Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:18:05 GMT

شهادت سوزناک امام حسین(ع) هیچگاه از ذهن ها پاک نخواهد شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۸۰۹۴

شهادت سوزناک امام حسین(ع) هیچگاه از ذهن ها پاک نخواهد شد

سنندج - ایرنا - امام جمعه سنندج با بیان اینکه عشق به اهل بیت پیامبر(ص) بر هر انسان مسلمانی واجب است، گفت: شهادت جانسوز امام حسین(ع) و یاران باوفایش هیچگاه از ذهن مسلمانان پاک نمی شود و این جنایت تا ابد بر صفحه تاریخ باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج، ضمن تسلیت ماه محرم و شهادت امام حسین(ع)، اظهار داشت: شهادت سرور و سالار شهیدان، قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد و کسی توان بیان این جنایت هولناک را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هرکس پیامبر را دوست دارد، باید اهل بیت و فرزندان او را نیز دوست داشته باشد، افزود: همگی باید از شجاعت و ایثار امام حسین(ع) درس گرفته و ادامه دهنده راه او باشیم.
امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه ها، آغاز سال تحصیلی جدید را به معلمان و دانش آموزان تبریک گفت و یادآور شد: همگی باید برای ترقی و پیشرفت علم در جامعه تلاش کرده و راه را برای پیشرفت دانش آموزان هموار کنیم.
ماموستا خدایی در ادامه مسلمانان را به انجام نیکی در حق یکدیگر توصیه کرد و گفت: بی شک وظیفه هر انسان مسلمانی است که از رفتار پیامبر(ص) الگو گرفته و تمام تلاش خود را برای یاری همنوعان و افراد محروم به کار گیرد.
وی ارزش انسان مسلمان را از ملائکه بیشتر دانست و اضافه کرد: از آنجاییکه که انسان همواره در معرض آرزوهای نفسانی قرار دارد، دوری او از گناه و خطا، بسیار ارزشمند و ستودنی است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان سنندج نیز به مناسبت آغاز بازگشایی مدارس پیش از خطبه های نماز اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید ۲۹ هزار دانش آموز در ۵۹ مدرسه روستایی و ۱۲۰ مدرسه شهری این شهرستان وارد کلاس درس می شوند.
محمد سعید کنعانی افزود: ۲ هزار و ۷۵۰ پرسنل این ناحیه در سال تحصیلی جدید به دانش آموزان خدمات ارائه می دهند که ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از آنان را معلمان تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه نباید هیچ دانش آموزی بدون کتاب و هیچ کلاس درسی بدون معلم باشد، یادآور شد: در سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان محرومی که توان تهیه کتاب ندارند کتاب درسی خریداری می شود.
کنعانی از آغاز احداث مدرسه ای در سه راه شیخان سنندج توسط فردی خیّر در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: قرار است این خیّر تهرانی با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار و در طول یکسال این مدرسه را احداث کند و در اختیار آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج قرار دهد.
شهرستان سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت، دارای 2 ناحیه آموزش و پرورش است.
7355/6108

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نمازجمعه خطبه ها شهادت امام حسين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۸۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل علاقه دانش آموزان به نجوم چیست؟ + فیلم

علم نجوم یکی از قدیمی‌ترین شاخه‌های علمی در ایران محسوب می‌شود که شخصیت‌های مطرح و صاحب نامی در این حوزه فعالیت داشته اند. مسئول رصدخانه ماهانی از انگیزه‌های دانش آموزان برای ادامه در این رشته که این میراث از گذشته به ما رسیده است می‌گوید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • دلیل علاقه دانش آموزان به نجوم چیست؟ + فیلم
  • پیکر شهید «جهانگیر بیات» در ماهدشت تشییع و تدفین شد
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند