Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@16:24:18 GMT

◄ ارز حمل‌ونقل زائران اربعین تامین شود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۹۴۰۰

◄ ارز حمل‌ونقل زائران اربعین تامین شود

تین‌نیوز | 

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس خبر از  دعوت رئیس بانک مرکزی و مسئولان ستاد اربعین برای نرخ‌گذاری ارز دولتی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، سیدحسن حسینی‌شاهرودی با اشاره به بلاتکلیفی نرخ ارز اختصاصی به زائران اربعین حسینی(ع)، گفت: فراکسیون حج با دعوت از اعضای ستاد اربعین و رئیس بانک مرکزی پیگیر موضوع نحوه اختصاص ارز به زوار اربعین خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: دولت وظیفه دارد ارز مسافرتی تمامی مسافران خارجی را تأمین کند بنابراین دولت باید در سامانه‌های ارزی خود مانند سامانه نیما برای تمامی مسافران ارز موردنیاز را بسته به نیاز مسافر با نرخ‌های متفاوت در نظر گیرد.

نماینده شاهرود گفت: انتظار نداریم ارز مسافران اربعین با نرخ دولتی تأمین شود ولی باید ارز موردنیاز برای زائر به‌ویژه برای حمل‌ونقل زائر در سامانه نیما متناسب با نرخ بازار قیمتی معقول در نظر گرفته شود تا زوار به مشکل بر نخورند.

شاهرودی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه کاهش ارزش پول ملی کشور و نرخ بالای حمل‌ونقل در کشور عراق ارز موردنیاز هر زائر حداقل 40 دلار است که در بازار آزاد بالغ‌بر 400 هزار تومان می‌شود و تامین این رقم برای زوار سنگین است.

او به نرخ 40 هزارتومانی عوارض خروج از کشور برای زوار اربعین حسینی اشاره و تاکید کرد: برابر مصوبه بودجه سال 97 مجلس عوارض خروج از کشور برای زائرانی که از مرزهای زمینی خارج می‌شوند، رایگان است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل فراکسیون حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل ویسی عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.

وی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

ویسی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است، گفت: نیازهای دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تأمین خواهد شد.

به گزارش مهر، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

کد خبر 6088180

دیگر خبرها

  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • تامین ارز حج ۱۴۰۳ /نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف قرار دارند
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین