Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام خبرگزاری فرانسه، صندوق بین المللی پول نسبت به خسارات جنگ تجاری بین آمریکا و چین هشدار داد. در همین حال «گری رایس» صندوق بین المللی پول گفت: این صندوق همچنان در حال بررسی تاثیر تعرفه های چین-آمریکا است؛ اما هزینه های اقتصادی به زودی به آن اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رایس گفت: با توجه به عمیق تر شدن اعمال تعرفه ها این موضوع می تواند هزینه اقتصادی قابل توجه ای از خود به جای بگذارد.

چین در روز پنج شنبه به دنبال وضع تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلاری آمریکا بر روی کالاهای چینی، فهرستی از کالاهای آمریکایی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار را مشمول تعرفه اضافی کرد. تعرفه های اضافی هر دو کشور علیه یکدیگر از روز بیست و چهارم ماه جاری میلادی اجرا خواهد شد.  

البته چین از این اقدام آمریکا در سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است؛ ضمن اینکه ترامپ، پکن را تهدید به وضع تعرفه ۲۶۷ میلیارد دلاری دیگر در صورت مقابله به مثل چین در برابر تعرفه های واشنگتن کرده است.

در ماه جولای صندوق بین المللی پول به ترامپ هشدار داد که جنگ تجاری می تواند به اقتصاد جهان ۴۳۰ میلیارد دلار هزینه وارد کند و آمریکا آسیب پذیر می شود.

در سال ۲۰۱۷ میلادی آمریکا ۳۷۶ میلیارد دلار کسری تجاری با چین داشت. بسیاری از کالاهای وارداتی از شرکت های آمریکایی هستند که مواد اولیه آن به دلیل هزینه ارزان کارگر به چین فرستاده می شود. دولت ترامپ بر این باور است که تعرفه ها برای امنیت ملی و حقوق معنوی کسب و کار آمریکا ضروری هستند؛ ضمن اینکه به کاهش کسری تراز تجاری با آمریکا کمک می کند. پکن بارها اعلام کرده که مخالف جنگ تجاری است؛ اما برای حفاظت از اقتصاد خود تلافی می کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول چین جنگ تجاری ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس

 رییس صندوق امداد ولایت فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس گفت: صندوق امداد ولایت پارسال ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شانزده هزار خانواده نیازمند استان پرداخت کرد.
صالحی با بیان این که تسهیلات در زمینه‌های ازدواج، کمک هزینه خرید مسکن، کمک هزینه اجاره مسکن، درمان و جهیزیه پرداخت شده است افزود: قرار است امسال با همیاری خیران، میزان تسهیلات افزایش یابد.
وی ادامه داد: صندوق امداد ولایت در قالب بانکداری اسلامی فعالیت می‌کند و تسهیلات پرداخت شده بدون سود و با بازپرداخت ۶۰ ماهه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳