Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@00:18:15 GMT

هکرها در ژاپن شصت میلیون دلار بیت‌کوین دزدیدند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۱۸۳۷

یک صرافی مجازی در ژاپن گفته است که هکرها حدود ۶.۷ میلیارد ین معادل شصت میلیون دلار از پول مجازی این صرفی را دزدیده‌اند.

به گزارش بی بی سی، صرافی مجازی "زایف" که متعلق به یک دفتر فناوری در اوزاکای ژاپن است اعلام کرده که به سرور این شرکت دستبرد زده شده است.

این صرافی در بیانیه‌ای گفته است: از آنجا که این کار جرم به حساب می‌آید و ما مقامات را برای تحقیقات در جریان گذاشته‌ایم در مورد نحوه دسترسی غیرقانونی هکرها به سرور توضیح نمی‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

بر اساس بیانیه این صرافی، پول‌های دیجیتال مسروقه از نوع "بیت‌کوین، بیت‌کوین نقد و موناکوین" بوده است.

این صرافی گفته است که "اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا اموال مشتریانش تحت تاثیر قرار نگیرد" و "تیم مدیریت فعلی پس از برگرداندن پول مشتریان استعفا خواهد کرد."

روزنامه ژاپنی جی‌جی پرس گفته است که آژانس خدمات مالی ژاپن امروز تحقیقات را در این باره شروع کرده است.

ژاپن یکی از مراکز عمده برای استفاده از پول دیجیتال است. تخمین زده می‌شود که حدود ۵۰ هزار فروشگاه در ژاپن بیت‌کوین را در معاملاتشان قبول می‌کنند.

اوایل سال میلادی جاری نیز به "کوین‌چک"، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ژاپن، دستبرد زده شد و ۵۳۴ میلیون دلار به سرقت رفت.

در سال ۲۰۱۴ هم یک صرافی دیگر پول دیجیتالی در ژاپن به نام "ام‌تی‌گاکس"، بعد از تایید سرقت حدود ۴۰۰ میلیون دلار از شبکه آن، ورشکست شد.

بیت‌کوین یک روش پرداخت دیجیتال است که بر مبنای رمزنگاری و با شبکه‌ای از کامپیوترها ممکن می‌شود. بیت‌کوین بانک مرکزی یا هیچ مرکز دیگری ندارد و نقل و انتقال‌ها با تایید در شبکه ممکن می‌شود.

بیت‌‎کوین نقد (Bitcoin Cash)، که انشعابی از بیت‌کوین است برای اولین بار تابستان سال پیش"استخراج شد".

هر بیت‌کوین زنجیره‌ای دیجیتال از سوابق تراکنش دارد (blockchain) که ذخیره‌ و به روز می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: هکرها سرقت بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۱۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

شرکت سیسکو اعلام کرد هکرها از بعضی از دستگاه‌های امنیت دیجیتالی این شرکت برای نفوذ به شبکه‌های دولتی در سراسر جهان استفاده کرده اند.

به گزارش ایسنا، شرکت سیسکو سیستم در یک پست وبلاگ اعلام کرد تجهیزات «ادپتیو سکیوریتی اپلاینس» این شرکت، آسیب پذیریهای ناشناخته‌ای داشته که مورد بهره برداری یک گروه از هکرها به نام  UAT۴۳۵۶ قرار گرفته است.

در پست وبلاگ سیسکو، این گروه به عنوان هکرهای پیشرفته تحت حمایت دولتی، توصیف شده اند و اعلام شده است تحقیقات سیسکو، قربانیانی را شناسایی کرده که شامل شبکه‌های دولتی در سراسر جهان بوده اند. سیسکو اعلام کرد این آسیب پذیری، اکنون ترمیم شده است.

این شرکت در بیانیه ای، از مشتریانش خواست فورا اقدام کرده و نرم افزارشان را به روزرسانی کنند اما جزئیات بیشتری درباره این رخنه ها که می گوید مربوط به اوایل امسال است، اعلام نکرد.

تجهیزات امنیتی مانند روترها و سایر دستگاه‌های پیشرفته، به وسیله‌ای محبوب برای هکرهای پیشرفته تبدیل شده‌اند، زیرا در محیط شبکه هدف قرار دارند و نظارت بر آنها دشوار است.

سیسکو در پست خود هشدار داد شواهدی دیده است که نشان می‌دهد هکرهای UAT۴۳۵۶، به دستگاه‌های شبکه مایکروسافت و سایر فروشندگان علاقه دارند حمله کنند و احتمالا حمله می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت (CISA) اعلام کرد در حال حاضر شواهدی مبنی بر تاثیر این فعالیت بر شبکه‌های دولتی آمریکا، تایید نکرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • یورو رکورد زد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟