Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@02:38:07 GMT

فروش و تبلیغ اینترنتی دارو خلاف قانون است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۹۷۲۲

فروش و تبلیغ اینترنتی دارو خلاف قانون است

به گزارش جماران؛ سخنگوی سازمان غذا و دارو فروش اینترنتی مکمل ها، اقلام آرایشی و بهداشتی و فراورده هایی غیر از دارو را مجاز برشمرد و گفت: فروش و تبلیغ دارو به صورت آنلاین خلاف قانون است.

کیانوش جهانپور در یک برنامه رادیویی در عین حال فروش اقلام غیر دارویی بصورت اینترنتی را قانونی دانست و افزود: «بر اساس قانون می توان داروخانه مجاز برای فروش کالاهای سلامت محور غیر دارویی را دایر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی تبلیغ و فروش مجازی مکمل ها، اقلام آرایشی و بهداشتی و فراورده هایی غیر از دارو را مجاز برشمرد و گفت: «فروش هر کالایی که به آن دارو اطلاق می شود بصورت آنلاین خلاف است.»

جهانپور فروش و تبلیغ دارو به صورت آنلاین را اکیدا رد کرد و آن را خلاف قانون دانست و تاکید کرد: «تنها محل فروش مجاز دارو در داروخانه های فیزیکی و حقیقی در سراسر کشور است.»

سخنگوی سازمان غذاودارو در مصاحبه با رادیو گفت وگو گفت: «اگر روزی طبابت و ویزیت قانونی آنلاین ایجاد شود، بعد از آن می توان درباره خدمات دارویی و تغییر ضوابط تصمیم گرفت.»

همچنین محمد بقایی، مشاور انجمن داروسازان با بیان اینکه روند، روش فروش داروی اینترنتی آینده صنعت دارو را به خطر می اندازد، گفت: «کارشناسان بین المللی متفق القول هستند که داروخانه آنلاین فضایی را باز می گذارد که داروخانه های غیر رسمی یا تاریخ گذشته، قاچاق و تقلبی را به مردم عرضه کند!»

به گفته وی،  «داروساز یک عنصر کلیدی در چرخه درمان کشور است و بعد از اینکه داروی بیمار را تایید می کند، بدین معناست که مسئولیت پذیری در داروخانه آنلاین از بین می رود.»

بقایی همچنین دسترسی کودکان و نوجوانان به داروخانه های آنلاین را خطرآفرین دانست و افزود: «افرادی از مسئولان که این موضوع را مطرح می کنند، حتی یک روز به ارائه خدمات دارویی نپرداخته اند؛ اما بحث مکمل ها در این حوزه متفاوت است.»

وی افزود: «در استفاده برخی مکمل ها نیز ممکن است مصرف کننده دچار اُوِردوز شود و افرادی که فروش آنلاین دارو را مطرح می کنند، در راستای سیاست هایی خاص حرکت می کنند و با روح درمان بیگانه هستند.»

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت دارو سازمان غذا و دارو سازمان غذا و دارو ایران دارو ایران رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع وارفارین در داروخانه‌های منتخب

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی  سازمان غذا و دارو، طی ۷۵ روز گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده و بیش از نیاز بیماران وارد کشور شده است و برای تأمین این دارو مشکلی وجود ندارد .

در روز‌های اخیر، نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده و موجودی مناسبی دارد و در داروخانه‌های منتخب، توزیع می‌شود.

مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، نرم افزار تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir و با وارد کردن نام دارو، از نزدیک‌ترین داروخانه وارفارین را تهیه کنند.

وارفارین دارویی ست که به عنوان رقیق کننده یا ضد انعقاد شناخته می شود. 

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهرستان آمل
  • بهترین سایت سفارش آنلاین کتاب در ایران
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • توزیع وارفارین در داروخانه‌های منتخب