Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@12:00:31 GMT

2 هزار طلبه ایرانی و خارجی در قشم جذب می شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۸۸۵۱

2 هزار طلبه ایرانی و خارجی در قشم جذب می شوند

قشم - ایرنا - رییس مجمع آموزش عالی علوم و مطالعات اسلامی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده و مصوبه هیات رییسه جامعه المصطفی تا سال 1400 باید 2 هزار طلبه در جامعه المصطفی قشم جذب شوند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید سجاد هاشمیان عصر روز جمعه در جریان بازدید استاندار هرمزگان، فرماندار قشم و رییس دانشگاه هرمزگان از ساختمان جامعه المصطفی قشم افزود: تعامل شیعه و اهل سنت در قشم زبانزد خاص و عام است و به همین دلیل بسیاری از اهل تسنن و طلبه های خارج از کشور تمایل دارند در این منطقه به تحصیل بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: زمینی به مساحت 20 هکتار در جزیره قشم برای احداث ساختمان این مرکز اختصاص یافته و ساخت آن در پنج بلوک برنامه ریزی شده است.
هاشمیان در ادامه با بیان اینکه برنامه جامعه المصطفی حرکت در چارچوب اسلام و پرهیز از تندروی است، اظهار داشت: هم اکنون 51 هزار و 500 طلبه در داخل و خارج از ایران در مجموعه جامعه المصطفی تحصیل می کنند.
وی افزود: 21 هزار نفر در داخل و سایر طلاب نیز در حدود 80 کشور خارجی در مراکز جامعه المصطفی فعالیت می کنند.
رییس مجمع آموزشی عالی علوم و مطالعات اسلامی با بیان اینکه 400 نشریه در مجموعه جامعه المصطفی منتشر می شود، گفت: 432 رشته مصوب وزارت علوم در این مجموعه ارائه و در 18 رشته در حوزه قرآن و علوم مختلف تا مقطع دکترا طلبه جذب می شود.
جامعه المصطفی ویژه متقاضیان کسب علوم اسلامی غیر ایرانی از سال 1358 شکل گرفت. این مجموعه موظف است 80 درصد محصلان خود را از متقاضیان غیر ایرانی جذب کند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت دارد.
7500

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش جامعه المصطفي جذب طلبه قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۵۰ مدرسه در استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از تصویب ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های فضای آموزشی خبر داد و گفت: با این اعتبار حداقل ۱۵۰ مدرسه در سطح استان بوشهر ساخته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناوه، علی موحدی ظهر امروز در همایش تجلیل از معلمان نمونه گناوه جایگاه مهم معلم در جامعه را مهم دانست و اظهار داشت: معلم در عرصه تعلیم و تربیت از منزلت خاصی در جامعه برخوردار است و همواره مورد تکریم قرار دارد.

وی از نواختن زنگ سپاس معلم در 2 هزار مدرسه استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: انتظار می‌رود در سال‌های آینده زنگ سپاس معلم در همه نهادها، دستگاه‌ها و ادارات نواخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یکی از راه‌های تکریم معلم توسط سایر نهادها و دستگاه‌ها را حضور در مدارس همجوار ادارات دانست و تأکید کرد: وقتی همه شأن و جایگاه معلم را این گونه به جا آوردند معلم در قدر و صدر قرار می‌گیرد و خوشا به حال جامعه‌ای که معلم آن در قدر باشد، آن روز، روز شکوفایی جامعه است.

موحدی با بیان اینکه استاندار بوشهر سال جاری را به نام آموزش و پرورش نام‌گذاری کرده است خاطرنشان کرد: استاندار بوشهر در این راستا جمعاً مبلغ 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزش و پرورش تخصیص داد که حداقل 150 مدرسه در سطح استان بوشهر ساخته خواهد شد.

وی از مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز تشکر فراوان کرد و گفت: سپاه پاسداران قهرمان با تمام وجود و بی‌منت در کنار آموزش و پرورش ایستاده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان انتظارات این مجموعه از پترو فرهنگ افزود: از مجموعه شرکت و هلدینگ پترو فرهنگ انتظار داریم همچون نفت و گاز حتی به مراتب بیشتر در کنار آموزش و پرورش قرار گیرد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۵۰ مدرسه در استان بوشهر
  • جامعه‌شناختی تفکرات اجتماعی
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان اخراجی خارجی
  • عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • اعلام همبستگی جمعی از دانشجویان ایرانی با دانشجویان آمریکایی
  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری