ایم برای هر کار پیوست رسانه‌ای در نظر می‌گیریم.

مدیر اجرایی امامزاده قاسم (ع) گفت: ما به واسطه اقدامات رسانه‌ای ۵۰۰ درصد افزایش زائر داشته ایم و افزایش زائر یعنی افزایش خیر و رشد و بالندگی آستان، لذا عرصه رسانه به شدت اهمیت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • سخنرانی رئیس جمهور در امامزاده حسن(ع) تهران
  • مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد