Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:13:05 GMT

ضرورت یاد گیری مهارت‌ها در کنار علم آموزی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۴۶۴۹

ضرورت یاد گیری مهارت‌ها در کنار علم آموزی

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن تاکید بر یاد گرفتن مهارت‌ها در کنار علم آموزی، گفت: در این دانشگاه شرایطی را فراهم کرده‌ایم که فارغ التحصیل ما در عین داشتن معدل بالا مهارت‌های کافی را نیز داشته باشند.

به گزارش ایسنا، سید احمد معتمدی در آیین افتتاح سال تحصیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر که امروز با حضور 1500 نفر از نودانشجویان این دانشگاه برگزار شد ابتدا به تاریخچه این دانشگاه پرداخت و با بیان اینکه دانشگاه از سال 1230 تاکنون سه مقطع تاسیس را پشت سر گذاشته است توضیح داد: مرحوم امیرکبیر اولین پلی تکنیک (دارالفنون) را در سال 1230 تاسیس کرد و این مدرسه تا پایان عمر دوام یافت و پس از آن مدرسه عالی در سال 1307 با کمک موسسات آلمانی تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در مقطع سوم در سال 1337 دو مدرسه پلی تکنیک تهران و یونسکو ادغام شدند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر این دانشگاه را دارای 16 دانشکده، چهار پردیس اقماری، 550 استاد و 1400 دانشجو دانست و افزود: 50 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی و 50 درصد نیز در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

معتمدی با بیان اینکه در چهار، پنج سال گذشته جهش خوبی در رتبه‌بندی‌های جهانی داشته‌ایم خاطر نشان کرد: در دو رتبه‌بندی در بین دانشگاه‌های صنعتی رتبه اول و در دو رتبه‌بندی دیگر نیز رتبه دوم در بین دانشگاه‌های صنعتی را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی اهداف برنامه راهبردی دانشگاه امیرکبیر تا سال 1400 را قرار گرفتن در بین 100 دانشگاه‌ برتر دنیا و نیز قرار گرفتن در بین دانشگاه‌های نسل سوم عنوان کرد و گفت: منظور از دانشگاه‌های نسل سوم دانشگاه‌هایی است که نه تنها از نظر کم و کیف مقالات بلکه به لحاظ داشتن فناوری، نوآوری و نقش در اقتصاد نیز جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دادند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین رتبه بین 400 تا 500 این دانشگاه در بین دانشگاه‌های دنیا را یادآور شد و افزود: در جهت رسیدن به جایگاه دانشگاه نسل 3 برج فناوری این دانشگاه تاسیس شده و پارک فناوری آن نیز احداث خواهد شد.

معتمدی با بیان اینکه برخی فرصت‌ها از جمله دوران دانشجویی منحصربه فرد هستند رقابت در دانشگاه امیرکبیر را شدید دانست و تاکید کرد: دوران دانشجویی دوران حساسی است که باید از آن حداکثر استفاده را برد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از ویژگی‌های دانشگاه امیرکبیر را تربیت افراد فعال در صحنه‌های اجتماعی دانست و اضافه کرد: 10 نفر از اساتید این دانشگاه در وزارتخانه‌های مختلف فعالیت داشتند.

معتمدی در پایان به توصیه‌ای به والدین دانشجویان پرداخت و گفت: در این دوران مراقبت‌ها باید متناسب با سن فرزندان باشد؛ باید در نظر داشت که دانشجویان بعد از دانشگاه مستقل می‌شوند؛ ضمن آنکه برخی نیز دانشجویان را به طور کامل رها می‌کنند که این نیز برای آنها مناسب نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دانشگاه اميركبير سال تحصيلي جديد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مسئول برگزاری این همایش وکارسوق آموزشی گفت: نخستین کارسوق آموزشی تحلیل و سواد رسانه‌ای وفضای مجازی برای دانش آموزان با هدف ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای وتحلیل آنها دراین بخش درحوزه فضای مجازی با حضور دانش آموزان چند مدرسه به محوریت دبیرستان علامه حلی آمل برگزار شد.

مهناز خاکی داودی، با اشاره به اینکه درعصر کنونی که با گسترش هزاران شبکه رسانه ای، اخبار و مطالب با کسری از ثانیه در جهان منتشر می‌شود، داشتن سواد رسانه‌ای برای همه افراد جامعه به خصوص دانش آموزان مهم است، افزود: داشتن سواد رسانه به ما کمک می‌کند که اگر مطلبی یا سخنی با شدت کم یا زیاد منتشر شود می‌تواند تبعات زیادی داشته‌باشد.

وی ادامه داد، اگر افراد جامعه سواد رسانه‌ای نداشته باشند، قدرت تشخیص واقعیت را ندارند و می‌توانند تحت تاثیر شایعات کذب، دچار هیجانات زود گذر شده و تصمیمات بی نهایت سطحی را بگیرند، این نوع تصمیمات می‌تواند صدمات زیادی به ساختار جامعه و امنیت مردم وارد کند.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل، همچنین با بیان اینکه سواد رسانه‌ای نوعی تکنیک عملی ومهارت بسیار ویژه است که در عصر حاضر یکی از مهمترین آموزش‌ها در جهان تلقی می‌شود، تصریح کرد، سواد رسانه‌ای به فرد این توانایی را می‌دهد که تحلیل مناسبی از مطالب منتشر شده در انواع شبکه‌های رسانه‌ای را داشته باشد.

به گفته خانم خاکی داودی، سواد رسانه ۵ مهارت را به ما می‌آموزد که شامل تشخیص چیزی که رسانه‌ها قصد ایجاد آن در باور مردم را دارند، تشخیص تعصبات و دروغ‌های رسانه ها، کشف داستان‌های پنهان در خبرها، ارزیابی رسانه‌ها با تجربیات، باور‌ها و ارزش‌های خود طراحی و ایجاد پیام‌های رسانه‌ای خود است.

وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای به هر فردی مهارت دسترسی و استفاده از اطلاعات و محتوا، مهارت تحلیل و ارزیابی آن، مهارت ارزیابی انتقادی و مهارت تولید خلاق و ارتباط با پیام‌های رسانه‌ای را می‌دهد، اضافه کرد: امروز نوع استفاده از فضای مجازی که دانش آموزان استفاده می‌کنند، باید هوشیار باشند که خیلی‌ها با نوع مطالب وانتشار گسترده آنها به دنبال پیاده کردن برخی هدف‌های خاص هستند و نمونه آن که دشمن امروز در فضای مجازی بدنبال جداسازی نوجوانان ما از ارزش‌های دینی و اسلامی است تا افکار نوجوانان ما را به سمت باورپذیری‌های غیرمتعارف سوق دهد.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل ادامه داد، برگزاری کارسوق و کارگاه‌های سواد رسانه‌ای با هدف آگاهی بخشی و توانمند سازی دانش آموزان و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در حوزه فضای مجازی در قالب این دوره آموزشی یک روزه برگزار شد.

در این دوره یکی از اساتید حوزه سواد سانه‌ای وفضای مجازی به مفاهیم کلی از فضای مجازی و نقش آن در زندگی امروزی و نقش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این فضا اشاره کرد.

در ادامه مباحث مرتبط با امنیت در فضای مجازی، شیوه‌های کلاه برداری، حملات سایبری، حساسیت نسبت به آمادگی در برابر تکنولوژی هوش مصنوعی و تاثیرات عمیق‌تر آن در زندگی آینده بشر بیان شد.

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی