Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:14:21 GMT

ندای لبیک یا حسین در قم طنین انداز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۰۷۶۱

ندای لبیک یا حسین در قم طنین انداز شد

همزمان با عاشورای حسینی، عزاداران و محبین اهل بیت با حضور در حرم حضرت معصومه(س) ندای "لبیک یا حسین(ع)" سر دادند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، به مناسبت عاشورای حسینی و ایام عزا و ماتم اهل بیت(ع)، محبین و عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) از نقاط مختلف ایران در شهر اهل بیت و حرم حضرت معصومه(س) حاضر شدند و با عرض ارادت به پیشگاه آن حضرت، به سوگواری و عزاداری پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در روز و شب تاسوعا و عاشورای حسینی، عزاداران در قالب هیاتها و دسته‌جات عزاداری در بقاع متبرکه، مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضور یافتند و با سردادن ندای "لبیک یا حسین(ع)" ارادت قلبی خود را ابراز کردند و با آرمان‌های حسینی تجدید میثاق کردند. جای، جای شهر قم نیز سیاهپوش عزای خامس آل عبا(ع) و سرور جوانان اهل بهشت است و محبین آن حضرت با برپایی ایستگاه‌های صلواتی، از عزاداران و مسافرین پذیرایی می‌کنند.

از روز گذشته، دسته‌جات عزاداری از نقاط مختلف استان با عَلم‌ها و پرچم‌های عزا در حرم حضرت معصومه(س) حاضر شدند و صدای طبل، سنج و دمام را در حرم مطهر به نشانه‌ی عزا طنین انداز کردند. همچنین به مناسبت روز شهادت  امام حسین(ع) و یاران و اهل بیت بزرگوارشان، مراسم عزاداری در بیوت مراجع با حضور مسئولین مختلف استانی و عموم مردم برگزار شد.

حضور دسته‌جات و هیئات عزاداری مسلمانان خارجی و عزاداری بخصوص آن‌ها از جلوه‌های چشم‌نواز مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بود.

ظهر امروز همزمان با طنین انداز شدن صدای اذان، عزاداران به تأسی از امام حسین(ع) و یاران با وفایشان در روز عاشورا، نماز جماعت ظهر عاشورا را با شکوه هرچه تمام تر در حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه استان اقامه کردند. حضور پر شور و شعور عزادارن و عاشقان حسینی در سراسر کشور و حتی اقصی نقاط جهان بار دیگر این حدیث نبوی را ثابت کرد که "إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَینِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً_برای شهادت حسین(ع)، حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود."

فراگیر شدن عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در تمام دنیا، باعث شده اکنون برای تمام مردم عالم این پرسش ایجاد شود که  "این حسین کیست که عالم همه‌ دیوانه‌ی اوست!؟"


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام عزاداري منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر

 در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون با حضور در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی این ضایعه را به وی و اعضای بیت امام خمینی تسلیت گفتند.

آنگونه که جماران روایت کرده، مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسسه حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح دیروز پس از طی دوره ای بیماری در گذشت.

سیدحسن خمینی و سیدیاسر خمینی نیز در این مراسم حضور داشتند و سیدحسین خمینی را در میزبانی از مهمانان همراهی می کردند.

دیگر خبرها

  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • (عکس) حسین حسینی به جانشینش در استقلال؛ مطمئنم که می‌درخشی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر