Web Analytics Made Easy - Statcounter

شانزدهمین کنگره ملی «مهندسی شیمی ایران» به منظور ایجاد بستری مناسب برای تبادل یافته­‌های جدید، ۲ تا ۴ بهمن ۱۳۹۷ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ به صورت مشترک توسط انجمن مهندسی شیمی ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این کنگره با هدف گردهم آوردن محققان دانشگاه و متخصصان صنعت و ایجاد بستری مناسب برای تبادل یافته­‌های جدید و پیشرفت­‌های فنی و شناسایی نیاز‌های روز صنعت از طریق ارائه مقالات، برگزاری سخنرانی‌های کلیدی، برگزاری کارگاه ­ها و نشست­های تخصصی و برپایی نمایشگاه ترتیب داده شده است.

با توجه به اینکه مهندسی شیمی کلید توسعه پایدار است و توسعه پایدار اولویت اصلی کشور، توجه اصلی این کنگره بر روی توسعه پایدار در صنایع ایران است. در این برنامه ­ها، راهکار‌های عملی و نوین در جهت کاهش مصرف آب، بازیافت پساب­های شهری و صنعتی، بهینه سازی مصرف انرژی، کاهش اثرات زیست محیطی صنایع، کاهش کربن منتشر شده به جو در صنایع ایران و سایر موضوعاتی که در حوزه توسعه پایدار قرار می­گیرند مورد توجه قرار خواهند گرفت.   این کنگره با هدف فراهم نمودن بستری برای تبادل نظر بین کارشناسان، محققان و خبرگان علمی و صنعت، عرضه دستاورد‌های نوین محققان و پژوهشگران به مجامع علمی و صنعتی، آشنایی با تهدیدات زیستی در کشور و راهکار‌های مقابله با آن، تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری، کمک به تعیین راهبرد و مسیر تحقیقاتی اساسی مورد نیاز کشور در زمینه مهندسی شیمی، افزایش توان علمی و فنی کارشناسان و دانشجویان و سایر علاقه‌مندان، ایجاد پویایی و انگیزه مشارکت در فعالیت‌های علمی دانشجویی برای دانشجویان برگزار می‌شود.     از محور‌های این همایش می‌توان به پدیده‌های انتقال، ترمودینامیک، فرآیند‌های جداسازی، مدلسازی و شبیه سازی، دینامیک سیالات محاسباتی، سینتیک، کاتالیست و طراحی راکتور، مهندسی و کنترل فرآیند، بیوتکنولوژی، مهندسی بیوپزشکی، صنایع غذایی و دارویی، نانوتکنولوژی، علوم و فناوری پلیمر مهندسی نفت و مخزن تولید، فرآیند و تبدیل گاز طبیعی فناوری پایدار و سبز مهندسی محیط زیست و ایمنی استانداردسازی و آموزش در صنایع شیمیایی  مدیریت و کارآفرینی انرژی تجدیدپذیر اشاره کرد.   علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.ishec.ir مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شیمی همایش کنگره شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۵۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان در مراسمی تجلیل شدند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در این مراسم، با بیان اینکه خودشناسی و خودسازی مقوله مهم در انتقال دانش است افزود: معلمی که خود به مرحله خود سازی نرسیده باشد نمی‌تواند زمینه رشد دیگران را فراهم کند.

محمدحسین رمضانی با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب و نظام در صدد هستند که فضای مطلوب مدرسه را از دانشَ آموزان بگیرند، افزود: موتور پیشرفت در کشور امید و اعتماد است که باید در مدارس به آن توجه شده و دانش آموزان در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا گیرند. 

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه ایران قوی به مدرسه قوی نیاز دارد، گفت: آموزش و پرورش برای رسیدن ایران به قله‌های پیروزی تلاش‌های لازم را در مدارس انجام خواهد داد.

حامد حبیب زاده ، رئیس بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان هم در این آئین گفت: شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا ۵۳۳ تیم با حضور ۲ هزار و ۶۶۵ دانش آموز برگزار شد که از این مجموع ۱۱ تیم به مرحله نهایی راه یافت.

وی افزود: در مرحله نهایی که در تهران برگزار شد ۵ تیم دانش آموزی گیلان مدال نقره و یک تیم مدال طلا را کسب کردند. 

رئیس بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان به برگزاری هفدهمین لیگ علمی بین المللی پایا اشاره کرد و گفت: در این مرحله که در نیمه دوم اردیبهشت در استان برگزار خواهد شد، تاکنون ۴ هزار و ۲۰۰ دانش آموز درقالب حدود ۸۰۰ تیم شرکت کردند.

در پایان این مراسم، از فعالان و مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • آغاز به کار کنگره همکاری‌های دولت ،دانشگاه و صنعت در قم
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان در مراسمی تجلیل شدند
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست