Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@06:29:42 GMT

بدهی‌های خارجی ایران ۱۰ هزار میلیون دلاری شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۹۷۲۴

بدهی‌های خارجی ایران ۱۰ هزار میلیون دلاری شد

به گزارش پارس نیوز، 

براساس آخین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی حجم واردات در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری بدون احتساب میعانات گازی بالغ بر ۱۱۵۵۲ هزار تن بوده که براساس آن ۱۵ هزار و ۱۷۹ میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است.

همچنین آمار صادرات در ۴ ماهه نخست سال جاری حاکی از آن است که ۳۳۸۲۱ هزار تن کالا به کشور‌های مختلف جهان صادر شد که براساس آن ۱۳ هزار و ۵۸۶ میلیون دلار درآمد ارزی نصیب کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که واردات کالا به کشور در ماه اردیبهشت سال جاری با ارزش ۴ هزار و ۸۳۲ میلیون دلار و صادرات کالا در همین ماه با رقم ۴ هزار و ۵۴ میلیون دلار بیشترین مبادله کالا در ۴ ماهه ابتدایی سال ۹۷ را به خود اختصاص داده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که آمار بدهی‌های خارجی کشور در پایان تیرماه سال جاری براساس سررسید اولیه بدهی‌ها در کوتاه مدت رقم ۳ هزار و ۹۴۶ میلیون دلار و در دوره میان مدت و بلندمدت رقم ۶ هزار و ۷۲۱ میلیون دلار بوده است.

لازم به ذکر است که رقم کل بدهی‌های دولت در تیر ماه سال جاری رقم ۱۰ هزار و ۶۶۸ میلیون دلار بوده است.گفتنی است متوسط ماهانه نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی ۴۲ هزار و ۹۶۴ ریال به ثبت رسیده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ارز جهان درآمد دلار دولت ایران بانک مرکزی جهان درآمد دلار پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی

آفتاب‌‌نیوز :

پیمان حدادی، عضو هیات مدیره پرسپولیس در مورد بدهی پرسپولیس به بانک شهر که حالا سهامدار این باشگاه است، گفت: می‌گفتند، چون باشگاه پرسپولیس به بانک شهر بدهکار بوده این باشگاه را خریده، اما باشگاه استقلال هم به بانک شهر بدهکار است. تسهیلاتی که در زمان عرضه سهام به دوتا باشگاه دادند برابر بوده. اقساط ریالی ما از سپرده‌ای که در بانک شهر داریم پرداخت می‌شود. وام دو و نیم میلیون دلاری هم قرض الحسنه است.

او در مورد دریافت پاداش آسیایی بلوکه شده نزد ای‌اف‌سی گفت: ما از اینجا به بعد تلاش می‌کنیم از بانک مرکزی مجوز بگیریم که سه و نیم میلیون دلاری که نزد ای‌اف‌سی داریم، دو و نیم میلیون دلارش را با بدهی‌ای که به بانک شهر داریم تهاتر کنیم.

حدادی در مورد اینکه با واگذاری سهام پرسپولیس آیا بودجه تزریق می‌شود گفت: باتوجه به زیان‌هایی که باشگاه در سال‌های گذشته متحمل شده، باشگاه پرسپولیس همانند استقلال مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت هستند و حتما باید افزایش سرمایه بدهند. بهترین راحت‌ترین روشی که بانک‌ها می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، محل افزایش سرمایه است. بانک‌ها به صورت نقدی به سرمایه باشگاه اضافه خواهند کرد و آن وجوه با برنامه‌ریزی می‌تواند آن وجوه در باشگاه سرمایه‌گذاری شود. روال باشگاه تغییر نخواهد کرد. تعهدات باشگاه باید انجام شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • آقای رئیسی! فقط ٥٠٠ میلیون دلار؟!
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان