Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری تاس از مسکو، وزارت امور خارجه روسیه اتهامات رسانه های انگلیس را مبنی بر تلاش مسکو برای کمک به موسس سایت افشاگر ویکیلیکس برای فرار از انگلیس رد کرد.

مقامات وزارت امور خارجه روسیه اعلام کردند سفارت این کشور در لندن نه با کارکنان سفارت اکوادور نه با نمایندگان آقای آسانژ برای تمهیدات خروج وی از انگلیس هیچ گونه تماسی نگرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس اظهارات منابع دیپلماتیک روسیه، روزنامه گاردین با انتشار گزارشی مدعی شده است دیپلمات های روسی سال گذشته با برگزاری مذاکرات محرمانه در لندن با نزدیکان آسانژ برای فرار وی از انگلیس اعلام آمادگی کرده بودند. مقامات مسکو افزودند تلاش برای گرفتن عکس دیدارها و نشست دیپلمات های روسیه با همتایان اکوادوری خود هیچ ارتباطی به نظریه های توطئه ندارد.
افزون بر آن، منابع دیپلماتیک روسیه اعلام کردند سفارت روسیه در لندن تماس های بسیار زیاد و گسترده ای با نمایندگان گروه های دیپلماتیک معتبر در انگلیس داشته و دارد، زیرا برقراری مناسبات دیپلماتیک در هر کشوری در جهان امری مرسوم و متداول است.

آسانژ در سال 2012 به منظور تلاش برای جلوگیری از استرداد وی به سوئد که پیشتر از سوی مقامات قضائی این کشور به اتهام آزار جنسی و تجاوز متهم و حکم بازداشت وی منتشر شده بود، از سفارت اکوادر در لندن درخواست پناهندگی کرد.وی اتهامات تجاوز و آزار جنسی را دارای انگیزه سیاسی توصیف کرد نگرانی شدید آسانژ از استرداد به سوئد این است که وی را به آمریکا منتقل کنند. در صورتی که آسانژ به آمریکا منتقل شود به جرم انتشار اخبار محرمانه و دولتی به 35 سال حبس، یا اعدام محکوم خواهد شد. موسس ویکیلیکس در سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ویکیلیکس آسانژ روسیه انگلیس وزارت امور خارجه وزارت امور خارجه سفارت اکوادور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۲۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چلسی رقیب همشهری‌اش را گلباران کرد

آبی‌های لندن در یک بازی خانگی از هفته سی‌و‌ششم لیگ برتر انگلیس، قاطعانه به برتری رسیدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در سومین روز از سی‌و‌ششمین هفته رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، عصر امروز (یکشنبه) از ساعت 16:30 به وقت تهران، در ورزشگاه استمفوردبریج شهر لندن، تیم‌ فوتبال چلسی پذیرای رقیب همشهری خود وستهام بود و موفق شد حریفش را با نتیجه پرگل 5 بر صفر شکست دهد.

جشنواره گل آبی‌های لندن توسط بهترین گلزن‌شان کول پالمر و در دقیقه 15 آغاز شد. پالمر با این گل اختلاف خود با رقیب اصلی‌اش در جدول برترین گلزنان لیگ جزیره، ارلینگ هالند 25 گله را به 4 گل کاهش داد و به تنهایی بالاتر از الکساندر ایزاک مهاجم نیوکاسل در رده دوم قرار گرفت.

 15 دقیقه بعد دومین گل این تیم به وسیله کانر گالاگر رقم خورد و در دقیقه 36 نونی مادوئکه اختلاف را به سه گل افزایش داد. در ادامه نیکلاس جکسون در دقایق 48 و 81 دو گل دیگر به گل‌های چلسی اضافه کرد.

چلسی با این نتیجه 15 امتیازی شد و با 54 امتیاز از 35 بازی، موقتاً جای منچستریونایتد را در رده هفتم جدول گرفت. این در حالیست که شیاطین سرخ 34 بازی انجام داده‌‌اند.

چلسی دربی لندن را از تاتنهام برد

همزمان با این بازی برایتون میزبان استون‌ویلای رده چهارمی بود که این بازی با برتری یک گله برایتون خاتمه یافت.

در آخرین و مهمترین بازی امروز لیگ برتر انگلیس، از ساعت 19 به وقت تهران، لیورپول مدعی جا مانده کورس قهرمانی در ورزشگاه آنفیلد میزبان تاتنهام خواهد بود.

در جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس آرسنال 83 امتیازی صدرنشین است، منچسترسیتی با یک بازی کمتر و 82 امتیاز در رده دوم قرار دارد و لیورپول هم با 75 امتیاز در جایگاه سوم ایستاده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسکو: به اخراج وابسته نظامی روسیه توسط لندن پاسخ می‌دهیم
  • انگلیس سفیر مسکو را احضار کرد
  • اتهام لندن علیه مسکو درباره آتش‌افروزی درملک اوکراینی احمقانه است
  • روسیه دو تبعه آمریکایی را بازداشت کرد
  • فریاد «نه به نسل‌کشی در رفح» قلب لندن را لرزه درآورد
  • زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • چلسی رقیب همشهری‌اش را گلباران کرد