Web Analytics Made Easy - Statcounter

۶ نامزد نهایی دریافت جایزه ادبی بوکر معرفی شدند. بوکر یکی از معروف‌ترین و معتبرترین جوایز ادبی جهان است که آثار خلق شده به زبان انگلیسی را در برمی‌گیرد.

در فهرست نامزدهای امسال ۴ زن و ۲ مرد نویسنده حضور دارند. به غیر از دیزی جانسون انگلیسی که رکورد جوانترین نامزد جایزه بوکر را به نام خود ثبت کرده است، در این فهرست نام آنا برنز از انگلیس، اسی ادوجیان از کانادا، راشل کوشنر از آمریکا، ریچارد پاورز از آمریکا و رابین رابرتسون از انگلستان به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات داوران بوکر پس از معرفی نامزدهای جایزه اعلام کرد که این فهرست شامل آثاری است که در یک جمله می‌توان آن‌ها را «معجزه نوآوری‌ در سبک‌های نوشتن» توصیف کرد.

کتاب‌های نامزد جایزه بوکر

منتقد ادبی بی‌بی‌سی درباره نامزدهای امسال می‌نویسد: «رمان‌های این دوره رمان‌های سیاهی هستند که به قول داوران جایزه برای دوران سیاه کنونی نوشته شده‌اند. در این کتاب‌ها داستان‌هایی درباره برده‌داری، خشونت، تغییرات اقلیمی و از این دست مخاطرات می‌خوانیم. اما این تمام ماجرا نیست، اختلالات روانی پس از حوادث، فقر و البته زندان‌ از دیگر داستان‌های تاریک این رمان‌ها است.»

برنده جایزه ادبی بوکر ۲۳ مهر اعلام می شود

«Everything Under» نوشته دیزی جانسون، «Milkman» نوشته آنا برنز، «Washington Black» نوشته اسی ادوجیان، « The Mars Room» نوشته راشل کوشنر، «The Overstory» نوشته ریچارد پاورز و «The Long Take» نوشته رابین رابرتسون نامزدهای این دوره از جایزه ادبی بوکر هستند.

برنده جایزه ادبی بوکر طی مراسمی دوشنبه ۲۳ مهر (۱۵ اکتبر) در لندن معرفی خواهد شد./خبرآنلاین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد دارت بانوان کارگر ایران

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات دارت آزاد قهرمانی کارگران ایران در بخش بانوان جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در آکادمی دارت بوستان سئول با رقابت ۳۷ نفر از سراسر کشور آغاز شد و با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.    ماهور رجبی از تهران، مقام اول را به دست آورد و جایزه ۴۰ میلیون ریالی را از آن خود کرد.   مرضیه عرب‌عامری از شاهرود به نایب قهرمانی رسید و جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی را گرفت.   سارا خدادادی از خوزستان و الهام نیکخواه یزد، در جایگاه سوم مشترک ایستادند و هریک جایزه ۱۰ میلیون ریالی را به دست آوردند.   به نفرات اول تا سوم مسابقات علاوه بر جوایز نقدی بن خرید غیر نقدی نیز پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • ورامین از سیاسی کاری و جناح بازی خسته است/عقب ماندگی راجبران کنیم
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • معرفی افراد برتر مسابقات آزاد دارت کارگران کشور
  • محبی کاندیدای بهترین لژیونر تازه‌وارد لیگ روسیه
  • معرفی فینالیست‌های والتر اسکات ۲۰۲۴
  • محمد محبی؛ نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه شد
  • معرفی برترین‌های مسابقات آزاد دارت بانوان کارگر ایران
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ روسیه
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه