Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@05:30:51 GMT

هند بهای نفت ایران را به روپیه می‌پردازد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۸۸۴۴

هند بهای نفت ایران را به روپیه می‌پردازد

اکونومیک تایمزگزارش داد، کارشناسان می گویند بدون معافیت های آمریکا، ادامه تجارت نفت با ایران خطر مسدود شدن دسترسی هند به سیستم مالی آمریکا را به دنبال دارد. پیش از آغاز تحریم ها بسیاری از کشورها واردات نفت خود از ایران را کاهش داده اند که این امر به کاهش تولید نفت تهران منجر شده است.

شرکت های نفت هند، پتروشیمی منگلور و نارایا انرژی اسار) از جمله بزرگ ترین مشتریان هندی نفت ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفت ایران در مقایسه با سایر کشورها ارزان تر است و مدت زمان بیشتری (۶۰ روز) برای پرداخت بهای این نفت وجود دارد.

پالایشگاه های هند قصد دارند در ماه های سپتامبر (شهریور) و اکتبر (مهر) از ایران نفت بیشتری خریداری کنند و باید بهای این نفت را پس از آغاز تحریم های آمریکا پرداخت کنند.

یک مقام هندی گفت: دولت قصد دارد از دو بانک یوکو و آی دی بی آی استفاده کند زیرا آنها با آمریکا رابطه ای ندارند. بانک یوکو همکار ترجیحی خواهد بود زیرا در گذشته نیز از این بانک در ارتباط با ایران استفاده شده است.

مانند دوره قبل تحریم های ایران، تهران می تواند از این ارز برای واردات از هند استفاده کند.

روزنامه هندی افزود: مشخص نیست که آمریکا چه زمانی به هند در مورد ایران معافیت دهد. در مذاکرات کنونی دهلی نو و واشنگتن، هند پیشنهاد داده تا واردات نفت خود از ایران را برای دریافت معافیت از تحریم ها به شکل قابل ملاحظه ای کاهش دهد اما آمریکا هنوز به این پیشنهاد هند پاسخ نداده است.

روزنامه ۳۹;تامیز اوایندیا۳۹; نیز در این ارتباط نوشت که هند با اتحادیه اروپا در همین موضوع در ارتباط است.

اتحادیه اروپا به هند گفته که در تلاش است مکانیزم جدیدی برای حفظ مناسبات مالی و اقتصادی با ایران پس از آغاز تحریم ها بیابد.

البته هنوز هیچ نتیجه ای در این خصوص حاصل نشده و هیچ اعلامی هم در این باره به هند داده نشده است.

آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که این کشور برای کشورهای خاص از جمله هند پس از کاهش شدید واردات نفت از ایران معافیت در نظر خواهد گرفت.

هند نزدیک به یک دهم نیاز خود به نفت را از ایران، تأمین می کند و تهران دومین صادر کننده بزرگ نفتی به این کشور است.

هند اعلام کرده که به لحاظ فنی بسیاری از پالایشگاه های این کشور به نفت ایران وابسته هستند. پالایشگاه های هند در زمانی که قیمت سوخت در بازار های داخلی این کشور بشدت افزایش یافته است، بسختی می توانند واردات نفت ارزان ایران را متوقف کنند.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هند بهای نفت ایران روپیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می دهد:

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی :(Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته ای به دلیل طرح ایده های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

۶. براد کوپر(Brad Cooper) : فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes) :مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا، تحریم های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می نماید.

تمام نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • نرخ ارز امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی