Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@01:55:00 GMT

استکبارستيزي، اصلي ترين درس نهضت حسيني است

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۸۲۱۷

استکبارستيزي، اصلي ترين درس نهضت حسيني است

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: استکبار ستيزي و مقاومت در برابر توطئه هاي دشمنان از اصلي ترين درس هاي نهضت امام حسين (ع) است که بايد به يک فرهنگ عمومي تبديل شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله محمدرضا ناصري در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه يزد که در مسجد ملااسماعيل برگزار شد به قيام امام حسين (ع) اشاره کرد و افزود: بايد درس ها و عبرت هاي واقعه کربلا براي مردم و نسل جوان تبيين شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامي که در اهداف خود در 40 سال گذشته دچار شکست شده اند در وضعيت کنوني با افزايش تحريم ها و تهديدها به دنبال ضربه زدن به اصل نظام هستند که بايد با درس آموزي از کربلا در برابر آنها مقاومت کرد.
امام جمعه يزد تصريح کرد: امام حسين(ع) به همه انسان ها در تمام عصرها پيام ايمان، ايستادگي و ظلم ستيزي داد که راه عزت در گرو احياي ارزش هاي نهضت حسيني و حرکت در آن است.
ناصري همچنين به افزايش تورم و گراني ها در جامعه اشاره کرد و به مسئولان براي برنامه ريزي دقيق و مقابله با مشکلات معيشتي مردم به عنوان يک ضرورت تاکيد کرد: رسيدگي به مسائل مردم و حل مشکلات بايد همواره در اولويت کار مسئولان اجرايي قرار گيرد.
امام جمعه يزد از عزاداري مردم در دهه اول محرم قدرداني کرد و از مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) خواست تا در انتخاب اشعار و مطالب خيلي دقت کنند و زمينه آشنايي مردم و جوانان را با اهداف امام حسين (ع) فراهم نمايند.
ناصري ياد و خاطره رشادت هاي رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را به عنوان يک گنجينه ارزشمند و ماندگار گرامي داشت و بر ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه و بين جوانان تاکيد نمود.
وي به پيام رساني و نقش حضرت زينب (س) در واقعه عاشورا اشاره کرد و از بانوان جامعه اسلامي خواست تا همواره اين بانوي نمونه اسلام را الگوي خود قرار دهند.
همچنين قبل از خطبه هاي نمازجمعه اين هفته، جانشين سپاه الغدير يزد گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس(31 شهريور الي ششم مهر) افزون بر 2 هزار برنامه در استان برگزار مي شود.
سرهنگ رضا پورشمسي افزود: اين برنامه ها در قالب فعاليت هاي فرهنگي، هنري، ورزشي، بصيرتي و معرفتي و در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه انجام مي شود.
وي از مردم و جوانان براي حضور گسترده در ويژه برنامه هاي هفته دفاع مقدس که با همکاري مردم و پايگاه هاي مقاومت بسيج در استان برگزار مي شود مشارکت خواستار شد.
در 28 محل در استان يزد، نماز جمعه اقامه مي شود.
7536/ 6197
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه یاسوج از خدمات امدادگران هلال احمر در صحنه حوادث قدردانی کرد

آیت‌الله سید نصیر حسینی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج اظهار داشت: جمعیت هلال احمر و نیروهای امدادی این نهاد بیشترین نقش را در مواقع بروز بحران  و سوانح از جمله سیل، زلزله و سایر حادثه ها دارند.

 هجدهم اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نامگذاری شده است. 

وی همچنین با اشاره به روز جهانی ماما هم گفت: باید از مجموعه تیم سلامت در مراکز بهداشتی و درمانی و نقشی که ماماها در زمینه فرزندآوری و آموزش و مشاوره های ازدواج و بنیان خانواده دارند قدردانی کرد.

آیت‌الله سید نصیر حسینی در بخش دیگری از سخنان خود و با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و نقش این امام همان در تربیت عالمان دینی و ترویج فرهنگ غنی شیعه و اسلام گفت: ایشان چهار هزار شاگرد را تربیت کرد و با این کار دین را ترویج و زنده نگه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان /مگر مضرات مشروب خوردن را نمی‌دانند؟
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان
  • سهم شهرستان دیر از عوارض آلایندگی کامل پرداخت شود
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • ایستادگی ملت ایران بر موضع حق منشاء بیداری جهانیان در برادر نظام سلطه گردید
  • امام جمعه یاسوج از خدمات امدادگران هلال احمر در صحنه حوادث قدردانی کرد
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • رسانه‌ها پای کار بیست‌ویکمین همایش پیرغلامان حسینی باشند