Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@22:55:57 GMT

جنگ اقتصادی نباید فقط بر دوش مردم باشد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۸۵۰۳

جنگ اقتصادی نباید فقط بر دوش مردم باشد

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده امام جمعه موقت اهواز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره به واقعه کربلا گفت: امام حسین(ع) در قیام کربلا هدفی داشت و برای رسیدن به آن هم برنامه داشت؛ احیای دین جدش و امر به معروف و نهی از منکر این هدف بود.

وی با بیان اینکه نقطه مشترک مرحله اول(شهادت امام حسین و یارانش) و مرحله دوم(اسارت اهل‌بیت) عزت بود، افزود: اهل بیت(ع) این عزت را داشتند و آنها هم هدف امام را فراموش نکردند؛ مسئولیت سنگینی بر دوش اهل بیت(ع) به امامت امام سجاد(ع) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطبه‌های بیان شده بعد از شهادت شهدای کربلا ادامه هدف امام حسین(ع) بود.

حسن زاده ادامه داد: سوگواری‌ها و عزاداری‌ها بخشی از رسالت و وظیفه ماست. هیهات من الذله که امام حسین(ع) فرمود، حضرت زینب(س) و حضرت زین العابدین(ع) آن را ادامه دادند. بنابراین دنبال راه شهدا بودن رسالت امروز ماست. باید یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم را گرامی بداریم؛ یاد شهدا بسیار ضروری است اما مسیرمان باید مسیر شهدا باشد.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید براینکه ذلت و ایمان با هم یکجا جمع نمی‌شوند، عنوان کرد: منافقین، عزت را از کفار و مشرکین می‌خواهند اما جامعه ایمانی عزت را از خدا می‌گیرد. کربلا یک صف بندی است و باید ببینیم ما در کجای این صف‌بندی قرار داریم. در رأس سپاه دشمن عمر بن سعد قرار دارد که می‌داند کشتن امام حسین(ع) گناه است اما بین دو راهی دنیا و آخرت، دنیا را انتخاب کرد؛ قدرت طلبی، ریاست طلبی و سستی در اراده در سپاه عمر بن سعد است. اگر از محبت دنیا که از حدود الهی خارج است، سرشار شویم، از سپاه امام نیستیم؛ کسی که به اختلاس و احتکار کمک کند از سپاه امام حسین(ع) نیست اینها ویژگی‌هایی است که ما در جامعه‌مان می‌بینیم و از خصوصیات سپاه عمر بن سعد است.

وی با بیان اینکه برگزاری مجالس و اشک ریختن بر امام حسین(ع) و شهدای کربلا ارزشمند است، گفت: این مجالس باید ما را به امام حسین(ع) نزدیک کند. امتحان خداوند اختصاص به زمان، فرد و جامعه خاصی ندارد. باید ببینیم در دوراهی دین و دنیا کدام را انتخاب می‌کنیم. اگر دهه اول محرم خوب درک شده باشد باید مفاسد اقتصادی در جامعه ما بی‌معنا باشد.

حسن‌زاده گفت: هرچه زمان از ماه محرم و ماه صفر باقی مانده در جلسات و روضه‌ها و عزاداری‌ها فرصت خوبی برای بیان معارف، آیات قرآن، سیره پیامبر(ع) و احادیث ائمه(ع) است.

امام جمعه موقت اهواز به آغاز هفته دفاع مقدس در 31 شهریورماه اشاره کرد و افزود: جنگ تحمیلی یکی از توطئه‌های استکبار جهانی آمریکا بود. وقتی که جنگ بر علیه ملت ایران به سرکردگی رژیم بعث عراق آغاز شد آنها تحلیلی داشتند که نیازی به حضور آمریکا نیست که البته این تحلیل از نظر مادی درست بود. چراکه انقلاب تازه به پیروزی رسیده بود و نیروهای مسلح آنچنان آمادگی نداشتند اما دشمن با مقاومت مردم و همان نیروهای مسلح که فکر نمی‌کردند توان مقاومت داشته باشند مواجه شد.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس به فرموده مقام معظم رهبری گنجینه تمام نشدنی است. ما خوزستانی‌ها جنگ را با تمام وجود لمس کردیم و مردم خوزستان در ابتدای جنگ آن حماسه‌ها را آفریدند. ما باید بتوانیم برای عزتمان از این سرمایه دفاع مقدس استفاده کنیم.

حسن‌زاده با اشاره به جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای به راه افتاده از سوی دشمن بر عليه ملت ایران، تصریح کرد: رئیس جمهور اعلام کرد که باید در این برهه با کار و تلاش شبانه‌روزی به مقابله با این جنگ اقتصادی بپردازیم، آیا این انجام شده؟ جنگ اقتصادی نباید فقط بر دوش مردم باشد باید در درجه اول این جنگ اقتصادی متوجه مسئولان باشد.

امام جمعه موقت اهواز درباره جنگ رسانه‌ای دشمن عنوان کرد: فضای مجازی و شبکه‌ها و تبلیغات سویی که دارند جنگ رسانه‌ای است که بعضا هم موثر واقع می‌شود؛ که بیایند اعلام کنند که این زائران عراقی که به مشهد می‌آیند برای فساد می‌آیند نه برای زیارت. در فضای مجازی شایعه کردند یکی از مغازه داران در خرمشهر با یکی از عراقی‌ها که اهانت کرده بود درگیر شده، کی این اتفاق افتاد؟ کجا این مسئله است؟ ریشه این موارد جنگ رسانه‌ای است که آمریکا و صهیونیست‌ها به راه انداختند.

وی ادامه داد: راه حل مقابله با جنگ رسانه‌ای، آگاهی و هوشیاری است. خیلی‌ها در مساجد و پایگاه‌های فرهنگی دارند به خوبی از فضای مجازی استفاده می‌کنند اما باید گسترش یابد. مسئولان باید از این فعالیت‌ها حمایت مالی کنند و فضای مجازی را به فعالیت‌های خودمان اضافه کنیم. از ارشاد خوزستان می‌خواهیم که با رعایت موازین شرعی برنامه‌های هنری برگزار شود اما کانون فرهنگی مساجد را هم تقویت کنند و مهمترین مسئله در این میان پشتیبانی مالی است.

حسن زاده با اشاره به آغاز سال تحصیلی بیان کرد: معلمان قشری هستند که با امکانات و حقوق اندک، بیشترین کارها را انجام می‌دهند. باید شأن معلمان از همه اقشار جامعه بالاتر باشد. همچنین همانطور که از نام آموزش و پرورش مشخص است باید آموزش در کنار پرورش باشد؛ یعنی در کنار درس، تهذیب هم باشد. دانش آموزان هم به آموزه‌های خود اضافه کنند و هم این آموزش دوره رشد معنوی برایشان باشد. ما طلبه‌ها هم در این بین مسئولیت سنگینی در این زمینه داریم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان سیاست و اقتصاد نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه توانمندی های صادراتی فرصت رشد و تعمیق روابط اقتصادی کشور

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اصلاندوز با اشاره به فرصت‌های بزرگترین رویداد تجاری کشور اظهار کرد: این روزها تهران محور برگزاری بزرگ‌ترین رویداد تجاری کشور در حوزه صادرات است و ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به "اکسپو" ایران و آفریقا با حضور تجار و بازرگانان و شرکت‌های تجاری از پنج قاره جهان تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد با حضور بی‌سابقه مقامات تجاری از ۷۰ کشور دنیا مواجه شده و آن قدر وسیع و پرمخاطب است که به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت محدودیت در تأمین هتل سبب شد که در پذیرش محدودیت داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با قدردانی ازعوامل استانی که به نمایندگی از استان اردبیل در این رویداد حضور داشته اند این موضوع را به نفع استان و شهرستان های تابعه دانست و افزود: تردیدی نیست که برگزاری این نمایشگاه و رویدادهای جانبی آن از جمله همایشی که با حضور رئیس جمهور کشورمان و مقامات برخی از کشورهای آفریقایی در سالن سران برگزار شد، فرصتی مناسب برای رشد و تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای آفریقایی است، قاره‌ای که نزدیک به نیمی از طلای جهان و یک سوم کل مواد معدنی دنیا را در خود جای داده است.

جعفرزاده با طرح این سوال که چرا حملات علیه پایگاه‌های آمریکا در منطقه دوباره شروع شد، تصریح کرد: با نقض آتش‌بس نانوشته میان آمریکا و گروه‌های مقاومت توسط آمریکا، حملات مجدد علیه پایگاه‌های این کشور در سوریه و عراق آغاز شد.

وی ادامه داد: پایگاه میدان نفتی العمر که توسط آمریکایی‌ها ایجاد شده با چهار موشک و پایگاه آمریکایی خراب الجیر با سه موشک و یک فروند پهپاد در شرق سوریه هدف قرار گرفتند. هم‌چنین پایگاه عین‌الاسد در عراق نیز هدف چند موشک قرار گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز با تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: ائمه‌ تمام زجر و مصیبتشان به‌ خاطر این بود که دنبال حاکمیت الهی بودند در غیر این صورت اگر امام صادق و امام باقر یک‌ گوشه می‌نشستند و چند نفر دور خودشان جمع می‌کردند و فقط یک مسأله‌ شرعی می‌گفتند، کسی به آن‌ها کاری نداشت.

جعفرزاده با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی از خدمات این نهاد مقدس تجلیل کرد و گفت: هر کجا یک گره وجود دارد ما آنجا وجود مقدس بسیج را با جان و دل لمس کرده ایم.

وی اظهار کرد: بسیج در کنار مردم است و کار آن کاملا قدسیت دارد بسیج یاور حقیقی مردم و انقلاب است و دقیقا همین استقامت و مردانگی بسیج است که آوازه و محبوبیتش را در میان مردم صد چندان کرده و خار چشم دشمنان شده است. د

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با بیان اینکه در شهرستان اصلاندوز فعالیت های این مجموعه مکرم همیشه منشا خیر بوده است، خاطرنشان کرد: بر خود فرض می دانم از تمام زحماتی که متقبل شده اند از طرف مردم اصلاندوز قدردانی کنم.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه مطالبه گری در دولت فعلی با پاسخ شایسته رو به رو می شود، تصریح کرد: اخیرا ما در مقام مطالبه پیگیر تاسیس اداره صمت در شهرستان اصلاندوز بودیم که دولت و مسئولین مربوط اقدام عملی را در این زمینه انجام دادند که جای تحسین دارد.

وی گفت: یکی از اقدامات شایسته ای هم که اخیرا دولت آغاز کرده است این است که مجوز کسب و کارها به صورت الکترونیکی صادر می شود و مجوزهای کاغذی بی اعتبار خواهند بود.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز ادامه داد: از تمامی فعالان و دارندگان پروانه های کسب انتظار می رود دولت را در مسیر تحقق این موضوع یاری کنند و از دولت نیز می خواهیم این موضوع را پیش زمینه ای قرار دهند برای اینکه دولت الکترونیک برای تسهیل امور مردم و بدون نیاز به بروکراسی محقق شود.

کد خبر 6095643

دیگر خبرها

  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • ایستادگی ملت ایران بر موضع حق منشاء بیداری جهانیان در برادر نظام سلطه گردید
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • تغییر محسوس در وضع اقتصادی و بهبود معیشت مردم ایجاد شود
  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • دفاع دانشجویان از مردم فلسطین نشان‌ می‌دهد حرف حق جای خود را باز می‌کند
  • لزوم مقابله با گرانی/ زمان وعده صادق اقتصادی مسؤولان به مردم است
  • اکنون نوبت وعده صادق اقتصادی است
  • کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد
  • نمایشگاه توانمندی های صادراتی فرصت رشد و تعمیق روابط اقتصادی کشور