Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها با فرا رسیدن ایام بازگشایی مدارس کودکان مشغول به تحصیل در مناطق مرزی آذربایجان غربی که انواع محرومیت‌ها را باهم دارند بیش از هر زمانی چشم انتظار دریافت کمک‌های دولت و خیرین هستند. ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، منتقدین به انحاء مختلف بارها و به کرات گفته‌اند که کشوری که این همه نفت، این همه گاز و این همه طلا و ثروت‌های فراوان و متنوع دارد نباید کودک نیازمند به دریافت کمک‌های تحصیلی داشته باشد اما متأسفانه ده‌ها هزار کودک مشغول به تحصیل هم اینک نیازمند دریافت کمک‌های دولت و خیرین هستند تا بتوانند سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمک‌های دولت و مردم تا کنون در قالب جشن‌های مرتبط با آغاز سال تحصیلی نتوانسته است به انتظارات پاسخ داده و دردی بر مرهم بسیاری از کودکان در مدارس فراموش شده مرزی باشد.

در آذربایجان غربی 967 کیلومتر مرز با سه کشور هم‌جوار وجود دارد و بسیاری از مدارس روستایی دیوار به دیوار پایگاه‌های مرزی از جنوب تا شمال این استان هستند و هزاران کودک هنوز نمی‌دانند امسال چگونه قرار است سال جدید تحصیلی را آغاز کنند.

هزاران دانش آموز بی بضاعت حاشیه نشین در آذربایجان غربی

حجم کودکان نیازمند به دریافت کمک‌های تحصیلی فقط منحصر به مدارس مناطق محروم مرزی نیست بلکه هزاران کودک نیز که در سکونتگاه‌های غیر رسمی یا همان حاشیه شهرها زندگی کرده و بختشان با فقر و محرومیت گره خورده هنوز منتظرند تا پدر و مادرشان برایشان وسایل و نوشت افزار تحصیلی بخرند غافل از اینکه پدر و مادر نگون بخت اگر داشتند تا به حال خریده بودند.

راه‌اندازی پویش‌های مردمی برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت که با همت خیرین و نخبگان شهرهای مختلف انجام می‌شود فقط توانسته به فراهم آوری نیاز تحصیلی چند صد کودک بیانجامد در حالی که حجم بسیار وسیعی از دانش آموزان نیازمند در غربت کامل دچار فراموش شده‌اند و کسی یادش نمی‌آید که در دامنه فلان کوه مرزی ده‌ها دانش آموز هم هستند که قرار است به عنوان فرزندان این سرزمین آنان نیز سال تحصیلی جدیدی را آغاز کنند.

پوشش تحصیلی بخشی از دانش آموزان مرزی

استاندار آذربایجان غربی اخیراً برای پوشش تحصیلی صد درصدی دانش آموزان دوره پیش‌دبستانی ساکن در سی کیلومتری مرز، تمامی هزینه‌های تحصیلی آنان را تقبل کرده است و چند روز پیش نیز از محل فروش سوخت مرزنشینان 500 میلیون تومان به دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک کرده است.

اما در عین حال که این دو کار خیر بسیار ارزشمند است ولی باز هم نیازهای دانش آموزان بی بضاعت بسیاری باقی مانده و رفع نشده است و در این میان بسیاری از خانواده‌های آبرودار حتی در مدارس درون شهری نیز امسال اوضاع نامساعدی دارند و نتوانسته‌اند مایحتاج تحصیلی دانش آموزانشان را خریداری کنند.

6 هزار کلاس درس نیازمند به مقاوم سازی در آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به تازگی خبر از نیازمندی بیش از 6 هزار کلاس این استان به مقاوم‌سازی داده است.

 ابراهیم محمدی گفته است: آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی در بخش فضای آموزشی، تجهیزات، نیروی انسانی و پوشش تحصیلی جز 4 استان کم برخوردار کشور است و برای ارتقای سرانه آموزشی نیز به 5 هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

به گفته وی آذربایجان غربی دارای 23 هزار و 736 کلاس دولتی و غیر دولتی است که از این میان 6 هزار و 100 کلاس نیازمند مقاوم سازی‌اند و برای ساخت، توسعه و تعمیرات مدارس استان یک هزار میلیارد تومان بودجه لازم است.

85 دصد فضاهای آموزشی آذربایجان غربی غیر استاندارد است

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی نیز می‌گوید: حدود 220 هزار دانش آموز آذربایجان غربی در فضاهای آموزشی تخریبی تحصیل می‌کنند.

قهرمان رحمانی می‌افزاید: در حال حاضر 85 درصد فضای آموزشی استان غیر استاندارد است که برای ارتقا این وضعیت و رسیدن به متوسط کشوری باید 3 هزار و 600 میلیارد تومان بودجه اختصاص یابد.

گزارش از محمد آقایی پر

انتهای پیام/

R41361/P1486/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه ثبت نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی متقاضی شرکت در ارزیابی جهش تحصیلی آغاز شده و می‌توانند تا پایان خرداد ماه برای ثبت نام اقدام کنند، گفت: جهش تحصیلی از کلاس اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم دبستان انجام می‌شود.

الماسی در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط ثبت نام جهش تحصیلی گفت: در مرحله اول مدیر مدرسه پس از حصول اطمینان از شرایط دانش آموز ثبت درخواست او را در سامانه سیدا انجام می دهد، سپس بعد از تأیید درخواست توسط مدیر در سامانه سیرت، ثبت درخواست جهش توسط اولیاء در سامانه سیرت برای نوبت گیری و انجام مراحل ارزیابی در مرکز جامع سنجش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در جهش تحصیلی آزمون هوش و بررسی روانشناختی گرفته می‌شود، افزود: پس از قبولی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، در پایه مورد نظر نیز بجز دروس تربیت بدنی و انضباط، آزمون اخذ می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه زمان ثبت نام و آزمون هوش و بررسی روانشناختی از ۱۰ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد است، ادامه داد: میزان بهره هوشی و بررسی روانشناختی در این آزمون در دو طبقه باهوش و پر هوش به ترتیب یک و چند پایه است.

الماسی بیان اینکه به همه اولیاء توصیه می شود تحت تاثیر بازارهای بیرونی برای آمادگی روانشناختی قرار نگیرند، گفت: والدین نگاه واقع بینانه به توانایی بچه های خود داشته باشند و تنها مرجع بررسی صلاحیت های هوشی و روانشناختی برای جهش تحصیلی، وزارت آموزش و پرورش است، لذا از آوردن نتایج مراکز بیرونی جهت تعیین جایگاه خودداری شود.

وی با بیان اینکه از تصمیمات احساسی و هیجانی برای ارتقای تحصیلی فرزندان جدا خودداری شود، افزود: قبل از ارزیابی روانشناختی، هوشی و اعلام نتیجه از امتحان درسی پایه مورد نظر خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران