Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک جوانان گفت: فکر می کنم شرایط مدال آوری ما نسبت به دوره قبل بهتر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نشست خبری اصغر رحیمی سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک جوانان در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد و در این نشست شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک نیز حضور داشت.

شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک در ابتدا بیان کرد: هدف از برگزاری المپیک جوانان این است که ورزشکاران جوان فلسفه المپیک را بیاموزند و خود را برای المپیک اصلی آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خود IOC تاکید بر مدال آوری در این رویداد ندارد و فقط به آشنایی ورزشکاران با فلسفه المپیک و تبادل فرهنگی و دیگر موارد تاکید دارد. زمان برگزاری رقابتها به نحوی است که ورزشکاران فرصت زیادی برای قرار گرفتن در فضای غیر مسابقه دارند تا با فرهنگ ملت ها و دیگر اهداف نهضت المپیک آشنا شوند. امیدوارم در برنامه های فرهنگی با اصول اسلامی شرکت کنیم و ارتباطات بین المللی هم برقرار شود.

رحیمی در ادامه نشست گفت: ما در ۱۷ فدراسیون سهمیه گرفتیم که بیش از ۲۰ رشته می شود. سهمیه نهایی کاروان ۴۹ ورزشکار است که شامل ۱۵ دختر و ۳۴ پسر است.
 ۲۰۶ کشور در این رویداد شرکت می کنند و باید ما هم به این بازیها همان نگاه را داشته باشیم که IOC دارد. بخش اعظم برگزاری این رویداد انجام مسائل آموزشی است و ما هم تعهد دادیم ورزشکارانمان در تمام برنامه های آموزشی و فرهنگی شرکت کنند.

او ادامه داد: فردا هم جلسه خاص پزشکی با ورزشکاران داریم. با ۴۹ ورزشکار کارت همراه محدود داریم و چون مهمان آنها هستیم و هزینه ای پرداخت نمی کنیم جای اعتراض هم هست. از این رو با فدراسیون ها جلسه گذاشتیم و قرار شد مربیان نقش سرپرست هم داشته باشند. همه تیم ها به غیر از فوتسال یک همراه دارند و فقط فوتسال ۴ همراه می تواند داشته باشد.
رحیمی در مورد مدال آوری کاروان گفت: پیش بینی مدال در المپیک جوانان سخت است اما امیدواریم در اکثر رشته ها مدال بگیریم. امیدوارم نتایج خوبی بگیریم. البته برای ما اولویت سلامت کاروان و رعایت مسائل اخلاقی است.

او در مورد نحوه کسب سهمیه گفت: مراحل کسب سهمیه المپبک آن مثل المپیک تابستانی و زمستانی است فقط در رشته های بوکس، جودو، بسکتبال سه نفره در رنکینگ جایگاهمان خوب بوده است.

رحیمی در ادامه پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد:
- پیش بینی کسب مدال داشته اید؟
شانس مدال آوری ما خوب است. به نظرم شرایطمان نسبت به دوره قبل بهتر خواهد بود چون تعداد نفراتمان و تعداد رشته ها بیشتر از دوره قبل است با این حال پیش بینی مدال سخت است.

- شنیده شده پینگ پنگ بازان باید حتما در بخش میکس شرکت کنند. آیا چنین چیزی صحت دارد؟

بله درست است و مسابقات در  میکس و انفرادی برگزار می شود. ما ثبت نام امین احمدیان را انجام دادیم و  بلیت هم برایش تهیه کردیم حالا جمع بندی می کنیم و تصمیم می گیریم در کدام بخش شرکت کند.

-برنامه ای داریم که فرهنگ خودمان را به نمایش بگذاریم؟
 با سازمان میراث فرهنگی هماهنگی داشتیم و اطلاعاتی در مورد فرهنگ ایران در قالب فلش مموری و به پنج زبان  آماده کردیم و در اختیار ورزشکاران قرار می گیرد که به ورزشکاران کشورهای دیگر بدهند.


-کار آموزشی روی ورزشکاران انجام شده که بتوانند تبادل فرهنگی انجام دهند؟ به نظر می رسد حتی برخی مربیان در این مورد توجیه نیستند که ورزشکاران باید در برنامه های آموزشی شرکت کنند؟

در جلسه توجیهی با مربیان گفتیم که باید حتما ورزشکاران در برنامه های آموزشی شرکت کنند. کل کاروان در دو گروه وارد آرژانتین می شوند و در یک گروه هم بر می گردند. آنجا هم که کاروان رسید برنامه داریم که روی آنها کار کنیم و کنار ورزشکاران هم مترجم هست.

- معافیت از خدمت و جایزه برای مدال آوران هست؟
بله. جوایزی را درنظر گرفته ایم وپس از تایید در هیات اجرایی اعلام می شود. رقم پیشنهادی بیشتر از دوره قبل است.

-آقای رحیمی برای انتخابات کمیته ملی المپیک نسبت به انتخاب خبرگان ورزشی اعتراض داشتید. چه شد که دوباره به کار خود برگشتید؟

کارمند رسمی کمیته ملی المپیک هستم و هیات اجرایی هم تکلیف کرد و همه دست به دست هم دادیم کار را به بهترین شکل پیش ببریم. در کل به نظر من موضوع تمام شده است.
 
تعداد سهمیه های ایران در المپیک جوانان ۲۰۱۸ به شرح زیر است:
شمشیر بازی  ۱ پسر
 وزنه برداری ۲ پسر
پینگ پنگ ۱ پسر
دوومیدانی ۳ پسر
 سوارکاری۱  پسر  
ژیمناستیک ۱پسر
بسکتبال سه نفره  ۴ دختر
کاراته ۳ دختر ۳ پسر
تیراندازی ۲ پسر
تکواندو ۳ دختر ۳ پسر
جودو ۱ دختر ۱ پسر
فوتسال ۱۰ پسر
بوکس ۱ پسر
شنا ۱ پسر
تیروکمان ۱ دختر ۱ پسر
کشتی ازاد ۲ پسر
فرنگی ۲ پسر
قایقرانی ۲ دختر ۱ پسر

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اصغر رحیمی المپیک 2018 جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟

برخی از کشتی‌گیران کشورمان با ملیت دیگر در انتخابی المپیک پاریس مبارزه خواهند کرد.

به گزارش فارس، مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جام هنری دگلان فرانسه در حالی بهمن ماه سال گذشته برگزار شد که چند کشتی‌گیر ایرانی با ملیت‌های مختلف موفق به کسب مدال شدند.

محمد متقی‌نیا ملی‌پوش اسبق ایران و دارنده مدال برنز جوانان جهان کشتی‌گیر ایرانی بود که در وزن ۷۴ کیلوگرم برای اسپانیا کشتی گرفت و صاحب مدال طلای این مسابقات شد.

اتحادیه جهانی کشتی اسامی شرکت‌کنندگان در آخرین رویداد کسب سهمیه المپیک را اعلام کرده که نام متقی‌نیا در وزن ۷۴ کیلوگرم به چشم می‌خورد. وی در این رویداد انتخابی برای تیم‌ملی اسپانیا مبارزه خواهد کرد.

در کشتی فرنگی نیز نیکولای محمدی در وزن ۶۰ کیلوگرم برای دانمارک در این انتخابی و برای کسب سهمیه کشتی می‌گیرد.

آرش یوشیدا هم کشتی‌گیر دورگه تیم ملی ژاپن است که در ۹۷ کیلوگرم در ترکیه برای کسب سهمیه المپیک تلاش خواهد کرد. وی در انتخابی قاره آسیا مقابل امیرعلی آذرپیرا مغلوب شد و به سهمیه نرسید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آشپز‌های فرانسوی در خدمت ورزشکاران المپیک!
  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!
  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • المپیک با طعم سبزیجات
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟