Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:57:04 GMT

حذف نزدیک به 20 هزار هکتار کشت گندم در شرق اصفهان

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۳۳۷۴

حذف نزدیک به 20 هزار هکتار کشت گندم در شرق اصفهان

مدیرامور زراعت جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: متاسفانه در سال زراعی جاری به دلیل نبود بارش مناسب برف و باران، نزدیک 20 هزار هکتار کشت گندم در شرق اصفهان حذف شد، هم‌چنین در این منطقه حدود 5 هزار هکتار گندم براثر خشکسالی رها شد. 

محمدرضا افلاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت کشت گندم و جو در سال زراعی 97-96 در استان اصفهان، اظهار کرد: سطح زیر کشت آبی و دیم گندم نسبت به سال زراعی گذشته حدود 29 هزار هکتار کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براین اساس تولید گندم در سال زراعی جاری نسبت به  سال زراعی 96-95 از 250 هزار تن به 152 هزار تن کاهش یافته است که نزدیک به 101 هزار تن گندم با نرخ 1300 تومان از کشاورزان استان خرید تضمینی شده است، هم‌چنین میزان تولید جو 140 هزار تن است.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص برنامه کشت گندم در استان با توجه به بحران آبی در سال زراعی 98-97، گفت: مطابق برنامه ابلاغی تهران و با پیش‌بینی تولید 170 هزار تن، برای سال آبی جدید قرار است 40 هزار هکتار گندم آبی و 16 هزار هکتار گندم دیم کشت شود.

افلاکی درباره کمبود گندم با توجه به کاهش زیر کشت آن به دلیل بی‌آبی در استان اصفهان، اظهار کرد: استان اصفهان تامین کننده نیاز اصلی گندم خود نیست، با این وجود در سال زراعی 97-96 نزدیک به 13.5 میلیون تن گندم در کشور تولیدشده و همچنان در تولید این محصول استراتژیک، خودکفا هستیم.

وی در خصوص گلایه کشاورزان نسبت به اینکه دولت هنوز هزینه خرید تضمینی گندم را به آن‌ها پرداخت نکرده است، اظهار کرد: دولت برای رفع این مشکل، 50 درصد هزینه خرید تضمینی گندم را به کشاورزان پرداخت می‌کند و تا به امروز نیز تمام این درصد پرداخت شده است و با تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه‌ریزی تا پایان مهر ماه تمام هزینه خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان اصفهان در ادامه درباره وضعیت کشاورزی شرق اصفهان در سال زراعی جدید، اظهار کرد: پیرامون این موضوع وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای باید تصمیم‌گیری کند و در صورت تامین آب، کشت کشاورزان انجام خواهد شد.

افلاکی تاکید کرد: بعید است در مقطع زمانی کنونی آب برای کشت پاییزه شرق اصفهان تامین شود، اما اگر نزولات جوی پاییز مناسب باشد کشت دیرهنگام انجام می‌شود و این موجب وارد شدن خسارات به کشاورزان می‌شود.

وی تاکید کرد: در صورت تامین آب دیرهنگام در سال زراعی 98-97 کشت گلرنگ در بهمن ماه جایگزین کشت گندم خواهد شد.

افلاکی با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان نزدیک به 5808 تن گندم گواهی‌شده را بین کشاورزان استان اصفهان توزیع کرده است، تصریح کرد: یکی از ضرورت‌های کشت موفق وجود بذر گواهی شده است که در حال حاضر 65 درصد نیاز کشت دیم گندم فراهم شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام کشاورزان شرق اصفهان منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خوزستان به صورت تضمینی خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزود: از این میزان ۱۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دوروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

به گزارش مهر، در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

کد خبر 6088178

دیگر خبرها

  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی